Het went idd erg snel.. als ze dan opeens weer snachts komen vind ik het dan 2x zo erg. Ben dan weer zo ingesteld op doorslapen terwijl ten tijde van de nachtvoedingen dan kon ik mij daar precies wat op instellen.
Ja dat is ook normaal, maar de éne keer drinkt ze 10 ml en dan ineens 50 ml. Dus afhankelijk daarvan kijk ik hoeveel ze in een flesje krijgt. Soms laat ze wat staan. Het is inderdaad normaal dat het wisselt hoeveel ze drinken. Maar Nicci was veel te licht dus ik kan het niet op de borst gokken.
Ik weet dat je het goed bedoelt en ik de basis ben ik het met je eens, maar mijn dochter is dysmatuur. Ze kan het niet hebben om enkel de borst aangeboden te krijgen en het daar maar mee te doen want ze heeft wel echt honger en ze moet drinken. Ze kan ook uit de borst drinken, met en zonder tepelhoedje, maar valt vaak in slaap. Dat wegen doe ik totdat ze voldoende uit de borst haalt. Het heeft ook niet met mijn onzekerheid te maken dat ik dit doe. Ik vind dat ik het goed doe, maar wil mijn productie opkrikken.
Elke 2 uur kolven of clusterkolven. Gedurende 3 uur elke half uur 5 minuten aan beide zijden kolven. Dan moet je productie omhoog gaan.
Beebie, ik weet precies hoe je je voelt hoor, heb je al een LK geraadpleegt? Ik kreeg hele nuttige tips, zo moest ik Annika van de borst halen zodra ze in slaap viel en even wakker laten worden en dan weer aanleggen, dat deed ik soms wel 5 of 6x per voeding (2 borsten) nu wéét ze dat ik haat loskoppel als ze indoezeld en dat houd haar wakker.
wat ook helpt is heel goed rusten. Ik merk als ik zelf moe ben, dat mijn bv wat achteruit loopt. Gewoon mee gaan slapen met Nicci.
Dit heb ik nog van www.borstvoeding.com gehaald: Een snelle manier om de melkproduktie te doen toenemen er een paar dagen voor uittrekken; vaak voeden, iedere 1,5 a 2 uur, of iedere keer dat je baby wil zuigen; twee borsten per keer of meer. Met dat laatste bedoel ik dat je ook na de tweede borst nog een keer de eerste kan aanbieden, en vervolgens nog een keer de tweede. Dus links-rechts-links-rechts. Wel de borsten goed 'leeg' laten drinken (echter, een borst is nooit helemaal leeg). eventueel ook 's nachts. Dat klinkt schokkend als je babytje al de nacht doorslaapt, maar 's nachts is de melkproductie heel hoog, dus het loont dan zeer de moeite om dan een extra voeding te geven. Borstcompressie aan het eind van de voeding leg je je volle hand om je borst. De duim aan de andere kant dan je vingers. Je drukt dan zachtjes je hand samen, zonder dat het pijn doet, en zonder dat je de tepelhof vervormd. Je ziet je baby dan weer even actief drinken. Zolang hij actief drinkt hou je de druk aan. Pas daarna laat je de druk weer los. Je kunt dit herhalen totdat je kindje niet meer drinkt. Op deze manier krijgt hij wat extra druppels achtermelk, die erg vet is. Hij gaat dan goed groeien en de melkproductie wordt extra gestimuleerd. En idd, professionele hulp zoeken als het nog niet lukt. Veel succes. Saartje
Vandaag ben ik ongi geworden en het leek wel of Annika ook nog eens een regeldag had, ik heb vandaag 9 voedingen gegeven en nog was het tranen met tuiten huilen toen ze in bed lag. Ik heb haar nog een fles gegeven en er ging nog eens 200 cc in. Heb ik nu domme pech dat mijn ongi en haar regeldagen (ze is net 3 maanden) samenvallen, of gaat ze nu iedere keer dat ik ongi wordt regelen
ik zou denken dat het een combinatie van de twee is. Liene had ook op 3 maanden regeldagen. De volgende keer was 6 maanden. Bij haar klopt de regel 3-6-9 echt. Dus daarom zal ze al meer komen drinken. En dan nog eens je regels, die voor een verminderde productie zorgen... Dus daarom zal ze zoveel geweest zijn. Maar dat het samenvalt, lijkt me gewoon pech hebben. Ik zou zeggen, laat ze zoveel drinken als ze wil... even op je tanden bijten (en dat kan je, dat heb je al overduidelijk bewezen) en dan komt het wel weer helemaal in orde. En als je twijfelt even de ld bellen. Zij weet het het best. Veel succes, Saartje
Ik had elke keer als ik ongi werd idd pech... heel frustrerend want dan was ik weer 2 weken bezig om het helemaal goed te breien en dan werd ik met een beetje pech 2 weken later weer ongi, kon ik weer van voor af an beginnen... (werd nogal regelmatig ongi dus soms zat er wat langer tussen maar het was elke keer feest qua productie (NOT))Oa. daarom heb ik nu een spiraaltje, nu wordt ik niet meer ongi dus probleem opgelost. Bij 4 maanden merken veel moeders ook een dip... heel het bv-forum staat er vol mee.
Nog een dip, met 4 maanden net als ik weer aan het werk moet. Dat wordt dan ook nog eens feest. Dat valt ook al samen met mijn volgende ongi. Werken + ongi + 4 maanden dip, ach wie zien over 4 weken wel. Oh, ik ga het wel redden hoor, idd gewoon even doorbijten.
Sinds vorige week is mijn dochter van 5 naar 4 voedingen gegaan. Bij 5 voedingen dronk ze 11 minuten. Nu bij 4x 20 minuten per keer. Ze drinkt een borst per keer. Maar doordat ze nu zoveel drinkt per keer heb ik dus niet genoeg. Ik ben zelf heel veel gaan drinken, anijs melk gaan drinken, rusten en kolven. Maar als ik kolf zit er voor een volgende voeding weer te weinig in. Het is leuk bedacht dat je productie omhoog gaat, dat zal ook wel, maar niet bij een volgende voeding al. Met als gevolg dat mijn meisje erge honger heeft en gewoon tekort komt. Ik dacht zelf gewoon een paar dagen alleen maar te kolven en haar dat met de fles te geven. Zo kan ik elk uur mijn borsten leeg kolven en hopen dat ik zo na een week genoeg heb voor haar. Maar dan hoop ik dat ze nog wel terug wilt naar de borst. Ze krijgt nu alleen 's avonds een fles bv. Weet iemand een oplossing?
Omdat ze blijft zuigen en er niets uitkomt en ze het daardoor op een krijsen zet. ( iets wat ze normaal nooit doet)
Kan je haar dan niet even de andere borst aanbieden? Ik lees dat je er maar een geeft per voeding. Dan heeft ze weer wat vette voormelk en zal ze wel genoeg hebben misschien.