Vermoeidheid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sam28, 18 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    ik had even een vraagje.

Ik ben nu ruim 15 weken zwanger, maar ik blijf zo verschrikkelijk moe. Ik ben er gewoon ellendig van.
    Ik slaap 8 a 9 uur per nacht en ik blijf zo moe. Als ik zo moe ben merk ik dat ik ook weer erg misselijk wordt en begin dan te kokhalsen.
    Ik hou het wel binnen gelukkig.

Mijn bloeddruk was de vorige keer erg laag namelijk 90/75. Kan dit ermee te maken hebben?

Groetjes Sam

2. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Weet iemand het?

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sam,

eerst even een tip: niet je topic naar boven verplaatsen op dit forum; wanneer er 0 reacties op een vraag zijn, beantwoorden we die sowieso en als er een 1 staat doordat je jezelf verplaatst hebt, zien we de vraag per ongeluk wel eens over het hoofd. Geldt dus voor iedereen verder.

Vermoeidheid kan tot 16 weken aanhouden, net als missleijkheid. Vaak wordt gzegd dat dit met name de eerste 3 maanden is, maar wij houden 4 maanden aan. En soms hebben vrouwen de pech het de hele zwangerschap door te hebben. Probeer ondanks dat je vermoeid bent, wel reglematig te bewegen en bezig te blijven, anders ga je er teveel aan toe geven en kom je helemaal niet meer over de moeheid heen.
    Zorg dat je op je werk bijv een paar keer even kort iets voor jezelf gaat doen en vraag of je misschien voor even bijv een uurtje later mag beginnen.
    Je bloeddruk is eigenlijk prima. Je kunt met een lage bovendurk af en toe een duizelig of suf gevoel hebben, maar het maakt je niet erg vermoeid. Slik je een vitaminepreparaatje? Anders kun je dat eens gaan proberen. Eet verder gedurende de hele dag kleiene beetjes en drink 2-3 liter. Dan doe jij wat je kunt en zal je lichaam echt nog even moeten wennen aan de zwangerschap.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina