Tepelkloof, bloed

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Mellbee, Nov 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mellbee

Mellbee Actief lid

Aug 28, 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Op een van mijn tepels zit een behoorlijke tepelkloof. Tijdens het voeden begon ie vanmorgen een beetje te bloeden. Toen mijn zoon na het voeden, bij het boeren, wat spuugde, kon ik duidelijk zien dat hij bloed binnen heeft gekregen. Kan dit kwaad? Zo ja; wat te doen?
    Alvast bedankt!

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Nee, het kan geen kwaad dat je kindje bloed binnen krijgt.

Tips tepelkloof:
    - Smeer na het voeden een druppeltje moedermelk erop, hier zitten anti-bacteriƫle stofjes in. Laat de tepel vervolgens aan de lucht drogen.
    - Smeer na het drogen een klein beetje Purelan erop.
    - Draag evt. gelpads in je BH. Deze zorgen voor een goede genezing en dat je wondje niet aan je BH blijft plakken. Gebruik bijv. Mother Mates.
    - Blijf voeden zolang het geen pijn doet en je ziet dat de tepel aan het genezen is.
    - Geneest het niet, geef deze tepel dan een voedingspauze van 1 of 2 dagen. Kolf dan de melk uit je borst.

Groetjes Saskia

3. Mellbee

Mellbee Actief lid

Aug 28, 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Saskia,
    Bedankt voor je reactie; een zorg minder.
    Ik smeer inderdaad al flink met Purelan, maar echt veel beter wordt het nog niet. Ik kijk het nog even aan en dan is inderdaad een pauze misschien een goed plan. Goede tip; had ik zelf nog niet aan gedacht!

Share This Page