Hallo, Mijn dochtertje is nu 8 weken oud en ik wil de borstvoeding gaan afbouwen, op zich lijkt me dat geen probleem. Maar zij wil geen fles, ze weet niet wat er mee te doen lijkt het wel. Ze heeft wel eens een flesje gehad en die ook gedronken maar nu het erop aan komt doet ze alsof ze het niet weet. Duwt hem met haar tong weg en alle kanten op. Ik moet binnenkort aan het werk en heb dus wel een probleem als ze dan geen fles neemt. Wat kan ik het beste doen? Wat ik vanochtend heb geprobeerd is tijdens de Bv een pauze in te lassen en haar een flesje aan te bieden, maar verder dan mij lief aankijken en toelachen komt ze niet echt. Daar komt bij dat ik het ook wel zonde vind om steeds voeding weg te gooien omdat ze niet met het flesje kan worden. Heb dringend raad nodig. Groet, Bella 30
hoi bella, laat haar wennen aan het flesje wanneer ze geen honger heeft. probeer haar af te leiden, door bijvoorbeeld te lopen, wiegen, zingen, met een mobiel. of probeer het wanneer ze soezig is, een beetje slaperig. misschien na een voeding? je kunt kleine beetjes geven, 30 cc om te oefenen. om te oefenen hoeft ze natuurlijk geen hele flessen te drinken. of neem melk op kamertemp. dan hoef je hem niet direct weg te gooien, maar kun je hem nog even gebruiken. (wanneer je een kleine portie uit de fles neemt om aan te bieden) blijf het dagelijks kproberen, uiteindelijk zal ze het snappen. of zoek een alternatieve manier. (met een kopje bijvoorbeeld) succes, heidi margit