Hoi meiden, Onze kleine ligt sinds hij 2 weken oud is in een bakerdoek. Echter wordt hij te groot voor 'nummer 1', ben ik op zoek gegaan naar nummer 2. Ik moet zeggen dat ik het vrij lastig vind en toch maar ben gegaan voor de 'gewone' Swaddle. Nu weet ik dat het altijd afwachten is of het een goede koop was, maar ik merk (na 1 dag al) dat hij zich eruit wil wurmen... Here we go again, want dit is zoooo herkenbaar van onze eerste twee. Hebben jullie tips om hem toch (zo comfortabel mogelijk) in deze doek in te bakeren? Groetjes
Wij hebben een paccodoek gebruikt. Op MP zijn er altijd veel te koop. Een swaddle me of puckababy was hier ook niet genoeg
Hier bij 2 en 3 een swaddle me gebruikt, ging prima! Nu moet ik zeggen dat de kwaliteit van de swaddle me mij de laatste keer echt heel erg is tegengevallen. Na een aantal weken gebruik lieten de stiksels al helemaal los.
Daar heb ik idd vaker iets over gelezen, pacco. En op mp is er bij mij in de buurt erg weinig te koop (en gezien eerdere ervaring laat ik t liever niet opsturen) Deze doen is qua stof wat slap maar op zich wel makkelijk inwikkelbaar
Eerst de Puckababy piep gebruikt en daarna de Mini. Ideaal om het bakeren af te bouwen, aangezien ons dametje al snel ging rollen. Met 3 maanden sliep ze ineens met losse armen en sindsdien slaapt ze in een gewone slaapzak.
Mij is inbakeren met hydrofiele doeken juist altijd afgeraden door de kraamzorg en osteopaat omdat de heupen hierin ook strak worden ingebonden. En dit evt gevolgen kan hebben voor de groei/stand van de heupen,als ik het goed herinner. Heb het verder zelf niet uitgezocht.
Misschien ligt het er ook aan hoe strak je het doet? Bij mij zat de bovenkant altijd wat strakker als de onderkant, gewoon omdat de onderkant minder lukte… maar goed het gaat tenslotte ook om de armen, dus ik hechtteniet zoveel waarde vanaf de midde
Ja het inbakeren is echt super makkelijk. Je kan ook eens via vinted kijken,daar krijg je altijd je geld terug,mocht de koper het niet op tijd opsturen.
@Biny mijn zoontje is 9 weken. Maait echt nog wel met zijn armpjes. Heb geen hydro xl in huis. @loesje. Dat is idd ook nog t bekijken waard! Pfff vandaag is echt zijn dag niet. Veel wakker, jammeren en niet werken slapen.
We hebben een swaddle meyco gekocht 4-6 mnd. Op zich een fijne doek alleen omdat ie dus iets te groot is, wurmt ie zich er iets te vaak uit.... tips?
De puckababy piep. Daar kan hij zoch niet uitwurmen omdat het een soort slaapzak is. En hij kan zich gewoon bewegen erin. Alleen zich dus niet wakker slaan en die begrenzing voelt veilig voor zo’n kleintje.
Ik heb t 'risico' genomen om m in een slaapzak te doen overdag. Op zich gaat t wel aardig, hij maait wel om zich heen en soms wordt ie er wakker van. Helaas zijn de nachten in de swaddle nog niet zo'n succes, gemiddeld 3x eruit om m weer in te bakeren maar het geeft m zeker rust..