melkproductie bevorderen

Discussie in 'Voeding' gestart door Loeki2, 27 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela27

Angela27 Actief lid

29 jun 2006
    204
    0
    0
    Planner
    Ergens in zonnig Gelderland
    Hoi Loekie,

Anijsmelk bevorderd de melk productie... Althans bij mij :)

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dank je Bombaloe, ik heb niet het idee dat ik haar met 125 cc overvoer, ze krijgt 6 a 7 voedingen op een dag. Daarmee komt ze nog niet eens aan de advieshoeveelheid.

Anijsmelk had ik ook in gedacht.

3. veel succes bij de lactatiedeskundige.

Ik wil je even feliciteren met al de moeite die je doet om je kindje bv te geven.

Ik geef Liene ook bv, maar bij mij is het heel gemakkelijk gegaan de hele tijd en ik ben altijd vol bewondering voor mama's die het niet zo makkelijk hebben en toch volhouden.

:thumup: Top!

Saartje

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dank je Saar. :D

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Idd Loeki super dat je zo doorzet (volg dit topic stiekem al even) er zijn meiden om mindere redenen gestopt.
    Laat je ook even weten wat de LK zei ?

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat doe ik, ze komt zo.

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik volg je ook. Ben benieuwd.

8. ik ook, ik zit te wachten tot je weer iets schrijft.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hallo, ben ik weer.

Nou het bezoek van de LK was zeker nuttig. Annika deed gelukkig precies wat ze altijd deed, namelijk in slaap vallen en de rechterborst weigeren, dus ik kon het 'probleem' goed demonstreren.

Conclusies:
    - Ze valt te snel in slaap aan de linker borst.
    - Ze drinkt wel goed en krachtig en aanleg is ook goed.
    - Ze weigert de rechter borst.
    - Melkproductie is hoog genoeg om door te gaan met BV.

Oplossingen:
    - Alleen de linker borst voeden, deze borst kan voldoende melk produceren voor een volledige voeding.
    - Rechts laten stuwen en stoppen, óf kolven en actief houden.
    - 's Avonds een flesje geven als ze niet lang genoeg door slaapt op één borst.
    - Tijdens het voeden borstcompressie toepassen.
    - Als Annika in slaap valt, afkoppelen en van het lichaam halen zodat ze niet langer de warmte va mijn lichaam voelt, dan wordt ze wakker en kan ik haar opnieuw aanleggen.
    - Na de voeding even laten liggen om er voor te zorgen dat ze niet gaat overgeven.

Ik heb samen met haar alle tips toegepast en Annika links gevoed en dat was om 16 uur en nu pas komt ze weer. :D

10. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Dit heb ik ook geslikt, werkte wel goed en snel !

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Loekie: nou goed nieuws toch ? Je gaat haar nu weer live voeden ? En weet je al wat je met de rechterborst doet ? 1 borst kan wel genoeg produceren maar volgens mij heb je dan 1 grote en 1 kleine borst. Of niet ?

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nou loeki, dat zijn tenminste tips, waar je ook echt wat mee kan, en vooral dat het werkt. Echt goed dat het lukt, en dat je doorzet met de BV, mag ook wel eens gezegd, vind ik.

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Fijn dat de lk je kon helpen... ik vond het erg fijn en motiverend zo´n gesprek te hebben toen ik problemen had.

Je kan idd ook heel goed met 1 borst voeden.. past zich er vanzelf op aan. Heel veel vrouwen hebben 1 borst die het beter doet dan de ander. Zo is het als ik rechts voedt dat hij vaak aan 1 borst genoeg heeft en als ik begin met links moet ik altijd ook rechts nageven omdat hij dan niet genoeg heeft maar de één heeft er meer last van dan de ander.

Ik hoop echt dat het lukt... ik vind het echt super dat je zo je best doet!

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik blijf rechts voorlopig nog even kolven, ook omdat het advies van de LK was om haar 's avonds nog even een flesje te geven als ze daar zo duidelijk beter op slaapt. Ook kan het zijn dat ze nu nog even niet genoeg heeft aan een borst en dan kan ik met de fles nog wat extra's geven.

Vanavond heeft ze wel weer om meer voedingen gevraagd, maar dat is normaal begreep ik. Om 21.30 uur is ze lekker gaan slapen.

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    WAUW! Dat klinkt echt te gek! Gaat het nu nog steeds goed?

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, tepel is wat gevoelig, moet er ook weer aan wennen. Vannacht heeft ze van 21 uur tot 4.30 uur geslapen en er ligt al een 1/2 liter melk in de vriezer. \:D/

17. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Je kan eventueel naast de tips van je lactatie descundige ook borstvoedings thee drinken. Bij de tuinen verkrijgbaar.
    Best lekkere thee.
    En als je toeschietreflex het laat afweten is er een neusspray beschikbaar. Sintonogwat. Hielp bij mij wel goed met toeschieten in elkgeval. 5 minuten in elke neusgat een spray

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dank je Petra, toeschieten is geen probleem Annika begint ieder keer met zich goed te verslikken omdat ik al toeschiet voor ze begint te drinken, dat is waarscijnlijk ook de reden dat ze rechts niet meer wil drinken.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou het gaat hier stukken beter ondertussen, Annika drinkt weer bijna volledig aan de borst, niet verwacht dat dat nog zou gaan lukken. Vannacht heeft ze zelf van 21.30 uur oto 6.30 uur geslapen en ik moest haar vanmorgen zelfs wakker maken.

Wat me nu wel op valt is dat ze minder ontlasting heeft, geen Johannerbroodpitmeel meer natuurlijk, maar ze plast ook minder en dat is volgens mij niet goed, of wel soms, eerst had ze volle luiers, soms zelfs een nat rompertje na het slapen, maar nu zat er zelfs na haar slaap van 9 uur nog maar weinig is de luier. Iemand een verklaring?

20. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Als ze 9 uur achter elkaar slaapt, drinkt ze ook 9 uur niet. Heeft ze bij de volgende voeding wel een flink natte luier?

Deel Deze Pagina