te lage suiker???

Discussion in 'Gezondheid' started by cyntje78, Nov 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi meiden!

Eens in de zoveel jaar (is jáááren geleden) heb ik wel eens een te laag suikerspiegel gehad. Rillende handen, zweten als een rund en slap voelen. Na een paar boterhammen en een glaasje fris gaat het snel weer beter.
    Ik heb verder eigenlijk altijd een normale suiker aangezien het maar eens in de zoveel jaar gebeurd.

Nu had ik dit een paar weken geleden ook. Ik was blij dat ik de Bakkerij Bart kon halen en dara als een dolle zitten schranzen met wat frisdrank en toen ging het weer.
    Net dus wéér! Echt ineens.... trillen, zweten en slap voelen. Cyntjeman heeft snel een boterham voor me gesmeerd. (en we hebben pas rond 19 uur gegeten ivm zieke hond) Nu voel ik me weer prima.

Weet iemand of dit kwaad kan tijdens de zwangerschap? Voor mij of het kindje?
    Want een hoge suiker heeft nu immers ook zijn risico's tijdens de zwangerschap....

HELP!!!

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hoi meis, ben geen dokter, wel verzorgende..
    Ik denk dat het grootste risico dat je loopt flauwvallen is. Je voelt het gelukkig wel zelf goed aan wanneer je suiker laag is. Je zou bijvoorbeeld dan wat kunnen eten, of voor de zekerheid altijd druivensuiker bij je hebben.
    Ik heb ook snel een lage suiker, zit van mezelf onder de 5, dus als ik te weinig eet zak ik al snel, laatst naar 3,9. Snel wat eten en dan gaat het wel weer.

Ik zou proberen wat regelmatiger te eten en bv 5x per dag een kleiner portie. Zo hou je je suiker wat meer op peil..

Sterkte er mee

3. madelief

madelief Fanatiek lid

Mar 18, 2006
    3,125
    204
    63
    Female
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    heb wel een tip als je te lage suiker hebt, op dat moment helpt alleen frisdrank zoals bv cola, fanta enz. of vruchtensap uit pak of evt dextro :) deze werken snel!!Een boterham gaat bv pas na een kwartier werken ivm langzaamwerkende koolhydraten en in die tijd blijft je suiker dus zakken........verder zou ik je vk of dokter eens vragen!

liefs es

4. bosbesje

bosbesje Actief lid

Apr 8, 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lage bloedsuiker kan geen kwaad. Het is vervelend voor jezelf maar voor de baby is het niet schadelijk.

Ik heb zelf altijd een erg lage bloedsuiker (na een stevig ontbijt zit ik zelfs nog onder de núchtere normaalwaarde). Ik móet altijd stevig ontbijten en ontbijt nu, in de zwangerschap, 2 keer. Dan binnen 2 uur een koolhydraatrijk tussendoortje en een goede lunch binnen een uur daarna. Ik heb dit in m'n eerste zwangerschap ook gehad en zat zelfs op waardes onder 2 terwijl ik goed gegeten had. M'n zoontje is gezond en wel ter wereld gekomen. Ik heb bij de bevalling voorzorgsmaatregelen getroffen door suikerwater klaar te zetten en brood te eten toen de bevalling begon.

Om de trillingen e.d. te voorkomen: zorg dat je zeker elke 2 uur iets voedzaams eet (volkoren koeken, mueslireep, brood). Neem niet iets waar alleen maar snelle suikers inzitten want dat vliegt door je bloed en daarna daalt je bloedsuiker alleen nog maar harder. Fruit heeft bij mij ook dat effect en is wat mij betreft geen aanrader om je bloedsuiker op peil te houden. Zorg dat je altijd een koolhydraatrijk tussendoortje bij je hebt (langzame suikers). Mocht je 'te laat' zijn en voel je dat je bloedsuiker al erg laag is? Neem dan eerst flink suiker in (druivesuiker, suikerklontjes, rozijnen, limonade, e.d.) en gelijk daarna iets met langzame koolhydraten (volkoren brood, of i.d.).

Groetjes
    Bosbesje

Share This Page