Op deze ochtend heb ik echt even wat bemoediging nodig, of een schop onder mijn kont. Want ik blijf maar tegen mezelf zeggen 'het gaat nooit lukken'. Ik probeer heel hard dit te veranderen in 'het gaat OOIT lukken', maar ik vind het zo moeilijk. Ik weet dat we nog helemaal niet zo super lang bezig zijn (ronde 4), maar de onzekerheid slaat wel flink toe. Ik dacht altijd; ik ben jong, mijn man is jong, het lukt vast snel. Bovendien werd mijn moeder van haar 7 kinderen allemaal in de eerste ronde zwanger, dus misschien zit het in de genen. Nou, niet dus Is het normaal dat er zoveel aan denk? Want dat doe ik namelijk wel. Dag en nacht. Een schietgebedje hier en een schietgebedje daar, in de ochtend, in de middag en in de avond. Zelfs 's nachts denk ik eraan... Iemand tips om positief te blijven?
Ik begrijp je helemaal hoor, de onzekerheid. Ik ben er zelf ook dagelijks mee bezig. Ronde 4 is nog erg vroeg. Hoe gaat het met je cyclus, is die al regelmatig? En gebruik je ovulatie testen? Probeer er relaxed mee om te gaan, het is leuk! Spannend! Maar zeker niet vanzelfsprekend dat het snel lukt! Succes!
Ik heb hiervoor niet de pil geslikt. Ben dus vrij van kunstmatige hormonen Gelukkig heb ik sinds ik ontdekt hebt dat ik een glutenallergie heb een vrij regelmatige cyclus (toen ik nog wel gluten at had ik soms een syclus van 60 dagen, dan weer 45, dan eens 30, heel gek. Maar nu ik geen gluten meer eet en dus heb ontdekt dat ik een allergie daarvoor heb gaat het veel beter). Mijn vorige cyli waren: 33-35-34-33 Ik weet dat ik gewoon geduld moet hebben, maar dat is soms zo moeilijk ^^
Oh, en ik gebruik geen ovulatietesten meer, en temperatuur sinds deze maand niet meer. Dat gaf me erg veel stress. We klussen nu gewoon om de dag en het scheelt dat ik kan uitrekenen wanneer ik ongeveer mijn ei heb (mijn luteale fase is altijd 12 dagen)
Ik heb tarwekiemolie gebruikt na mijn eisprong. Dat zorgt voor een betere doorbloeding van de baarmoeder dus een betere innesteling. Ik was meteen de eerste ronde dat we het probeerde zwanger. Is natuurlijk heel veel geluk hebben ook. Maar vriendin van me was ook in de 5e ronde en ook die olie gebruikt en ook zwanger, het kan toeval zijn of het werkt echt. Ik zou zeggen ga naar het kruidvat en probeer het eens, baad het niet dan schaad het niet. En natuurlijk heel veel geduld hebben Succes meid en ik hoop voor je dat je snel een positieve test hebt
Ik snap je gevoel erg goed, mijn moeder en zusje waren ook super vruchtbaar.. en ik had ook de stille hoop.. Maar helaas hier werd het ronde 21..Helaas werd dat wel even wat anders.... Vanaf dag 1 ovulatietesten gebruikt. We hebben een poos moeten wachten met de kinderwens. Dus toen we bezig mochten, wouden we het meteen goed benutten. Veel dips gehad, en erg verdrietig geweest, maar een keus heb je eigenlijk niet.. Verstand op 0 en door.... Nieuwe ronde, misschien nieuwe kansen... Dat is wat ik mezelf bleef zeggen..
Ik snap je onzekerheid, werd zelf ook helemaal leip elke maand. Bij mij was t de vijfde ronde raak, echt super snel als je bedenkt dat het gemiddelde een jaar is! Denk niet dat t alleen van je vruchtbaarheid afhangt. Meer van de juiste timing en de juiste omstandigheden. Als je net een wat zuurder milieu hebt in je vagina wordt het voor de zaadjes al een stuk lastiger om te overleven. En stel dat t zaadje het eitje vindt dan kan er in die eerste paar dagen onderweg naar de baarmoeder nog zooooo veel misgaan. Dus dat je nog niet zwanger bent wil niet zeggen dat t nog niet gelukt is, de bevruchting bedoel ik. Heb zelf in twee rondes heel vroeg getest en streepjes gezien, vervolgens toch ongesteld geworden. Het is een bizar en lastig proces dat twee helften uitgroeien tot een embryo. Het is lastig maar heb geduld!
Hier nog iemand die je begrijpt hoor! Wij zijn al 7 rondes bezig maar denk dat het nu echt raak is! Ook ik ben deze ronde begonnen met tarwekiemolie, ik neem het de hele cyclus. Ook drink ik granaatappelsap. Ik ben ook begonnen met ovulatie testen en temperaturen. Ik ben er nu achter dat de krampen die ik dacht dat het ongi krampen waren gewoon mijn eisprong is! Gewoon telkens te vroeg gestopt met klussen!!! Nu is mijn temp al 10 dgn hoog! Ga maandag testen, afgelopen week al heel licht streepje dus heb er wel vertrouwen in!! Het komt goed met alle meiden hier, zonder hulp of met een beetje hulp tot de hele medische molen. Uiteindelijk komt het goed. X
Denk dat iedereen die zwanger wil worden er veel mee bezig is. Als je eenmaal de stap zet, dan wil je het zo snel mogelijk. En bij de een lukt het meteen de eerste keer en bij de ander duurt het langer. Bij ons heeft het 1,5 geduurd voor ik zwanger werd. Ik was er voortdurend mee bezig, totdat we aan onze derde rondreis door Amerika begonnen. Van te voren nog naar het ZH geweest voor onderzoeken, alles was goed gelukkig. Maar tijdens de vakantie even alles opzij gezet, lekker relax en vrijen omdat het leuk en lekker is en niet omdat het 'moest'... Zwanger terug van vakantie . Dus heb geduld, 4 maanden is nog kort
Bedankt voor alle lieve woorden, dat doet me goed Weet iemand of tarwekiemolie glutenvrij is? Ik heb namelijk een glutenallergie...
Ik lees net dat je met een glutenallergie geen tarwekiemolie kunt slikken, helaas! Dus dan maar zonder proberen Rustig blijven en blijven hopen, als het deze ronde niet gelukt is, dan op naar de vijfde ronde! (NOD is de 27e, spannend!)
Heel herkenbaar helaas mijn moeder ook bij al haar kinderen gelijk na stoppen met de pil zwanger...... en ik na anderhalf jaar en heel veel rondes nog steeds niet. Geniet van de dingen die je nu nog wel kan doen begrijp dat het lastig is maar het komt vast goed geduld s6 en hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!!
Hi, Ook ik begrijp je frustratie. Ben er zelf ook vanaf ronde 1 mee bezig (zitten nu in ronde 15 dus dat zijn veel frustraties). Het is ook wel begrijpelijk toch dat je er veel mee bezig bent toch? Misschien helpen wat feiten je...(mij wel) 80% van de vrouwen is binnen een jaar zwanger, 90% binnen 2 jaar. De kans is dus het grootste dat jij binnen een jaar zwanger bent, daarnaast heb je regelmatige cyclus dus geen reden om aan te nemen dat er iets afwijkends is. Ook ben je nog jong. Begrijp dat het lastig is maar probeer ook lekker te genieten van je vrijheid, het kan zo anders zijn Sterkte!
Het is alsof ik mezelf zie schrijven ben vandaag ongesteld geworden op naar ronde 5. En dat terwijl iedereen om me heen of zwanger is pf net bevallen is! Hopelijk snel een positieve test!!
Oké meid... Hier komt de schop onder je kont... Voel je hem? Je mag balen, je mag gefrustreerd raken maar aub niet te lang en niet te zwaar. Realiseer dat 4 maanden echt helemaal niets is. Ja, vier maanden. Wij zijn 5 jaar bezig geweest. Eerste 2 jr. zonder medische hulp en daarna ivf... Best lang dus. Voor nu...let it go. En als je na een jaar nog niet zwanger bent dan hup naar je huisarts! Vertrouw erop dat het goedkomt. X
Ja heftig meis. Of je nu 4 of 14 maanden bezig bent (wij al 20...) dan voelt dit precies hetzelfde. Al moet ik zeggen dat ik het in het begin moeilijker had. Was er zo op gefocussed dat ik niets leuks in het leven meer zag... Nu begin ik het een plekje te geven en geniet weer van geplande reizen en etentjes. Ook moesten mijn man en ik elkaar echt terug vinden na miskramen en verplichte sex... Stel je er op in dat het een jaar duurt. Alles eerder is meegenomen en probeer gewoon van de dingen er omheen te genieten. Ik wil niet dat jij je zo gata voelen zoals ik me een jaar heb gevoeld. En STOP met alle symptomen te googlen Altijd voelde ik wel wat en juist de keren dat ik andere dingen aan mijn hoofd had bleek ik zwanger. 4 maanden is helaas erg snel als het gelukt was, een jaar is normaler. Succes
Je zit nog altijd onder het gemiddelde moest het een troost kunnen zijn... Moed houden, van depri wezen word een mens helaas ook niet zwanger; even vallen en weer opstaan! Succes