Goedemiddag, Graag zou ik je advies willen ivm onderstaande; Mijn zoontje is nu 8,5 week oud en hij huilt veel aan de borst. De eerste weken (2,3) was dit niet het geval, maar zeker sinds 2 weken wel. Hij begint met drinken, laat echt plots los en begint te huilen. Ik denk dan dat er een boer dwars zit, til hem omhoog en vaak komt er dan idd een boer. Hij spuugt ook veel en vaak na, tijdens de voeding. Door de lucht kan hij huilen, maar ik vind het toch wel vreemd. Soms denk ik dat hij loslaat en juist NIET wil dat ik hem dan optil.. misschien wil hij pauze ertussen om daarna verder te gaan. Hij wordt soms ook kwaad.. Dit is niet bij elke voeding, maar wel bij de meeste. Juist wanneer er veel uur tussen de voeding zit hoor je hem niet of minder. Kan het zijn dat ik hem te vaak aanleg ? Hij komt nu rond de 3 uur. Maar het kan wellicht zo zijn dat ik denk dat hij honger heeft, maar dat dit het niet is.. ? Maarja bij 8 weken om de 3 uur komen is normaal toch? Ik heb van het CB het advies gekregen Nutriton voor de BV toe te voegen met afgekolfde melk. Op het pak staat dat het ook met water kan. Ik kolf helemaal nog niet, probeerde het, maar lukte niet en door alle stress nu van de voedingen staat mijn hoofd er nu niet naar.. dus doe ik het met water, dat kan toch ook? Aangezien die dame het echt over melk had . Na 2 weken belt zij mij met de vraag hoe het gaat. Het is een heel gedoe, ook in de nacht.. water, schepje, roeren.. geven en dan krijst hij alles al bij elkaar.. hij begon te kokhalzen (was al dikker geworden).. de eerste keer dat ik het gaf dacht ik; yes, relaxt! hij spuugde niet en dronk rustig. Maar dat was denk ik toeval, want nu huilt hij nog elke keer. Zou dat slechte drinken te maken kunnen hebben met de sprongetjes ? Toevallig begon dat rare drinken; loslaten,happen, bewegen, krijsten, toen hij 6 weken was. Toen rond 7 weken was het over en ging het een paar dagen goed. En nu sinds hij 8 weken is begint het weer. Maar zou dat echt zo'n effect hebben op het slechte drinken? Ik sta op het punt om te stoppen met de BV omdat de keren dat het goedgaat zo weinig zijn.. het is niet ontspannen. Maarja, of het aan mijn borstvoeding ligt, straks is het ook met de fles.. en wellicht na deze sprong gaat het weer goed. Is het herkenbaar tgv sprong.. of zou het iets anders zijn ? Ik hoor het graag. Groetjes
Hoi. Je legt niet te vaak aan. elke 3 uur is prima. Hoe is je toeschietreflex? Is deze misschien wat heftig? Dan kan je kleintje hier erg van schrikken. Dit kan je oplossen door de eerste melk met je hand eruit te halen en daarna je kleintje aan te leggen. Ik zit ook te denken aan reflux. Je verteld dat je kindje makkelijk spuugt. Voed je je kleintje al rechtop? Regelmatig laten boeren. Als het spugen heftig blijft ga dan even langs bij je huisarts. Als het reflux is, kan je daar medicijnen voor krijgen. Een sprong kan altijd, kijk even op de site van Oei Ik Groei. Groetjes Saskia