Vraag over afbouwen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Puma82, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bezig met het rustig afbouwen van m'n borstvoedingen.

Dit zijn mijn tijden als ik werk: 6:30 kolven, 12:30 kolven, 16:00 kolven, 20:00 geef ik borstvoeding en rond 24:00 uur weer borstvoeding.
    Ik werk drie dagen in de week. De rest van de dagen geef ik Xander om de 4 uur borstvoeding meestal de eerste rond 08:00 uur.

Ik kolfde eerst ook nog om 10:15 maar daarmee ben ik 2 weken geleden al gestopt. Ik wil het kolven afbouwen maar het liefst nog wel zoveel mogelijk borstvoeding kunnen blijven geven.
    Uiteindelijk zou ik als het lukt 's ochtends en 's avonds nog wel willen geven. En dan laat je volgens mij de laatste voeding vallen. Wanneer doe je dit?
    Xander krijgt sinds 2 weken ook groente, maar daar komt nog maar weinig van binnen.

Ik dacht zelf nu om het kolven van 16:00 uur nu te schrappen. Maar dan moet ik als ik niet werk zeker ook geen bv geven om 16:00?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

- Bouw de voedingen/kolven af die je wilt afbouwen. Met welke je begint is aan jou. Laat die voeding vallen die het "zwaarste" is voor jou.
    - Schrap er 1 per week, zodat je lichaam eraan kan wennen.
    - Kolf tussendoor alleen de druk eraf, als je de volgende voeding/kolfbeurt niet haalt.
    - De ochtend en de avond voeding blijf je gewoon geven. Je lichaam gaat zich langzaam aanpassen dat het nog 2 voedingen per dag moet verzorgen.

Succes met afbouwen.

Groetjes Saskia

3. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het snelle antwoord.

Als ik stop met het kolven om 16:00 moet ik dan ook als ik niet werk om 16:00 kv geven?

En hoe zit dat nou met het laten vallen van de laatste voeding rond 24:00? Hij is namelijk wel altijd heel diep aan het slapen dan. Maar als ik 4 voedingen geef krijgt hij toch minder?

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Je moet de voeding die je laat vallen wel vervangen voor een flesvoeding. Dit kan met moedermelk zijn of met kunstvoeding.

Je kleintje zou 4 of 5 kunstvoedingen kunnen krijgen per 24 uur.
    180 ml water met 6 schepjes poeder is mooi. Je verteld dat je zelf 2 voedingen wilt blijven borstvoeden, dus je kan er 2-3 flesvoedingen naast geven. Fruit en groente geef je gewoon zoals je gewend bent. Dat wordt vanzelf meer.

Probeer het gewoon eens als je de voeding van 24:00 laat vallen en kijk wat er gebeurt. Wie weet slaapt je kleintje gewoon door tot de volgende voeding, gezien je hem vaak moet wakker maken om 24:00 Of probeer die van 20:00 evt. dan iets later te geven.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina