Er zijn hier vast wel een paar baksters die een lekker, niet al te ingewikkeld doch gezond (lees: niet teveel suiker) recept hebben voor een lekkere verjaardagstaart. Bij voorkeur zonder gelatine, want ik ben vegetariër. O en dochter wil graag een roze taart. Ik heb al even gegoogled, maar ik kom alleen ingewikkelde taarten tegen.
Lastig hoor! Btw: eet je wel luizen? Die zitten meestal in roze kleurstof (dé reden dat ik blij ben met mijn jongens hahah, in blauw/witte muizen geen luizen en roze/witte wel).
Die luizen zitten ook in lippenstift en campari. Ik zat zelf meer te denken aan een roommengseltje met gepureerde aardbeien of zo voor de roze kleur.
Tips zijn altijd welkom. 😉 Af en toe gaat er bij mij weleens een dropje naar binnen en bij taart ga ik ook niet aan de gastheer of -vrouw vragen wat de ingrediënten zijn. Het blijft lastig. Maar als ik zelf iets maak dan gebruik ik geen gelatine. Heb weleens agar agar gebruikt, maar dan moet je de taart een paar uur van tevoren maken en daar heb ik geen tijd voor.
Zoek eens op paleo taart https://www.google.nl/search?q=paleo+taart&biw=1600&bih=775&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIzfzB2JP3xgIV6hfbCh1JCwoI
hmmm ik dacht aan kwarktaart - maar dat is ook niet écht gezond he.. hoewel je die wel leuk kan opleuken met verse aardbeien en ander fruit...
Mijn schoonmoeder doet paleo, vandaar het idee En je hebt ook vegetarische gelatine : Vegetarische gelatine? - Taartenacademie Bindmiddelen (natuurlijke) - Monique van der Vloed
Als je geen suiker toevoegt of een geen kant en klaar pak gebruikt, kan het redelijk gezond zijn, lijkt mij. Ik had er een gevonden, maar een van de slechts vier ingrediënten was gelatine. 😒
@Twingia. Mijn vriend had maizena gehaald, maar ik ben bang dat je dat erg gaat proeven. Even een ander vraagje: hoe bevalt de paleo bij je schoonmoeder? Ben wel benieuwd.
Het is even ontdekken wat ze wel en niet mag hebben. Maar je rolt er in, en het is haar nu eigen geworden.. Ze volgt het omdat ze MS heeft. En er meerdere personen met MS het ook doen, en die ervaren een hele verbetering. Zelf kan ze ook weer wat staan met steun, waar ze het eerst niet kon.
Goh, wat voeding wel niet kan doen. Interessant hoor. Ook fijn voor je schoonmoeder dat ze er al wat baat bij heeft.
Ik ga gelijk denken aan carrot cake. Deze kan je namelijk ook heel goed suikervrij maken. Voor de frosting zou je nog andere zoetmiddelen kunnen gebruiken (Sinaasappelsap, honing) en dee kan je een kleurtje geven met wat kleurstof (bietenpoeder bijv.). Eet je trouwens helemaal geen zoetmiddelen? Of wel dingen als honing of palmsuiker? Daar kan je ook nog mee experimenteren.
Kijk een hier op Recepten en maaltijden: zoek onder 170 000 recepten op Volrecepten.nl - deel van myTaste staan echt lekker dingen op en makkelijk. Succes
Ik heb vandaag ontbijtkoek gemaakt waar ook worteljulienne in zit met twee eetlepels honing. De koek is aardig gelukt en dochter wilde nog een stuk. Andere zoetmiddelen gebruik ik wel, maar ik wilde niet weer een taart kopen vol met suikers en e-nummers.
Handig topic, ik ben ook op zoek. Ik kwam deze tegen: degezondemama Spectaculaire en verantwoorde regenboogtaart , maar niet alle reacties zijn even positief. Nog even verder zoeken..
En een taart gemaakt van fruit? Ik heb een keer van een grote watermeloen een taart gesneden. Daarna bedekt met ongezoete slagroom en versierd met aardbeien, druiven, bessen etc. De kinderen waren er dol op Zo kun je ook een fruitpizza maken. Gewoon een dunnere ronde plak snijden, beleggen met fruit en in driehoekjes snijden.
Dank je Buikje en vlinder. Buikje, ik las in een reactie dat iemand 2,5 uur bezig was geweest. Oeps, da's best lang. 😊 Vlinder, dat is ook een leuk idee. Misschien voor een andere keer. Als traktatie trouwens ook leuk.