Ik denk dat mijn borsten het ei gevonden hebben. gister liep alles weer op rolletjes. Saar, volgens mij is achtermelk vet. Voormelk is wateriger.
fijn dat alles weer goed is. Van die voor- en achtermelk zoek ik even op, want ik dacht echt dat de voormelk vetter was. Ik kan me vergissen , sorry in dat geval.
ja, al gevonden. Je had helemaal gelijk, sorry dat ik foute raad gaf. Gelukkig is nu alles weer goed.
Vandaag om 17.15 was toch echt links helemaal leeg na 15 minuten. Ik ben maar doorgegaan met rechts. Hopelijk heb ik om 22.00 genoeg.
Mijn meisje( 4,5 maand) dacht dus van 5 naar 4 voedingen te gaan. Normaal dronk ze 5x 11 min en nu 4x 20min. Gevolg melktekort. 's Ochtends ( na de nacht)ging het goed en had ze voldoende links. Om 13.00 de rechterborst ook voldoende. Maar dan komt het probleem, om 17.15 en om 21.30. Ik ben dan echt leeg. Ik ben gister begonnen met kolven. Elk uur mijn borsten leeg. Maar hoe lang moet ik dat doen om alle voedingen weer voldoende te hebben? Een week, een paar dagen? Ik ben bang als ik met kolven stop, dat de productie dan weer keldert of is dat onmogelijk? Dus mijn 2 vragen zijn: Hoelang moet ik elk uur kolven? En als ik stop met kolven, zou ik dan echt genoeg hebben voor die 4 voedingen? Nu stond ik vanochtend wel weer op klappen iets wat lang geleden was. ( berichtje even gekopieerd vandaar dat er info dubbel staat )
Dat is dus de reden dat ik nooit minder dan 5x voedt, al zijn het maar een paar slokken dat hij drinkt ik laat hem minimaal 5x drinken en altijd beide kanten. Hij begint rond 7u en de laatste voeding krijgt hij tussen 19u en 19.30. Je voedt alleen sochtends vroeg, 13u, 17.30 en 21.30? En dan de eerste 2 voedingen heeft ze aan 1 borst genoeg? Ik denk dat dat ook misschien een beetje een probleem is... de borst die je dan niet sochtends vroeg geeft, dat duurt wel erg lang voor die dan weer een keer wordt leeggedronken.Als dat voor het laatste was om 21.30 de volgende dag en dan pas weer om 13u. Als je nu extra kolft en je productie is zo weer oke en je gaat dan weer naar 4 voedingen en zoveel tijd ertussen dan heb je vrij snel weer hetzelfde denk ik... Misschien begrijp je nu wel helemaal verkeerd dus ik wacht eerst ff af of wat hier boven staat klopt voor ik nog een heel epistel typ
Het klopt wat je zegt. 8.45 - links 13.00- rechts 17.15-links 21.30 kolf ik alles af ( beide kanten) en dan geeft mijn man een fles en ben ik leeg voor de nacht. De volgende dag begin ik aan de andere kant, dus r-l-r beiden kanten kolven. Maar ze wilt gewoon niet meer dan 4x. Ze gaat dan huilen. Anders was ik wel op 5 gebleven
Toen ik nog op 5 voedingen zat kolfde ik 's ochtends de niet-drinkkant 10 min. Maar als ik dat nu doe, heeft die kant niet genoeg voor 13.00. Ze drinkt nu 20 min ipv 11 min per keer.
Ik zorg er dus zelf voor dat hij 5 keer drinkt, de laatste keer rond 19.30 en ik kolf dan nog een keer om 22.30 voor ik ga slapen, mn zoon drinkt dan weer sochtends ergens tussen half 7 en 8. Ik kolf omdat ik weet dat als mn borsten niet leeg worden gemaakt tussen 19.30 en half 8 sochtends het dan langzaam aan gaat teruglopen. Verder is het een mooi buffer mocht hij wel meer willen drinken, heb ik niet meteen erge regeldagen. Misschien dat het bij jou ook zo ong. werkt? dan zou je standaard een keer (of 2x) extra moeten kolven Mijn zoon drinkt nu sochtends vroeg, rond 11u, rond 14u, rond 17u en voor het slapen, verder kolf ik dus 1x per dag dus dat maakt in totaal 6x en ik heb nu een hele stabiele productie. Met minder voedingen had ik het idee dat ik van regeldag naar regeldag ging en nu niet meer. Wat ook misschien kan is dat je sochtends in ieder geval de 2de borst die je niet geeft gedeeltelijk of helemaal afkolfd, je schrijft dat je dan om 13u niet genoeg hebt maar als je hebt gekolfd om 8u bijv. moet dat tegen 13u wel weer redelijk op peil zijn lijkt me, dan zit daar al 5u tussen. Komt er gewoon op neer dat ik denk dat 4x voeden niet voldoende is om je productie optimaal te houden... met een beetje mazzel is het een fase van je dochter en wil ze binnekort weer wel 5x en anders zul je denk ik echt moeten kolven minimaal 1x en kijken of het dan wel goed gaat, zo niet dan 2x kolven en 4x voeden. Groeit ze verder wel goed? Krijgt ze al bijvoeding?
Ze groeit als kool. Nee bijvoeding krijgt ze nog niet, want ze is pas 4,5 maand. Ik dacht zelf idd ook om 7.30 de niet-drinkkant te kolven 5 minuutjes. En dan zie ik wel wat ik om 13.00 heb. Desnoods kolf ik die na 13.00 ook helemaal leeg. Maar helaas 5 gaat echt niet. Ik heb dan echt een krijsend kind ( en ze huilt normaal echt nooit)