Hallo allemaal, Ik geef mijn dochtertje nu sinds een paar dagen kunstvoeding, voorheen gaf ik borstvoeding en een kunstvoeding bij als ze nog honger had. Nu is het zo dat ze haar flesje niet meer leegdrinkt sinds een paar dagen terwijl ze dit eerst wel altijd deed. Ik geef kunstvoeding van Nutrilon en op de achterkant van de verpakking staat dat je de melk binnen een uur moet weggooien, maar soms ben ik niet eens binnen een uur klaar met voeden omdat mijn dochtertje de laatste tijd langzamer drinkt en in slaap valt dus moet ik haar weer wakker maken. Moet je die melk nou echt binnen een uur weggooien of mag je deze nog in de koelkast bewaren of op kamertempratuur?
misschien een grotere speen erop zodat ze sneller drinkt? volgens mij moet je hem echt na een uur weggooien..
Nee, bewaren is echt geen goed idee. Wel mag je de voeding nog één keer opwarmen en dan weer geven (dus in één voedingsmoment) Je kunt er ook voor kiezen om de flessen te verkleinen en meer voedingsmomenten te doen. Met 2-3 weken is het heel gewoon om 7-8 kleine voedingen te geven
Ook wij gooien hier vaak een beetje weg. Ik ga niet het risico nemen om het na een uur nog te geven of opnieuw op te warmen. Ik probeer soms gewoon eerst 60cc te maken, als ze dan nog wilt laat manlief haar een boertje laten en dan maak ik gewoon nog een flesje. Als mn man er niet is, leg ik haar even in de wipstoel en maak dan een fles.
Nee, niet bewaren. Hoeveel drinkt je dochter nu, en hoe vaak? Uit wat voor fles? Ik vind zelf een uur over een voeding doen erg lang, is ze dan nog wakker te maken, of is ze echt suffig? Bij 2 weken oud dronk ons meisje geloof ik 7 flessen van 60 ML wat zo rond een maand oud 6 a 7 flessen van 90 ml werd. Dit dronk ze met een newborn of S speen en daar drinkt ze nu nogsteeds mee.
Ik maak altijd een flesje van 90 ml en dan drinkt ze 7 á 8 keer per dag, mijn dochtertje weegt nu 4200 gram. Vandaag liet ze gelukkig niet zoveel staan 10 tot 20 ml. Ze drink uit een Avent flesje, ik weet niet of het aan het flesje ligt maar ik vind een uur ook erg lang voor een voeding. Soms lukt het me om haar wakker te maken door haar te verschonen maar eenmaal aan de fles valt ze weer heel snel in slaap dan probeer ik nog met de fles in haar mondje te bewegen maar dat helpt niet echt. Moet ik misschien van fles veranderen? X
Je zou een ander flesje kunnen proberen, wij hadden de eerste tijd het flesje van Medela. Wij hadden ook de Avent in huis, maar dat schijnt een "lastige" fles te zijn voor die kleintjes.. Op advies van het ziekenhuis hebben wij toen de Medela gekocht en dat ging super. Inmiddels gebruiken we al wel een hele tijd de Avent, omdat hij op een gegeven moment veel te snel dronk uit de Medela fles...
Andere speen kan helpen,maar ik lees dat je dochtertje 4200 gram is.Misschien kan je 6 flessen van 120 cc geven.Keek eens of dit werkt
Ja dat wou ik dus ook gaan doen maar 90 cc drinkt ze al met moeite op, soms bijna niet eens dan laat ze 30, 20 of 10 staan. Vanmiddag liet ze zelfs 50 cc staan.
Ja aan de borst had ik precies hetzelfde probleem, nu zie ik gelukkig wel wat ze drinkt aan de borst niet. Vandaag viel ze na 10 cc al in slaap. Word er zo moe van..
Er wordt gezegd dat je niet moet bewaren na een uur. Maar als je het in de koelkast doet, zal het vast meevallen (is mijn mening). Maar een uur over de fles is veel te lang hoor! Niet vergelijken met bv wat dat betreft. Vaak is rond de 20 min mooi (minimaal 15 min en maximaal een half uur). Anders wil je kindje gewoon niet meer. Een grotere speen kan helpen. Of anders een andere fles (difrax?)
Ik ben bang dat als ik een grotere speen neem ze dan gaat spugen omdat ze met deze speen af en toe al spuugt en vorige week spuugde ze nog best vaak toen kwam t hele flesje weer eruit.
Ik heb niet zo veel ervaring met bv maar krijgt ze eerst bv en een flesje na? Of zijn dat verschillende voedingsmomenten? Is ze hongerig als je haar wekt? Of komt ze zelf voor een voeding? Hier werden difrax flessen aangeraden in het ziekenhuis. De avent fles lukt voor geen meter.
Dat is inderdaad een groot nadeel van voeding in een fles geven. Door de maatstreepjes ga je je veel meer zorgen maken, terwijl je aan de borst gewoon luier verschoont en kind weer aanlegt en alles gaat gewoon goed zolang kind voldoende natte luiers maakt en gewoon elke 2 uur bij je drinkt. Op die manier zorgen flessen voor veel meer stress ben ik bang. Jammer dat je niet een week eerder hier postte, er zijn zat dingen die je kunt doen met een slaperige baby aan de borst. Hoe is haar groei verder? En hoe zijn de luiers? Is ze ook wat lusteloos? Suf? Slaapt ze veel? Als het zo blijft echt even bij huisarts langs, want steeds bij 10cc in slaap vallen kan ook door iets ergers komen, dat kun je beter even laten uitsluiten.
Ja ze slaapt veel maar ik begreep dat dat normaal is de eerste paar weken voor een baby. Haar groei en de luiers zijn goed. Ik bel maandag het consultatiebureau anders wel even op kijken wat zij zeggen en daarna de dokter.