Melkkies trekken en daarna naar school?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door poema, 14 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Van de week wordt er bij mijn dochter (12) een melkkies getrokken om 8 uur 's morgens. Wat denken jullie; kan ze daarna gewoon naar school? Of is het zo pijnlijk dat dit niet mogelijk is?
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.362
    113
    Ligt er natuurlijk aan hoe het gaat ed. Op zich denk ik dat het moet kunnen, of het fijn is, is een tweede. Als het kan zou ik het dus gewoon op die dag bekijken. Dan kun je bv. wat later alsnog laten gaan ipv direct na de tandarts door.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mijn oudste is een melkkies getrokken, en dat viel allemaal reuze mee, ook qua bv nabloeden. Maar ze is na het trekken wel thuisgebleven, dat vond ik toch prettiger, ook omdat de verdoving natuurlijk nog niet meteen is uitgewerkt en ik niet wist hoeveel pijn het zou doen als het wel uitgewerkt zou zijn (in haar geval heeft ze die dag paracetamol gehad en geen last gehad verder).
    Plus ze moest heel rustig aan (vloeibaar) eten die dag, toch ook fijn dat ze daar thuis de tijd voor kon nemen.
     
  4. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Hm ja ik zit er aan te denken om het ook even aan te kijken... Maar ik ben inderdaad ook bang dat als de verdoving is uitgewerkt het dan echt pijn gaat doen eventueel...
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.788
    113
    Ik zou haar in de ochtend thuishouden, als het wel goed gaat dan kan ze smiddags nog gaan.

    Tijdens de pauze kan ze toch niks eten en thuis kan ze eventueel nog wat vla eten. Je kan kijken hoe ze reageert op de verdoving. Je weet ook of ze daarna nog pijnstillers nodig heeft.
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.362
    113
    Er kan ook prima iets vloeibaars mee naar school natuurlijk. :) Vla of yoghurt in een drinkbeker en lepel mee. En met de andere kant kan je ook al snel bv. een wit bolletje eten ofzo. En met 12 kun je ook paracetamol meegeven naar school ‘voor het geval dat’.

    Maar ik zou dat dus gewoon na de behandeling beslissen en het vooral laten afhangen van wat je dochter zelf wil. Mijn dochter (9) moest echt wel even bijkomen. Niet per se van de pijn ed, maar gewoon van ‘het feit dat’, zeg maar.
     
  7. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Ze zit al op de middelbare, dus er is niet echt een duidelijke knip in de dag van ochtend en middag ;)
     
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.375
    113
    Lijkt mij afhankelijk van hoe de behandeling gaat. Mijn dochter heeft niks gevoeld van dat hele kies trekken en had ook daarna geen last ervan. En aangezien het bij de behandeling al zo soepel ging en binnen een minuut gepiept was, zou ik haar daarna naar school laten gaan.
    Eventueel wat pcm mee voor de zekerheid. En je kan natuurlijk altijd zeggen dat ze je kan bellen als het toch erger wordt dan verwacht.
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.788
    113
    Sorry, kreeg ik niet mee. Nou dan even aankijken tot de verdoving eruit is. Zodra ze denkt dat het kan als nog gaan.:)
     
  10. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.471
    2.162
    113
    Hier worden bij mijn dochter (14) vrijdag 3 melkkiezen getrokken. Pas om 12 uur, 12.45-13.15 uur is pauze voor haar en daarna alleen nog een uurtje mentoruur. Dus zij blijft lekker thuis daarna, ook als het meevalt. Ze ziet er best wel tegenop, maar ze komen er maar niet uit en daardoor heeft ze er nu al een hele poos last van en kan ze soms bijna niet kauwen. Plus de ortho kan anders straks niet meer verder. Dus ze vindt zelf ook wel dat het goed is dat ze eruit gaan.

    Succes voor je dochter, hopelijk valt het mee.
     
    poema vindt dit leuk.
  11. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    ja denk dat ik dit doe... dank!
     
    Adje vindt dit leuk.
  12. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Zou je zelf naar je werk gaan nadat er een kies is getrokken?
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier viel het 1000% mee. Dochter schreeuwt hier moord en brand als ze een schaafje op haar been heeft dat alleen microscopisch te zien is:roflmao:
    Maar die heeft zonder 1 kik 4 kiezen laten trekken. Is daarna direct naar school gegaan.
     
    poema vindt dit leuk.
  14. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Ik ben zzp'er ;). Het is meer dat het ook een melkkies is (eigenlijk haar hoektand), die moet er toch een keer uit en ik heb het idee dat die wat minder 'vast' zitten dan volwassen kiezen.
     
  15. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    Wat wil ze zelf?
    Ergens toch ook gewoon een fijn idee dat je na iets naars/spannends lekker de rest van de dag vrij hebt :)? We moeten al zoveel.
     
  16. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Tja zelf zit ze er niet zo mee en ze weet natuurlijk ook niet wat haar te wachten staat. Klopt hoor, ben ik ook zeker met je eens, een dagje niks, maar het is wel een belangrijk dagje met belangrijke vakken en het is bijna toetsweek (ze zit in de brugklas... als het basisschool was geweest had ik het wel geweten...)
     
  17. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.471
    2.162
    113
    Het lukt er inderdaad ook aan hoe ze er zelf in staat en wat er op school nog in de planning staat die dag. Hier was de beslissing makkelijk omdat ze alleen nog maar mentoruur zou hebben dan.

    Het trekken van een melkkies op al wat latere leeftijd kan op zich inderdaad reuze meevallen. Bij mijn dochter was op foto's al te zien dat de wortels er al bijna niet meer zijn en dat de kiezen eronder er al goed tegenaan drukken. Ze willen er alleen maar niet uit zichzelf uitkomen. En daarom heeft ze er waarschijnlijk ook zo'n last van. Het trekken op zich zal dus best meevallen, maar ze ziet ook erg op tegen het prikken voor de verdoving.
     

Deel Deze Pagina