Beste Lactatiedeskundige, Nu de kraamhulp net weg is , ben ik toch behoorlijk onzeker geworden over het geven van de BV die ik mijn dochtertje geef van 8dagen. In de week dat ik kraamzorg heb gekregen, heb ik BV gegeven via een schema en evt op aanvraag als ze eerder kwam. Voordat ze weg ging, heb ik de vraag gesteld of ik nu over moet gaan op het geven op aanvraag. Prima, maar in de praktijk is dat nogal lastig. Ze draait het dag , nacht ritme nogal om en komt overdag niet uit haar zelf en waardoor ik nadat ze zelf niet komt, haar wakker maak d.m.v. de luier te verschonen en dan geeft ze vaak wel aan dat ze honger heeft. Vervolgens valt ze weer tevreden in slaap tot de volgende voeding waar ik haar ook weer voor moet wakker maken. Ik hou overigens 3 uur tussen de voedingen. Ik maak mij een beetje zorgen, wil graag mijn dochter voeden op verzoek. Tevens voel ik ook niet het legen van de borst(en) na een voeding. Verder doet ze het goed en heeft goede plasluiers en om de dag een poepluier. groeten, Kirsten
Hoi Kirsten. Je doet het hartstikke goed! -Laat er overdag inderdaad niet meer dan 3 uur tussen de voedingen zitten. -Laat er 's nachts niet meer dan 4-5 uur tussen zitten om dat ze nog zo jong is. -Bied 1 borst per voeding aan en bied de andere borst alleen aan als je dochtertje niet tevreden lijkt na de voeding. Naar mate ze groter wordt gaat ze zich vanzelf zelf melden voor de voedingen. Ga zo door! Groetjes Saskia
Hoi Saskia, Super bedankt voor je reactie , ben weer helemaal gerustgesteld . Nog een vraagje over de poepluiers , tot nu toe heeft ze in om de dag een poepluier. Volgens de kraamzorg was dat niet zorgwekkend , omdat de plasluiers belangrijker zouden zijn . Op internet lees ik weer verhalen die dat tegenspreken . Daar lees ik over 1-3 poepluiers per dag . Groetjes, Kirsten
Hoi. Ik zou me geen zorgen maken over de poepluiers. 1x per dag zou mooi zijn, maar kindjes die borstvoeding krijgen hebben een wisselend "peopritme". Jou kindje poept om de dag. Als de rest goed is (natte volle plasluiers, goed groeien, alert wanneer ze wakker is, poep mooi geel) dan zou ik me geen zorgen maken. Dan is het zoals het is. Groetjes Saskia