weten jullie moeder het al?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lauwtje, 17 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    ik vroeg me toch eens af wie er van jullie hun moeder al heeft ingelicht gestopt te zijn met de pil? of vertel je het pas wanneer je zwanger bent?

ik heb t mn moeder al wel verteld en ook dat we waarschijnlijk pas in augustus voor t eggie gaan! ze vind t hartstikke leuk! :D vind t zo fijn dat ik er nu met mn moeder over kan praten!
    de moeder van mn vriend vind t nog maar niks. we hebben het er "voor de gein" wel eens over gehad maar ze zegt: aaah nu nog niet jo geniet eerst nog maar even"
    dus die weet nog van niks!

2. Diavolo

Diavolo Actief lid

30 mei 2007
    187
    0
    0
    mijn moeder weet het niet ;)
    Mijn zus en 1 collega wel, je moet toch ergens een beetje kunnen spuien he :)

3. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    ja vind ik ook.. mn nichtje weet het trouwens ook die heeft net zelf een kleine.

4. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mijn ouders zijn allebei oop de hoogte mijn schoonouders hoef ik hier echt van in te lichten die intresseerd het echt geen klap dat heb ik wel bij mijn schoonzusje gezien , die liep ook in zh en er werd nooit eens gevraagd joh hoe gaat het nou etc ...

L.sybje

5. Mouse

Mouse Bekend lid

22 mei 2007
    944
    0
    0
    Ik heb het mijn moeder nog niet verteld... wil er graag even in mijn eigen tempo van genieten... uiteraard kan ik het niet helemaal voor mijzelf houden en heb ik er al wel met een vriending over gesproken.

6. visje83

visje83 Actief lid

15 mei 2007
    236
    0
    0
    mijn ouders weten t ook, en nog meer mensen in mijn omgeving..
    maar dat kwam ook vooral omdat ik met mijn medicijnen moest stoppen.. en t ging wel erg opvallen dat ik niet meer 1x in de 6 weken naar t zh ging voor een dagje kuren.. dus vandaar ook.
    een nadeel hiervan is, dat er steeds naar gevraagd word, en t voordeel is dat iedereen mee leeft!

7. knorrsan

knorrsan Actief lid

15 mrt 2007
    103
    0
    0
    Nee ze weten het nog niet want ze is nu al heel erg met de vraag of ze al oma wordt dus laten we dat maar niet doen want anders belt ze elke dag op of ze al oma wordt

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn moeder weet dat ik ergens dit jaar stop met de pil. Ze gaf zelf aan niet te willen weten wanneer. Ook wil ze pas weten als het raak is, wanneer ik voorbij de kritieke weken ben.

Ik kan het wel steeds makkelijker over babies met haar hebben. (Ze hield de boot zelf een beetje af, maar vertelt nu steeds meer over toen ik baby was, en haar zwangerschap.) Normaal kunnen mijn moeder en ik het overal over hebben. We zijn elkaars beste vriendinnen, dus dit viel me wel op.

Verder reageerde ze erg vrolijk en giechelend toen ik vertelde dat ik ergens in 2007 wilde stoppen met de pil. (Ze hoorde dit eind 2006 :p) Dus dat zit wel goed :D.

9. 10eke

10eke Nieuw lid

14 jun 2007
    3
    0
    0
    verpleegkundige in rusthuis
    Zolder
    Normaal gezien ging ik proberen te zwijgen tegen iedereen. Maar dan voel je ineens iets en dan denk je, kan dat beter aan een ervaringsdeskundige vragen.
    Mijn man heeft liever dat er zo min mogelijk mensen iets over weten, dus weet hij ook niet dat ik mijn mama heb ingelicht.
    Het is eens fijn om van moeder tot dochter te praten over ervaringen. Ik ben nog niet zwanger, maar ze hoopt toch ook met me mee.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Toen wij gingen proberen zwanger te worden van Sterre heb ik het wel verteld aan mijn moeder. Toen ik uiteindelijk zwanger was, was ze toch nog verbaasd. Ze moest er echt eventje aan wennen. Later vond ze het erg leuk. Mijn schoonouders hebben we het toen niet verteld. Dan gaat het de hele schoonfamilie door, brrrrr. Mijn schoonvader kan z'n mond niet houden.
    Nu proberen we het weer en ik geloof niet dat het echt een geheim is voor de meeste mensen om ons heen. Maar dat komt door de omstandigheden. Normaal zou ik het niet vertellen, behalve aan mijn eigen moeder en heel goede vriendinnnen die goed kunnen zwijgen.

11. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    In mijn omgeving weten veel mensen het al, ouders van mij en hem, zijn broertje en schoonzus, mijn zus en zwager, paar vriendinnen, de buurtjes. Zelfs mijn collega's...
    Ik heb het op mijn werk kort geleden pas verteld, omdat wij al ruim een jaar bezig zijn. Vooral omdat mijn chef en zijn vrouw in de MMM hebben gezeten, dus die snapt wel hoe en wat, als er eventueel gyn-bezoeken moeten gaan volgen na de zomer.
    Rest van de families weten nog van niets en dat houd ik liever zo... zijn grote families, dus die willen graag op de hoogte gehouden worden van uitbreidingen, maar die krijgen het pas te horen als het echt zo is.

Ik heb het vooral mijn ouders verteld, zodat ik op hun steun kan rekenen als er iets niet lekker zit enzo...

12. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    hallo,

Ik las dat de meeste het toch aan hun moeder hebben verteld.
    zelf heb ik dat nog niet gedaan en zeker niet aan mijn schoonmoeder want die schiet aardig gauw in de stress. Zeker nu we eerst nog in de zomer 3 weken in engeland gaan camperen met de tent, dat kan dan toch niet meer?

mocht het raak zijn, dan krijgen ze het ook pas na de vakantie te horen, of ze moet er zelf eerder achter komen, wat mijn man en ik niet hopen.

Gisteren had ik even niet opgelet met wat ik zei en toen dacht ze gelijk al aan kleinkinderen. Gelukkig heb ik de boot kunnen afhouden door het op stress te gooien en dat ik er absoluut niet van uit ga. (en dat terwijl ik al een aantal dagen moe en misselijk ben in de ochternd, dus wie weet?)

In ieder geval heel veel succes en plezier met klussen en met jullie ouders.

krissa

13. Nikitje

Nikitje Bekend lid

5 jun 2007
    898
    0
    0
    ikzelf zou toch wachten met door vertellen, mocht het misgaan moet je het ookw eer terug vertellen.
    :D kben erg voorzichtig ermee.. ze lijken net de telegraaf :eek:

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik had het mijn moeder niet vertelt dat ik bezig was en veraste haar met een zwangerschap. dit vond ze geweldig maar helaas dit werd een mk met 11 wk. daarna wist ze er dus vanaf maar ze heeft me goed gesteund

15. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Nou meiden hier een echte kwebbelkont ik vertel alles tegen mijn ma en ook mijn pa hoor !
    Ik kan gelukkig alles kwijt .. mijn ma is lang ziek geweest en gaat nu weer beter en ben daar zo blij om ze is altijd mijn steun geweest en ik heb haar nodig ! en zij mij !
    Mij ouders vinden het zo leuk mijn ma wil nu al alles kopen hihi ! Ze zijn echt klaar voor kleinkinderen... Gister zei ze tegen mijn man; wel naar huis komen al het (gebakken ) ei tijd is he ! hihi. Tja ik ben gewoon een te grote kletskous maar ook als ik baal dat het weer niks is bel ik mijn ma op... zo kan ik het echt met haar delen...

16. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Nee ik vertel niks, maar moet wel zeggen dat het moeilijk is. Soms komt wel een het onderwerp...."stel dat julli eooit kinderen krijgen"... nou dan moet ik echt de andere kant op kijken en ergens anders aan denken anders zit ik met een rood hoofd in de kamer :)
    Ik wil echt dat het een verrassing is. Ze weten ook niet dat we er mee bezig zijn en dat willen we zo houden totdat het zover is!
    Misschien deze maand?

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Mijn ouders, en schoonouders en twee goede vriendinnen wisten het als eerste. WE hadden bedacht het aan niemand anders te vertellen, leek ons leuk een geheimpje. Maar ja, toen was mn vriend een weekend weg met vrienden en heeft het met zijn dronken kop vertelt. Dus als die vrienden het weten, dan de anderen ook maar, en dan ook mn broers en ook bla bla bla. Dus uiteindelijk weten de mensen waarmee we het meest omgaan het allemaal. Maar het kan me ook niet echt schelen. WE hebben afgesproken dat ze het wel horen zodra het zover is en dat ze niet elke maand gaan vragen, of het al gelukt is. Dus ik vind het prima zo! Het is toch iets waar je constant mee bezig bent, en dan is het leuk om dat te delen met de menesn die dicht bij je staan.... :) :)

18. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Mijn ouders en familie weten van niks, mn schoonmoeder en -zusje wel. Verder iets van 4 goede vrienden, maar die wonen allemaal verder weg (dus geen angst dat ze iets verklappen, al weet ik wel dat ik ze kan vertrouwen :) )

19. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Haha hier precies hetzelde..mijn zussie weet het wel en een collega.
    Vind het wel fijn om tegen hun aan te kletsen erover.

20. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb het aan mijn moeder verteld. Helaas reageerde ze niet heel enthousiast.

Ze zei iets als "nou, dat moeten jullie dan zelf maar weten". En nu kan ik het er helemaal niet over hebben met haar. Ze zegt steeds "ach, hou er nu maar over op, dat zien we wel als het zover is".

Best een teleurstelling dus... Ik zou het ook heel graag aan mijn schoonouders vertellen, maar dat ziet mijn vriend niet zitten. Dus voorlopig heb ik het er met niemand over...

Deel Deze Pagina