Ik eet helaas toch echt meer...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlindertje86, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ja, sinds een week of twee merk ik tot mijn grote spijt dat ik echt meer honger begin te krijgen. Heb ik net stevig ontbeten (lees 3 stevige boterhammen) en een uurtje later kan ik zo weer een broodje naar binnen werken. Het komt er eigenlijk op neer dat ik om de 2/3 uut iets eet. En dat is echt niet altijd een onschuldig appeltje :oops:
    Nou vraag ik me natuurlijk af of ik de enigste ben en waar het aan zou kunnen liggen. Dat 'eten voor twee' schijnt een fabeltje te zijn nietwaar? Mijn hoofd snapt ook heel goed dat ik niet meer dan normaal hoef te eten, maar het is verdomd lastig als je buik iets heel anders zegt. :)
    Wat zou het dan kunnen zijn? Hormonen? En ja, ik probeer zoveel mogelijk gezond te 'snacken', maar krijg gewoon langzwaam het gevoel dat ik de hele dag aan het eten ben en dat is niet leuk! :evil:
    Als er al lotgenoten zijn, hoe gaan jullie hiermee om en doen je er wat aan? Of accepteer je maar gewoon dat het zo is momenteel...
    Alvast bedankt voor de reacties!

Vlindertje

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik eet ook veel meer hoor, ik verbruik nu ook meer energie dus dat heb ik wel extra nodig, eerst at ik 3 boterhammen per dag nu 6 en daarnaast nog tussendoortjes zoals liga, fruit en ook snoep. dan het avondeten nog, dat is nog evenveel als voor de zwangerschap. dus ja, ik eet ook meer, maar ik heb het (gezonde eten) ook nodig nu ;)

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Er wordt wel aangegeven dat je in de tweede helft van je zwangerschap wel meer calorieen nodig hebt hoor. Ik eet ook aardig meer dan voor mijn zwangerschap. Alleen het fabeltje van "dubbel zoveel" dat klopt dus niet. Volgens mij wordt geadviseer om ongeveer 500 calorieen per dag meer te eten.

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb ook echt meer honger, hoor! Dat klopt ook wel, zoals hierboven ook gezegd werd. Je moet alleen niet dubbel zoveel eten, maar zo erg zal t ook wel niet zijn toch? :)

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik heb ook meer honger hoor! Gewoon aan toegeven, met uiteraard wel gezonde dingen ;) Af en toe lekker snacken is niet erg natuurlijk

6. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Nee, ik eet niet dubbel zo veel gelukkig, maar toch echt wel meer sinds een paar weken. Maar blij te horen dat meer dat hebben. Ik wist dus niet dat je in de tweede helft toch wel wat meer calorieen nodig hebt, dus ik dacht dat ik om eén of ander vage reden gewoon onnodig veel zat te eten... haha

7. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Hier kan je vinden wat het voedingscentrum adviseert.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Ik heb het ook vanaf een week of 20... Bunkeren als een bootwerker... En dan net klaar zijn met warm eten, 2 borden vol en een toetje, en dan na het eten met een schuin oog naar de kast kijken en denken: "zou er nog een lekker koekje zijn?"

Ik geef er gewoon aan toe, maar ja, ik heb dan ook niet te kampen met overgewicht, eerder ondergewicht.. Dus misschien is het voor mij anders.... Normaal gesproken moet ik eten om op gewicht te blijven, en het komt er nu wel bij, maar niet navenant ik eet....

9. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Ik heb een tijdje 10 boterhammen per dag gegeten! Inmiddels is die extreme honger weer afgenomen en zit ik weer op de normale 6 per dag.

10. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    haha, ja Bluesky dat van met een schuin oog naar de kast kijken na twee borden avond eten ken ik maar al te goed. Helaas kom ik er wél van aan. Kreeg net nog een opmerking naar mijn hoofd geslingerd; 'oh leuk, je begint nu echt te zien dat je zwanger bent, en dan ook overal!'
    En hierbij werden gebaren gemaakt rond het heup/billen gebied :evil:
    Maarja, valt idd weinig aan te doen vrees ik. Zo lang de kilo´s er ook maar weer af gaan naderhand. Valt me toch wel iets zwaarder als ik dacht dat aankomen. Ook als is het voor een goed doel en heb ik er straks wat prachtigs voor terug. Ben gewoon bang dat ik het er niet weer afkrijg. En heupen/billen zijn altijd al mijn zwakke plek geweest en het voelt nu echt alsof elk koekje en cakeje zich lekker nog een vrij plekje op mijn heupen uitzoeken, :)

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb het helaas ook. Ik eet meer. En ik kan het altijd ook niet beperken tot gezonde snacks. Snoep lonkt zo naar me. Hierdoor kom ik alleen helaas in een vicieuze cirkel want min suikerspiegel stijgt dan maar voor kort. Ik hoop dat ik wat minder trek ga krijgen.

12. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    ha jaja dit herken ik
    ik eet zoveel boterhammen
    moet sochtends echt tegen mezelf zeggen
    'nu stoppen '
    voor mijn gevoel kan ik zo door eten en een heel brood wegwerken
    wow
    tussen de middag zit ik dan ook weer lekker te bunkeren
    en savonds begin ik nu weer uit de pan te lepelen als mijn bord leeg is
    haha dus ja ehmm
    en dan na het eten nog steeds honger
    probeer zoveel mogelijk gezond maar ja ontkom toch niet geheel aan de slechte dingen hoor
    :oops:
    aankomen is gelukkig nog geen probleem want door eerst afvallen zit ik nu net iets boven het gewicht wat ik had ruim voor ik zwanger was
    dus...........
    morgen weer naar VK dus hihi heb thuis niet meer op weegschaal gestaan hoor ;)

13. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik eet op sommige dagen ook veel meer, en dan kan ik het niet verklaren...Soms ben ik net met ontbijt bezig, en dan denk ik al aan avond eten...Niet normaal zeg! Gelukkig ben ik tot nu toe nog niet zoveel aangekomen..Bij me vorige afspraak 3 wkn terug was ik maar 1,5 kilo aangekomen sinds ik zwanger ben..Maar als ik meer was aangekomen kan me ook niet meer schelen. Als ik maar genoeg voedingstoffen binnen kijg..

14. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik kan ook meer eten.
    Niet veel meer ineens, dan komt dat maagzuur weer op.
    Maar meerdere momenten op een dag.
    Ik hou me niet aan calorien etc.
    Nee, ik heb zoiets van: ik luister naar wat mijn lichaam wil.
    Ik heb periodes dat ik heel veel melk drink, of heel veel yoghurt met vers fruit eet (nu dus :) )
    Maar ook gehad: smeerkaas of boterhamworst.
    Gelukkig heb ik veel minder zin in chocolade en chips en zo, maar komt die trek op dan pak ik wel een beetje.

Ik let wel op dat ik niet ga bunkeren, maar ik ga me niets ontzeggen.
    Dat afvallen komt na de bevalling wel! :D
    Nu lekker genieten.

15. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Ook ik eet veel meer dan vroeger. Denk ook heel de dag aan eten en om de 2-3 uur moet ik iets binnenkrijgen of ik heb last van een lege grommelende maag. Je verbruikt meer energie en het kindje neemt ook wat weg, dus vandaar denk ik..

Ik eet ook veel meer snoep, niet enkel fruit en yoghurtjes (daar heb ik eigelijk geen zin in!).

Ik probeer niet te overdrijven maar per dag heb ik wel nood aan goed eten! :)

groetjes
    sanneke

16. mooslie

mooslie Actief lid

14 jan 2009
    155
    0
    0
    Hier ook joh.

Geen honger maar veel trek. Snoep minder dat merk ik wel pak gauw een lekkere boterham of crackers.

17. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik had ook zo rond de 20 weken ineens meer trek. Een vriendin van mij is nu ook zo lang zwanger en merkt ook dat ze meer kan eten dan anders. Bij mij ging het op een gegeven moment ook weer over. Volgens mij is het iets wat er gewoon bij hoort.

Bij mij bestond het meer eten vooral uit een extra boterham en 's avonds extra opscheppen. Tussen door maakt ik dan fruit salade of rauwkorst salade (ik ben dol op sla, tomaat en komkommer). En ook heb ik een periode gehad dat ik meer snoepte.

Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan. Bij mij was het een periode. Nu eet ik al weer maanden normaal.

En over moeite met aankomen: dat heb ik ook wel gehad. Zeker als mensen opmerkingen maken over je omvang die weinig met zwanger zijn te maken hebben. Zo heb ik ook een enorme kont gekregen! Maar (zo zeg ik nu) dat moet ook want dat is mijn contragewicht om te voorkomen dat ik voorover val! (Ik draag nogal naar voren en schijn een enorme buik te hebben.)

18. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi allemaal,

Ik kan me ook toevoegen bij dit onderwerp. Ik heb eerder al een onderwerp geopend, want ik had echt het gevoel na een kwartier weer trek te hebben. Ik heb geprobeerd dit te rekken. Dus ik eet nu ongeveer om de 2/3 uur. En het is ook minder geworden. Ik heb het er ook met de verloskundige over gehad en zij zei dat het prima was als maar kiest voor gezonde dingen. Ik heb ook geen trek in snoep, dus dat scheelt denk ik wel heel veel. En verder kreeg ik hier ook de tips om een opkikker of cup a soupje te nemen. Dat helpt vaak ook wel. Maar je hebt inderdaad soms wel het gevoel dat je de hele dag niets anders doet dan eten. Blijkbaar hoort dat erbij.

Groetjes Mariska

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

heb gister volkoren crackers gehaald. Kijken of datwerkt. Nu hopen dat ik daar sneller naar grijp.

Nu ik het erover heb. Ik ga even 2 crackertjes met kaas eten haha :D

20. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Wat is er zo verschrikkelijk aan dat je meer trek hebt dan normaal? Eerlijk, ik zou me zorgen maken als het niet zo was: Er groeit een mensje in mij dat bouwstoffen nodig heeft, natuurlijk geeft mijn lichaam aan dat ik meer moet eten. Nou ben ik nog niet zo heel ver in mijn zwangerschap, dus bij mij valt het nog wel mee op het moment, maar als mijn smurfje straks een groeispurt gaat maken, dan is het mijn taak om ervoor te zorgen dat ze (m/v) niets tekort komt.

Deel Deze Pagina