Melk

Discussion in 'Gezondheid' started by maartje84, Dec 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Ik drink op aanraden van de dieetiste 2 glazen optimel per dag. Ik lust ook geen melk, kaas of boter en zo krijg ik toch, samen met de 2 bakjes magere yoghurt die ik per dag eet, voldoende calcium binnen. Volgens de dieetiste kunnen de zoetstoffen die erin zitten geen kwaad, of je moet zulke gigantische hoeveelheden binnenkrijgen (dat lukt je nooit met normaal eten en drinken).

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ben ook geen melkdrinker, maar ben verslingerd aan karnemelk. Dat gaat er per liters doorheen op een dag. Ik drnink het bijna als "fris", of beter gezegd, in de plaats van frisdrank.

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier ook heel veel melkproducten gedronken.... maar als ik je een tip mag geven, probeer het te beperken. Waarschijnlijk heeft mijn dochter hier koemelkallergie en soja allergie door ontwikkeld. Ik wist het ook niet maar ik ga het een volgende keer wel anders aanpakken. Als je boven een liter per dag aan zuivel binnen krijgt, loopt je kindje dat risico. Je kunt het beter beperken tot ongeveer 500cc.

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Nooit van gehoord, ik dronk en drink zeker 2 liter melk per dag. Gyn zei dat het alleen maar goed was.
    Ik eet geen kaas en boter trouwens, en af en toe een activia.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Zoetstoffen
    Er doen veel fabeltjes de ronde dat je geen zoetstoffen zou mogen gebruiken, dit is absoluut niet waar. Tijdens de zwangerschap gelden dezelfde aanbevelingen als voor niet-zwangeren. Zoetstoffen zijn in het algemeen niet schadelijk, mits de aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) niet overschreden wordt.
    Aspartaam is de meest voorkomende zoetstof en mag gebruikt worden mits de ADI niet overschreven wordt. Cyclamaat vraagt extra aandacht omdat de ADI hiervan gemakkelijk overschreven wordt: maximaal 7 glazen frisdrank met cyclamaat per dag (waarnaast geen andere producten met cyclamaat gebruikt mogen worden) of maximaal 11 zoetjes met 40 mg cyclamaat per tablet.

Bron: Eten en drinken als je zwanger bent - Medic Info

6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Volgens mij zijn we met zn allen heel goed in staat elkaar de stuipen op het lijf te jagen met wat wel en niet mag ;)

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Zoveel pro's en anti's voor zoetstoffen te vinden als je maar wilt. Het is een (meen synthetisch) product waar ik zelf niet goed op reageer en waar ik mijn kindje ook niet aan wil blootstellen - maar zoals met alles iedereen moet doen wat hem of haar goed dunkt!

8. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik vermijd zoetstoffen en vooral aspartaam, het is al verschillende keren bewezen dat je er hoofdpijn ed van kan krijgen maar dit soort onderzoeken worden al gauw de doofpot in geduwd door de overheid.
    Waarom? Men verdient te goed op de light produkten en ze hebben immers eerder gezegd dat het goed voor je is ;)

Anyhoe, ik zou als je geen melk lust proberen andere zuivelprodukten te comsumeren zoals kwark, yoghurt, vla etc.
    Maar ook yoghidrink ed kan geen kwaad mits je niet te veel drinkt (ivm suiker ;) )

Share This Page