Hallo, Over twee weken gaan we vliegen met onze dochter. Ze is dan 5 maanden oud en ligt nog in de reiswieg. We hebben een speciale transporttas voor onze kinderwagen. Nu lees ik echter dat buggy's mee mogen naar de gate, maar kinderwagens lees ik wisselende verhalen over. Wie heeft er al ervaring met het vliegen met kinderwagen? Mochten jullie deze bij de gate inleveren in de transporttas? Wij vliegen overigens binnen Europa met Transavia.
Een kinderwagen moet je inlever bij de check in balie, helaas. "buggy's en kinderwagens U mag een paraplubuggy of (auto)kinderzitje meenemen tot aan de vertrekgate indien deze niet meer wegen dan 7 kg. Bij de gate worden ze in het vrachtruim geplaatst. Overige kinderwagens en buggy's worden bij de check-in ingenomen en direct naar het vliegtuig gebracht." Ons kindje is 6 maanden als wij gaan vliegen en wij gaan denk ik met een buggy die helemaal plat kan.
Alleen wat ik gezien heb: Baby's in de buikdrager/draagdoek, omdat de kinderwagen niet verder mee kon. Alleen buggy's bij de gate..
Toen wij vorig jaar op vakantie gingen was hij 4 maanden, toen hebben wij inderdaad een buggy gekocht die helemaal plat kan. Omdat ze (ligt aan maatschappij volgens mij) de wandelwagen met de bagage gelijk innemen.. en ook omdat ik het idee heb dat ze niet al te netjes met koffers omgaan dat ze dat ook niet doen met je mooie wandelwagen.. En de buggy mocht tot aan de gate.. dat was ideaal..
Thanx voor de reacties! Nu ze zo klein is wil ik voor die twee weken toch echt de reiswieg mee. Heb er een stevige transporttas bij. Neem de buikdrager wel mee op Schiphol.
Hou er wel rekening mee dat een kinderwagen + reiswieg een iets grotere kans heeft op stuk gaan. Als het op de heen reis gebeurd heb je dus geen kinderwagen. Kijk ook even wat je moet doen stel je kinderwagen gaat stuk. Je moet het bijvoorbeeld meteen melden bij het vliegveld anders zou de wagen ook op vakantie stuk zijn gegaan. Soms moet je ook een foto hebben met datum van voordat je weg ging.
ik zou je kinderwagen ECHT niet mee nemen joh..... als ik zie hoe die dingen er soms uit komen. wielen scheef, vies , krom , beschadigd. je hoort het zovaak ik ben met beide kids een keer wezen vliegen toen ze 4 en 8 maanden waren. ik heb gewoon een chicco lightway gekocht... die kan helemaal plat en dat gaat prima joh..... als ze 5 maandjes zijn willen ze vaak ook wel een beetje om zich heen kijken en doe je hem gewoon 1 standje omhoog.... bij ons ging het perfect!! en het scheelt je een hoop gezeul
Een vriendin van ons is nu twee keer gevlogen en heeft haar kinderwagen in zowel de bugaboo als stokke reistas vervoerd en beide keren kwam deze er perfect uit (die reistassen zijn behoorlijk stevig). Ga het proberen en in het ergste geval dekt de reisverzekering het. Thanx allemaal.
hier de bugaboo en maxicosi meerdere malen meegehad met ruimbagage en nooit problemen mee gehad. die gaan namelijk ook een aparte band, niet samen met de koffers..