Kleine meid is bijna 6 maanden en heeft tot nu toe volledige bv gehad. We gaan dus 'pas' met 6 maanden bijvoeden. Ik ben alleen effe helemaal kwijt hoe dat ook alweer in z'n werk gaat. Gelijk beginnen met fruit en groente op een dag? En wanneer een boterham/korstje erbij? En pap? Bij mn zoontje ook met 6 maanden begonnen maar ik weet echt niet meer hoe we dat opbouwden. Bij hem gaven we alles geprakt/gepureerd, maar ik wil nu een combinatie gaan proberen tussen geprakt en rapley. Dochter is wel een 'selluf doen' typetje Wie helpt me mijn geheugen weer even opfrissen? Ik lees graag ervaringen van moeders die ook met 6 maanden begonnen zijn met bijvoeden, ook tips over de combi rapley en geprakt zijn welkom (welke soorten zijn het makkelijkst te rapley-en enzo). Bedankt alvast!
Ivm mogelijke allergien heb ik het rustig aan gedaan. Ik ben begonnen met groente, dat is ook het standaard advies. De een zegt omdat fruit zoeter is en ze zo teveel wennen aan de zoete smaak de ander ivm mogelijke reactie (minder snel met groente) Dag 1, 2 en 3 1 soort groente. Dag 4, 5 en 6 1 nieuwe soort groente Dus 3 dagen achter elkaar hetzelfde geven en dan een nieuwe soort. Als je meerdere soorten groente hebt gegeven kun je fruit gaan geven, net zo als bij groente. Door 3 dagen hetzelfde aan te bieden en maar 1 nieuw soort per keer kun je goed zien of er een reactie volgt en zo ja waarop. Deze soort kun je dan beter voorlopig links laten liggen. Na diverse groente en fruit kun je een broodkorstje als tussendoor geven. Vanaf 7 maand kun je een boterham gaan geven. Bijna alles kun je rapley geven. Als je een appel een beetje kookt/stoomt wordt het minder hard.