Hier nog af en toe savonds en altijd een fles smorgens van 120. Ik heb wel een tuitbekerdop van avent op de flessen en erna wordt er nog tanden gepoetst. Ik heb er dus totaal geen probleem mee.
hier ook elke avond melk en elke ochtend. hoort bij ons 'ritueel' niets mis mee. wel nog fles, want ze vind het veel te leuk om haar fles ondersteboven te kieperen. alleen water word uit gewone bekers gedronken. haar mooie tuitbeker heeft ze helaas gesloopt
Tja dat gevoel kan ook behaald worden zonder melk..ik ben niet zo van eten voor een fijn gevoel. Een zak koekjes zal mijn zoontje ook een fijn gevoel geven voor het slapen gaan maar dat doen we ook maar niet.
Wat een rare vergelijking.... Melk of een zak koekjes Maar goed, wij doen het al jaren zo en zullen het nog jaren zo doen. Doen waar jij je goed bij voelt.
Rare vergelijking? Ik vind het juist een hele goede! In beide gevallen geef je een kind iets dat het niet nodig heeft (en in beide gevallen ook nog eens slecht voor de tanden. Tandenpoetsen alleen is niet voldoende tegen alle melksuikers die in je mond zwerven).
Ik wil toch even zeggen, dat zoveel "niet nodig" is. Het is ook niet nodig dat wij wel eens een koekje eten bij de koffie, of wijntje bij het avondeten. Dat heb je "niet nodig" eigenlijk. Wij doen altijd zo voorzichtig als het om onze kinderen gaat, ze mogen niets overbodigs en oh wee als ze melk (let wel: MELK) krijgen voor het slapengaan. Ik ben er zeker een voorstander van om kinderen niet onnodig veel suikers en andere dingen te geven, maar we hebben het hier over een flesje/bekertje melk voor het slapengaan! Dat kan toch zeker niet de veroorzaker zijn van overgewicht/slecht melkgebit enz enz?? Ik geloof daar niet in...
Voor mij maakt dat dus weinig verschil en is dat wel een goede vergelijking en verder sluit ik mij bij merah aan. Ik doe een hoop dingen liever met verstand dan met je gevoel. Voor mij gaat ' je gevoel volgen' in veel dingen niet op omdat je verstand iets anders zou zeggen.
Oke, dus jij eet/drinkt ook alleen het hoog nodige dan? Of eet/drink je ook wel eens iets omdat je het gewoon lekker vindt?
ja dat doe ik ook en mijn kinderen eten ook wel eens omdat het lekker is, maar niet standaard elke avond omdat ze daar een `goed gevoel`bij krijgen. Daarbij ben ik geen kind in de groei dus vind ik het voor hen nog belangrijker. En bij mij geldt: wat niet weet wat niet deert. Mijn zoontje weet niet dat er andere koekjes bestaan dan rijstewafels, soepstengels en rozijntjes omdat hij die gewoonweg nog nooit gehad heeft. Als hij dat ooit ontdekt mag hij dat best, bij de oudste was dat ergens tussen de 2 en de 3. Baby's en dreumesen kun je helemaal sturen in hun eetgewoonten om hen zo een gezond eetpatroon aan te leren. Zij weten niet wat lekker of gezond is en leren dat van jou. Vandaar mijn opmerking: het is niet nodig.
Heel zelden drinkt ze nog wat melk, ik heb er niks tegen maar het hoort ook niet bij ons ritueel Ze drinkt meestal gewoon nog een paar slokjes water voor het slapengaan.