productie opvoeren...

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Reintje85, 2 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Hoi!

Ik heb vanaf het begin full time gekolft voor mijn dochter (helaas nooit gelukt om aan te leggen ivm vroeggeboorte) heel jammer maar ben blij dat ze toch altijd mamamelk heeft gehad, en nog steeds!

Ik kolf nu al een tijdje alleen shochtends en shavonds. Ik kolf dan totaal zo'n 350 ml (in de ochtend iets meer dan in de avond maar bij elkaar zo'n 350 ml) Ik ben minder gaan kolven omdat ik op gegeven moment bijna 20 liter in de vriezer had liggen en dus opslag problemen kreeg.

Als ik straks door mijn voorraad heen ben (ik gok bij zo'n 10 maanden) en ik besluit nog door te gaan met kolven, is het dan mogelijk mijn productie weer op te voeren?

En misschien kun jij me ook vertellen... vanaf wanneer mogen kindjes normale volle koemelk drinken?

alvast enorm bedankt!
    reintje

2. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    edit: Als het mogelijk is de productie weer op te voeren, hoelang moet ik ongeveer uittrekken voordat ik weer genoeg melk heb? Zodat ik weet wanneer ik met opvoeren moet beginnen.

En nog even een losstaand vraagje...
    Ik heb een tijdlang (geloof het of niet gezien mijn vriezervoorraad) serieuze-allesoverheersende productieproblemen gehad... tot in situaties aan toe dat ik nachtenlang op zat om maar de ochtendvoeding bij elkaar te kolven... en nu we gaan denken aan een volgend kindje hoop ik tegelijkertijd dat het aanleggen e.d. dan wel gaat lukken! Zegt mijn productie van deze periode iets over de productie bij een volgend kindje, die hopelijk... wel gewoon aan de borst kan drinken?

nogmaals bedankt!

3. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    - productie ophogen moet je gewoon proberen: garantie is er niet. Het wordt vooral even hard werken want je moet vooral veel vragen vragen vragen dus vaak kolven en hier ook consequent in zijn.
    Effect kan snel maar kan ook achterwege blijven.

-volgende keer, je productie gaat over het algemeen per kindje omhoog.

Deel Deze Pagina