Inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Revi, 9 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revi

Revi Niet meer actief

Hoi meiden,

Onze kleine ligt sinds hij 2 weken oud is in een bakerdoek. Echter wordt hij te groot voor 'nummer 1', ben ik op zoek gegaan naar nummer 2. Ik moet zeggen dat ik het vrij lastig vind en toch maar ben gegaan voor de 'gewone' Swaddle. Nu weet ik dat het altijd afwachten is of het een goede koop was, maar ik merk (na 1 dag al) dat hij zich eruit wil wurmen... Here we go again, want dit is zoooo herkenbaar van onze eerste twee. Hebben jullie tips om hem toch (zo comfortabel mogelijk) in deze doek in te bakeren?

Groetjes

2. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Wij hebben een paccodoek gebruikt. Op MP zijn er altijd veel te koop.
    Een swaddle me of puckababy was hier ook niet genoeg

3. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja hier ook Pacco gebruikt. Ook via Marktplaats. De andere waren niet strak genoeg…

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Hier bij 2 en 3 een swaddle me gebruikt, ging prima! Nu moet ik zeggen dat de kwaliteit van de swaddle me mij de laatste keer echt heel erg is tegengevallen. Na een aantal weken gebruik lieten de stiksels al helemaal los.

5. Revi

Revi Niet meer actief

Daar heb ik idd vaker iets over gelezen, pacco. En op mp is er bij mij in de buurt erg weinig te koop (en gezien eerdere ervaring laat ik t liever niet opsturen)
    Deze doen is qua stof wat slap maar op zich wel makkelijk inwikkelbaar

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Heb je geen xl hydrofiels
    Daar kan je ook mee inbakeren…

hoe oud ie je kindje

7. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    hier werkte de puckababy piep echt geweldig

8. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Eerst de Puckababy piep gebruikt en daarna de Mini. Ideaal om het bakeren af te bouwen, aangezien ons dametje al snel ging rollen. Met 3 maanden sliep ze ineens met losse armen en sindsdien slaapt ze in een gewone slaapzak.

9. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Mij is inbakeren met hydrofiele doeken juist altijd afgeraden door de kraamzorg en osteopaat omdat de heupen hierin ook strak worden ingebonden. En dit evt gevolgen kan hebben voor de groei/stand van de heupen,als ik het goed herinner.
    Heb het verder zelf niet uitgezocht.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien ligt het er ook aan hoe strak je het doet?

Bij mij zat de bovenkant altijd wat strakker als de onderkant, gewoon omdat de onderkant minder lukte…

maar goed het gaat tenslotte ook om de armen, dus ik hechtteniet zoveel waarde vanaf de midde

11. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ja het inbakeren is echt super makkelijk. Je kan ook eens via vinted kijken,daar krijg je altijd je geld terug,mocht de koper het niet op tijd opsturen.

12. Revi

Revi Niet meer actief

@Biny mijn zoontje is 9 weken. Maait echt nog wel met zijn armpjes. Heb geen hydro xl in huis.
    @loesje. Dat is idd ook nog t bekijken waard!
    Pfff vandaag is echt zijn dag niet. Veel wakker, jammeren en niet werken slapen.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Met 9 weken zou ie nog wel in een XL passen denk ik (naar mijn eigen kinderen kijkend)

14. Revi

Revi Niet meer actief

We hebben een swaddle meyco gekocht 4-6 mnd. Op zich een fijne doek alleen omdat ie dus iets te groot is, wurmt ie zich er iets te vaak uit.... tips?

15. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    De puckababy piep. Daar kan hij zoch niet uitwurmen omdat het een soort slaapzak is. En hij kan zich gewoon bewegen erin. Alleen zich dus niet wakker slaan en die begrenzing voelt veilig voor zo’n kleintje.

16. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Puckababy piep! In had eerst een swaddle daar wist hij met zijn handjes uit te komen :rolleyes:

17. Revi

Revi Niet meer actief

Ik heb t 'risico' genomen om m in een slaapzak te doen overdag. Op zich gaat t wel aardig, hij maait wel om zich heen en soms wordt ie er wakker van.
    Helaas zijn de nachten in de swaddle nog niet zo'n succes, gemiddeld 3x eruit om m weer in te bakeren maar het geeft m zeker rust..

Deel Deze Pagina