melkmonster

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Eefke84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

beste eveline

nu plurk dalijk ( volgende week) 1 jaar wordt wil ik over gaan stappen op hv melk. maar is 300 cc echt het maximum wat ze dan nog aan zuivel mag hebben?

ze is een ontzettende melkdrinker

s''morgens vroeg ( half 7) wordt ze echt wakker voor haar papfles. en ga hem dan maar gelijk maken want anders krijst ze de hele buurt wakker:D dus dat is al 200 cc

tussen de middag eet ze haar brood niet echt goed ( 1 boterham gaat er net in) maar drinkt ze ook weer 130 cc tot nu toe( dwz 4 schepjes poeder maar wel 150 water omdat ze verder niet zoveel drinkt op een dag) ik geef eerst haar brood maar een paar stukjes dan is het huilen. eerst melk en dan eet ze de rest wel op.

ze krijgt nu s''avonds ook nog een fles van 180/6 en ik denk dat ik die op zich wel kan weglaten maar dan wil ze natuurlijk wel een toetje. ( geef ik nu nog niet elke dag omdat ze wel heel goed warm eet)

s''morgens de fles weglaten is geen optie omdat ze zo vroeg komt ga ik echt nog geen brood geven en ook niet omdat ze al zo slecht brood eet. sorry maar heb om half 7 echt nog geen zin in een strijd.

tussen de middag wil ze dus ook echt niet zonder melk. en s''avonds zit is dus met dat toetje

ik had nu het volgende schema gedacht;

s.morgens iets de fles verkleinen 150cc ( en hopen dat ze hier genoegen meenneemt)

tussen de middag 100 cc

en toetje 100 cc. dan zit ik dus op 350. is dat dan een probleem?

of heb jij misschien nog andere tips? kan ik misschien de melk nog evt aanlengen met water ( als ze dit wil) zodat ze ook wat extra vocht krijgt. ze drinkt verder maar verdeeld over de dag ongeveer 150 cc diksap( sterk aangelengd) en misschien 3 slokjes water.

sorry voor het lange verhaal maar weet het echt even niet:(

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je mag je kindje tussen de 300 en 400 ml aan melkproducten geven straks. Ik denk dat je prima kunt proberen watje hebt bedacht.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina