De hele dag honger!!!

Discussion in 'Voeding' started by Nadia77, Jan 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nadia77

Nadia77 Actief lid

Dec 24, 2007
    286
    0
    0
    Is het normaal dat een baby zo nu en dan een dag heeft waarop hij de hele dag door wil eten? Hij was vandaag echt ontroostbaar, ging huilen als ik naar de keuken liep en zonder eten of drinken terug kwam en wilde vervolgens niets met me te maken hebben tot hij iets te eten of drinken kreeg! En vervolgens binnen een kwartier weer beginnen met jengelen.......... heb overal aan gedacht, maar de enige troots heeft hij met eten... komt dit bekend voor?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat is zijn voedingsschema?

3. Nadia77

Nadia77 Actief lid

Dec 24, 2007
    286
    0
    0
    7.00 h flesje pap (180 cc + schep Nutrilon + 7 schep ontbijtgranen)
    10.00 h fruit (1/2 banaan + 1/2 appel + 1/2 mandarijn)
    12.00 h 2 boterhammen + flesje 120 cc + 4 schep Nutrilon
    15.00 h ontbijtkoek of liga + geperst sinasappel
    17.00 h warm eten: vlees/vip/kip + aardappel/rijst/bonen + groenten (ca. 200 gr)
    18.30 h flesje 120 cc + 4 schep Nutrilon (als toetje omdat hij van yoghurt en kwark altijd moet spugen)

Ik denk dat het op zich wel genoeg zou moeten zijn... toch?

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja dat lijkt me wel voldoende. Het is vergelijkbaar met wat mijn zoontje krijgt. Geef je hem al stukjes te eten? Fruit bijvoorbeeld? Ik had het idee bij mijn zoontje dat dat beter vulde omdat ie dan meer moeite moest doen het weg te krijgen. Banaan is heel makkelijk weg te eten voor de kleintje, kiwi ook, mandarijn ook enigszins, en appel en peer kun je bijv. kort koken (dat krijgt mijn zoontje ongekookt nog niet zo goed weg). Hetzelfde geldt voor het avondeten. Mijn zoontje krijgt wat betreft het avondeten zoveel als hij op kan, en dat is vaak meer dan 200 gr.

Wat ik ook ben gaan doen is hem 's ochtends 1 stuk fruit te geven en de tweede (die hij eerst ook 's ochtends kreeg, maar dan samen gepureerd) 's middags. Zo is het meer verdeeld over de dag. En ik heb de tussendoortjes aantallen ook losgelaten. Naast deze 2 stuks fruit, krijgt hij ook 2 tot 3 keer een ander tussendoortje als een cracker, biscuitje, rijstwafel of soepstengel.

Ik dacht op een gegeven moment echt dat ie veel te veel binnen kreeg, maar gister bleek op het CB dat hij gewoon keurig volgens zijn lijn groeit en het dus blijkbaar nodig heeft. Ze vonden het ook geen probleem dat ie zoveel at omdat ie er goed uit zag.

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Mijn ervaring met Kylian is dat hij iedere keer een bunker periode had (dus echt veel willen eten- dus extra boterhammen ;)) een paar dagen.
    Dat werd dan gevolgd door een periode van wat meer slapen dan normaal.

En dat werd dan weer gevolgd door een periode waarin mama nieuwe kleren moest gaan halen omdat hij er alweer uitgegroeid was :D;)

Dus heel goed mogelijk dat het een aanloop naar een groeispurt is.

Groetjes Anita

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh sorry, ik heb er overheen gelezen dat dit maar af en toe zo is... :) Dan zou ik me er gewoon aan overgeven, kan inderdaad een groeispurt zijn.

Share This Page