Melkpoeder kleeft aan zijkanten fles..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door RoAn1981, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    We gebruiken dr Brown flessen voor onze dochter, en zijn sinds een week aan de Pepti gemixt met 2 schepjes Nutriton. Dit moet gemaakt worden met water dat net van de kook is. Ik maak meestal in de ochtend melkpoedertorentjes zodat ik het poeder zo in de fles kan kieperen, waarna ik het doorroer met een vork en bijvul tot de juiste cc's met koud water. Dan is het perfect op temperatuur.
    Maar als ik het melkpoedertorentje in de fles probeer te legen, blijft vaak heel veel aan de randen van de fles hangen, of aan de opening van het torentje. Komt natuurlijk door de stoom. Wie heeft dit ook en heeft een tip? Met het schepje zelf de voeding er op het moment zelf in doen, is ook geen oplossing, want dan moet je nog heel precies mikken.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik streek af in de bus en gooide het er gewoon in. Als je om en om schudt (niet te hard) dan kreeg ik het meeste ook wel van de zijkant af doordat de melk dan heen en weer in de fles gaat.

3. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Maar kan dat schudden geen kwaad? Omdat wij expliciet van de kraamhulp te horen kregen dat we moesten roeren met een vork en absoluut niet moesten schudden..

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Om en om schudden is niet echt schudden. Is gewoon fles op zn kop zetten en weer terug. En dat een paar x. Alle poeder is dsn van de zijkanten af.
    Poederbakje even op de tafel "slaan". Dan komt de achtergebleven poeder uit de hals los.

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Klopt. Kraamzorg is meestal niet op de hoogte van de allerlaatste snufjes. Wij mochten bijv. onze flesvoeding 24 uur bewaren in de koelkast terwijl het na 1uur echt al weggegooid moet worden. Als je een kraamzorg hebt van de oude stempel zijn ze er moeilijk vanaf te brengen (niet lelijk bedoeld)

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik rol de fles tussen mijn handen en beweeg de fles ondertussen.
    Dan laat het ook los.
    Misschien eerst de melk goed op laten lossen en dan pas koud water erbij doen?
    Hier merk ik dat als het water niet warm genoeg was er voeding aan de wanden van de fles blijft zitten.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met speciale voedingen is het vaak handiger om poeder en water niet in de fles te mengen, maar in een schone maatbeker. Je kunt het water preciezer afmeten en je kunt gemakkelijker roeren. Als het goed gemengd is schenk je het in de fles.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op die ene gram poeder die achterblijft in dat torentje, zal het nu ook niet aankomen. Toch?

9. Talvi

Talvi Niet meer actief

Dit hadden ze ook tegen mij gezegd, een beetje verwarrend is het wel..

Deel Deze Pagina