melkproductie bevorderen

Discussie in 'Voeding' gestart door Loeki2, 27 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sluit ik me ook weer bij aan ;).

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou, maar je hebt het wel 2 maanden maar gedaan. Doen je niet heel veel na denk ik (er zijn er veel meer om minder gestopt). En nu drinkt ze uit de borst! Heerlijk hoor!

En voor de rest: :oops: dank jullie :oops:!

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Meiden, ik voel me zo verschrikkelijk rijk nu de BV weer helemaal op gang gekomen is. Aan melk geeg gebrek meer en Annika heeft nu al 2 nachten 10 uur achter elkaar geslapen.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Super joh! Als het dan weer goed gaat ben je toch weer blij dat je hebt doorgezet he.. :D

En 10u achter elkaar... dat doet mn zoontje van bijna 5 maand zelfs niet altijd. Die vind vaak snachts een slokje nog wel lekker. :)

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat geweldig, Loeki. Geniet ervan.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Super Loeki. En wat is je geheim om Annika zo lang te laten slapen ? ;)

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja dat wil ik ook wel weten Loeki :). Hoewel ik mag ook niet klagen met zo'n 7-8 per nacht...

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Pf ik 3/4 en als het mee zit een keer 5 uren.

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Jarik clustert 's avonds, hij drinkt dan in zo'n 4 uur evenveel als de rest van de dag bij elkaar (600cc dus in totaal zitten we op 1200cc)!

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

:confused: Jeeh waar laat hij het. Is zeker een grote kerel dan ?

11. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik ben ook op zoek naar tips om de productie op te krikken. Maar dit is wat ik oveer Domperidon vond:

Gebruik tijdens de borstvoeding is sterk af te
    raden. Domperidon komt ook in de moedermelk terecht en kan bij uw baby ongewenste neurologische effecten teweeg brengen. Baby's tot 1 jaar zijn hier bijzonder gevoelig voor! Vraag uw arts of apotheker advies over een alternatief.

Anijsmelk ga ik morgen aanschaffen! Kolven doe ik al maar ik vraag me af of ik goed kolf. Ik leg mijn dochter iedere voeding aan maar ze krijgt dan te weinig dus krijgt ze een flesje met gekolfde melk. Tijdens de nachtvoeding kolf ik ook. Ik heb alleen het idee dat ik niet voldoende kolf. Mijn voorraad in de vriezer is bijna op.... :cry:

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Beebie: hoe weet/denk je dat je kindje te weinig krijgt ? Groeit je dochter niet goed ?

13. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    We wegen haar voor en na de borst. Dit hebben we in het zienhuis gedaan en we weten dat het enorm verschilt wat ze neemt.

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je bedoelt dat ze de ene keer veel meer drinkt dan de andere keer ? Maar dat is toch normaal bij bv kindjes ?

Mischien weten de andere dames dit ?

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, geen dag is hetzelfde, laat staan de regeldagen. Als je kindje goed plast, en redelijk aankomt...... dan lijkt het me prima.

16. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Dat is idd volkomen normaal... staar je niet blind op een weegschaal. Het belangrijkste is dat ze goed plast en als ze wakker is allert is. Teveel wegen kan alleen maar onzekerheid en onrust veroorzaken dus ik zou niet vaker dan 1x per week wegen (als ze nu heel weinig plast dan wat vaker maar dan nog is voor/na elke voeding echt niet nodig) Mijn zoon drinkt sochtends ook veel meer dan de rest van de dag, de laatste voeding krijgt hij nog het minste binnen.

Kolven is iets wat je moet leren... het beste om de productie op te krikken is minimaal elke 2u aanleggen en veel rusten. Ook nachtvoedingen werken erg goed dus als je er 2 kan geven is dat helemaal super.

Verder lees ik dat je dus ook regelmatig flesjes geeft, je dochter is nog vrij jong dus het kan ook zijn dat het nogal verwarrend voor haar is, een fles is een heel andere drinktechniek en ze kunnen er zeker op die leeftijd nogal luie drinkers van worden (aan de borst, wat meer moeite kost) waardoor ze dus minder goed aan de borst drinken, eerder opgeven, eerder honger hebben, mama wordt onzeker omdat ze denkt dat haar dochter niet genoeg heeft gehad en dus een flesje melk geeft wat weer het luier drinken in stand houdt en de circel is rond. Mijn advies dus zo min mogelijk flesjes geven, lekker in bed kruipen met je dochter en wat leesvoer ofzo, de komende dagen veel aanleggen, extra veel drinken en dan zou het vrij snel goed moeten komen.

Domperidom kan wel degelijk helpen bij bv problemen maar is toch verstandiger dat niet op eigen houdje te doen maar bijv. onder begeleiding van een lactatiekundige.

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Het geheim van doorslapen? Ik zou het werkelijk niet weten dames, ineens deed ze het, van de ene op de andere nacht. Ik begon weer met aanleggen en dezelfde nacht sliep ze door en in ruim 3 weken is ze pas één keer vóór 5 uur gekomen. De meeste nachten tellen nu 8 tot 10 uur voor haar. Ik denk ook dat dat een mooie stimulans was om nu echt door te zetten met de BV. Het leek wel een cadeautje voor de inzet van de afgelopen maanden.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh Annika clustert ook heerlijk in de avond, weet gewoon dat ze tussen 17 uur en 21 uur 3 of 4 keer om een voeding komt. 's morgens kan ze soms wel 4 uur op een voeding teren.

Met het mooie weer van de afgelopen dagen wilde ze ook wel eens 's middags clusteren.

19. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ook gewoon opeens... we zaten heel lang op 2 nachtvoedingen en in 2 weken opeens terug gegaan naar doorslapen van 23u tot 7 en nu sinds een kleine 2 weken van half 8 tot half 8 (soms later). Mn dochter die ik 10 mnd heb gevoed deed dat nooit hoor... zelfs met 10 mnd kwam ze nog zeker 1x per nacht.

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij wisten ook neit wat ons overkwam, maar ik moet zeggen het went heel erg snel. :D

Deel Deze Pagina