Hoi hoi, Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen en maar geluisterd naar mijn gevoel. Mei vorig jaar ben ik gestopt met de pil. Ik heb toen 1x een normale cyclus van 28 dagen gehad. Daarna is het een cyclus van 42 dagen geworden. De laatste cyclus was om en nabij 49 dagen. Erg lang maar toch regelmaat. Eind mei vorig jaar heeft mijn partner mij ten huwelijk gevraagd en ik november 2013 weer gestart met de pil. Mijn laatste menstruatie is begonnen op 24/25 mei en heeft tot 30/31 mei geduurd. Dinsdag 10 juni hebben mijn man en ik seks gehad, natuurlijk onveilig want we willen graag een kindje. Hij is gekomen en ik ben netjes even blijven liggen. Nu heb ik sinds woensdag lichte buikkrampen en dat is nabij mijn rechterlies begonnen. Gisteren is het erger geworden en is er lage rugpijn bijgekomen. Vanmorgen op weg naar mijn werk, te voet, kreeg ik hevige krampen. Ik moest even blijven staan, weggepuft en -geblazen en gewoon door. Ik durf nu niet zo goed een pijnstiller te nemen, want ik weet niet zo goed wat het nu is. De ene zegt dat het een ovulatie is geweest, een ander zegt dat het best een innesteling kan zijn. Ik weet het zelf niet. Ook heb ik met vlagen hoofdpijn en ben nu beetje misselijk. Alles voelt aan als een menstruatie, maar kan het niet zijn. Ik probeer me rustig te houden en kalm te blijven. Soms heb ik vlagen dat ik het erg warm heb, dan voelt het net als griep op de momenten die voorafgaan aan dat ik dan moet overgeven. Ben wel benieuwd naar de ervaren moeders hier op het forum, of zij zich herkennen in mijn situatie. Tips zijn altijd welkom
Je kunt prima een paracetamol nemen hoor, ook tijdens zwangerschap. Maar dan wel die zonder toevoegingen (bijv coffeïne) Ja het kan van alles zijn, op zich met een eerste cyclusdag op 24 mei en dan rond 10-6 vrijen... ja het kan best zijn dat je nu een innesteling hebt gehad.... of een eisprong. Door medische klachten ben ik al meer dan een half jaar pilloos en afgelopen weekend was mn eisprong... mennnnnn dat heb ik geweten zeg. Dus ook inderdaad maar pijnstilling genomen. Tijdens de pilloze periodes om zwanger te worden van de kinderen nooit echt mn eisprong gevoeld.
Paracetamol kan tijdens zwangerschap. Pijn kan ovulatie zijn of iets anders door hormonen veroorzaakt (kan vanalles zijn dat is het lastige). Maar je zegt in november opnieuw begonnen te zijn met de pil; wanneer ben je gestopt toen jullie het gingen proberen? Want als dat nog niet lang geleden is, ben je nog aan het ontpillen en weet je helemaal niet wat je lijf doet en hoe je cyclus is.
Het had een goede reden: we zijn afgelopen mei getrouwd en ik wilde liever niet zwanger zijn. Dan zou ik niet in mijn jurk passen. Het ontpillen gaat snel: na een paar dagen is het uit je lichaam. Daarna kan het nog lang duren voordat je regelmaat hebt in je menstruatie. Reden waarom ik ooit ben begonnen, was een zeer onregelmatige cyclus: 28, 35, 21, 42, ooit zelfs 10 weken.