Wat moet ik doen? 10 dagen terug had ik en verstopte melkklier door een melkblaar op mijn tepel. Die zelfde dag heeft mijn dochter hem stuk gedronken en was de verstopping meteen weg. Nu zit er op de zelfde plek weer een melkblaar die sinds vannacht zeer pijnlijk is met aan happen. Ik was toevallig vandaag op het cb en de arts daar heeft bevestigd dat het een melkblaar is, ik heb het leven laten zien. Het verschil is alleen dat ik niet echt merk dat er nu een melkklier verstopt is. Moet ik nu wachten tot dat mijn dochter hem weer stuk drinkt of moet ik hem stuk prikken of langs de huisarts gaan. Ik vind het een beetje lastig wat ik hier nu mee moet. Alvast bedankt,
hoi Sasa waarschijnlijk drinkt je dochter hem snel stuk, je kunt hem wat week maken door te masseren met wat olie voor te drinken, wel even afwassen voor je haar aanlegt. Je mag hem ook zelf aanprikken, speldje of naald in wasknijper, even in gasvlam houden ( om te ontsmetten) af laten koelen en prikken, is niet pijnlijk. Mirjam
Hoi Mirjam, Idd heeft mijn dochter gister de blaar stuk gedronken. Het aanhappen is nog wel erg gevoelig, daarna gaat het wel. Is dat normaal dat het nog gevoelig/pijnlijk blijft nu de blaar stuk is? Hoe kan ik verkomen dat de blaar weer terug komt? Want nu heb ik binnen 2 weken al 2 keer een blaar gehad op dezelfde plek. Alvast bedankt
Hoi. Naast het openen van de blaar is goed aanleggen belangrijk om herhaling van de klacht te voorkomen. Hoe: - Je dochter ligt met hoofd en lichaam in een rechte lijn, met de buik in de richting van de buik van de moeder. Rug en hoofd worden goed ondersteund door de arm en eventueel kussens. - Je dochter moet de mond wijd open doen en de tong komt naar voren. Dit is het moment om de baby naar de borst te brengen. - Wanneer je dochter een goede hap neemt, horen de lippen naar buiten gekruld te zijn. Als het lijkt alsof de lippen getuit zijn, neemt je kleintje de borst niet ver genoeg in de mond. Probeer dan opnieuw aan te leggen. Groetjes Saskia
Hoi Saskia, Ik voed haar veel liggend op bed wat voorheen geen problemen gaf. Maar nu zit de blaar er sinds vandaag weer het is behoorlijk pijnlijk. Ik probeer ook regelmatig zelf te zitten en haar dan te voeden, maar dan is ze vaak zo nieuwsgierig wat er om haar heen te zien is dat het haast niet lukt om haar zo te voeden. De tips die je geeft daar let ik wel goed op. Ook trekt ze vandaag heel veel haar hoofd terug met mijn tepel nog in haar mond, ze was zelf ook onrustig met drinken en wordt ongeduldig als de melk niet snel genoeg komt en dan laat ze ook telkens los of trekt dan aan mijn tepel wat echt heel pijnlijk is. Is het misschien een idee om een LK mee te laten kijken als dit zo blijft. Want het voeden is zo echt geen pretje en ik wil zoo graag nog een aantal maanden door gaan met haar zelf voeden.. Groetjes Marina