Ons meisje poepte nooit veel, nu ineens twee keer om de twee dagen. In beide gevallen dunner dan ik gewend ben - maar niet zodat het uit de luier stroomde ofzo - en zonder de bekende (?) witte balletjes. Ze was ook een of twee dagen erg moe en hangerig, maar dat kan ook van de creche komen (gaat ze net pas heen). Nou vroeg ik me af, is dit diarree en is ze dus niet lekker (geweest)?? Of is ze eindelijk de eiwitten goed gaan verteren en heeft ze daarom geen witte balletjes meer en dunnere poep?
ik lees mee...mijn zoontje had eerst ook vaak witte stukjes...idd onverteerbare eiwitten...maar soms is het zo dun...helemaal opgenomen in de luier en zn billen zijn dan "schoon"...dus ehct dun...maar hij heeft dan geen last van dingen gehad...vraag me ook af of het diarree is dan...
Hier nog nooit witte balletjes gezien? Wel verschilt de "substantie" regelmatig, soms is het heel kleverig en soms is het echt heel dun. Is denk ik ook afhankelijk van de verhouding voormelk-achtermelk.
Hm dan blijf ik toch benieuwd naar de balletjes Dacht dat alle babies dat hadden nl. De poep is hier niet bepaald opgenomen door de luier haha en schone billen dus ook niet echt... Fafje, zijn de balletjes bij jouw zoontje ook weer teruggekomen?
Hier was dat ook niet altijd hoor. Had altijd het idee dat op dagen dat ze heel veel kwam (regeldagen bijv) dat ze dan meer onverteerde melk in de luier had dan anders. (soms dus helemaal niets)
Hier komt het nog zelden voor dat ze witte stukjes in de luier heeft. En verder is het altijd wel dun hoor, soms poept ze zoveel dat haar hele billen ook vies zijn, soms zijn ze nog best schoon. Het hangt ook een beetje van de kracht af zie ze ermee zet denk ik Spuitluiers zitten echt overal! Volgens mij hadden we vorige week 1 keer diarree, toen was het zo dun dat we met zijn 2en moesten verschonen, manlief hield de baby omhoog en ik probeerde de luier zo recht mogelijk weg te halen anders liep alles eruit. Dat ziet er dus heel anders uit dan anders.
ohhh nee zo is het nog niet geweest zo dun, denk ik... volgens mij i het hie rook geen diarree...anders zou ik het ook wel merken aan iets anders dnek ik.. alleen als het zo dun is, krijgt ie wel gelijk btj irritatie ...1x sudocreme en het is weg, maar toch
Als het diarree is dan ruik je dat meteen! Dunne, vloeibare poep MAG gewoon bij borstvoeding. Witte balletjes zitten er 'normaal gesproken' niet in, die zie je eigenlijk alleen zolang er sprake is van overproductie. Dus als je kind verder tevreden is, niet heet aanvoelt en de poep niet stinkt, geen zorgen maken!
Echt? Dat vind ik wel vreemd, mij is verteld - kraamhulp? ziekenhuis? weet niet meer - dat de balletjes normaal waren en dat dat kwam omdat de onrijpe darmpjes niet alle eiwitten uit de melk kunnen verteren... Maar misschien dat ze het vanaf nu wel kan verteren en de balletjes wegblijven. Echt overproductie heb ik volgens mij niet. Onze dochter groeit goed, is bovengemiddeld lang en precies gemiddeld of ietsje ondergemiddeld van gewicht (curve borstvoeding.com). Tevreden, tja, weet ik niet zo goed, al een tijdje drinkt ze lastig tot slecht soms, is veel bozig, slaapt niet goed overdag, etc. Niet iets waar ik me erge zorgen over maak overigens, ik wijt het aan de leeftijd (de wereld is te interessant) en aan het feit dat ik ben gaan werken.
wat jij zegt Babel, kan hier wel kloppen...zoontje had heel last van zn darmen een hele tijd...toen ook telkens witte stukjes...terwijl ik niet super veel extra melk had...nu is het er niet meer....sinds die darmproblemen zijn gestopt (oorzaak was medicijngebruik)
Hier werd er ook slecht gegeten de eerste 3 weken dat ik werkte, dat trekt wel weer bij. Simone drinkt nu weer net zoveel als eerst...
Vandaag weer poep zonder balletjes. Ik krijg goeie hoop dat ze eindelijk haar melk beter verteert, en dus ook vaker en minder veel en makkelijker ppept?!? Dat zou fijn zijn zeg, ze was nl een moeilijke poeper en had daar veel last van.