combinatie Bostvoeding en flesvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Rmeijer, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rmeijer

Rmeijer Nieuw lid

17 feb 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!...

Ik ben nu 24 weken zwanger en heb me al helemaal voorgenomen om straks borstvoeding te gaan geven, alleen nou is mijn vraag of je borstvoeding ook kunt combineren met flesvoeding?..
    Aangezien ik een nieuwe baan moet vinden na mijn zwangerschap en toch wel minimaal 4 dagen moet werken zou het ook fijn zijn dat mijn partner de fles kan doen als ik er niet ben.

Weet dat je ook kunt afkolven, maar weet niet of hier ruimte voor is als ik een nieuwe baan heb ook al zijn ze verplicht om je hiervoor tijd te geven.

Alvast heel erg bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

goed dat je hier alvast over nadenkt!
    Ja een combinatie is heel goed mogelijk. Je kunt gewoon beginnen met borstvoeding, dan voed je de eerste weken volledig. Tegen de tijd dat je weer gaat werken, kun je OF gaan afkolven en dat per fles geven, OF je bouwt de borstvoeding af zodat je bijvoorbeeld in de ochtend en avond nog de borst geeft en overdag kunstvoeding. Je loopt dan wel het risico dat het snel terugloopt. Maar je hebt dan wel de eerste periode borstvoeding kunnen geven! Laat je inderdaad goed informeren over de mogelijkheden om te kolven op je nieuwe werkplek.
    Goede zwangerschap gewenst verder!

Mirjam

Deel Deze Pagina