wat ook helpt is venkelthee! gewoon lekker een pot zetten en af en toe een glas wegdrinken. Super voor je productie.... daarnaast veel aanleggen en zelf lekker lui op de bank en niets doen! Heel veel succes!
@Liefzonnetje: venkelthee wordt afgeraden het zou kankerverwekkend zijn. En het werkt ook niet productieverhogend. Hier info van het voedingscentrum daar over.
@lovewinnie: je vroeg om adressen. Het lijkt mij n.m. verstandig dat je iemand laat meekijken, dat zal altijd meer helpen dan kv bijgeven. Hier kun je een lacatatiekundige zoeken. Hier kun je een vrijwilliger van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk vinden. Veel succes meid ! Het begin is soms zwaar maar het is het meer dan waard.
lovewinnie hoe is het nu vandaag? Ik denk echt wel dat het kan dat je 4 dagen regeldagen hebt, je bent immers toch nog geregeld bij gaan voeden en alles wat je kindje bijgevoed krijgt haalt ze neit uit je borsten en krijgen die dus geen seintje om meer aan te maken. Zo duren de rgeldagen dus veel langer dan normaal. Maar vooral dat nachtvoeden is zwaar maar wel super voor je prodcutie dus nog even volhouden meid! Verdere vindt ik 150 cc voor zo'n kleintje wel erg veel hoor, dat dronk die van mij tot 2 weken geleden ook nog Ik zit nu pas net op 170cc... En als je KV gaat geven en alleen gaat kolven help je je Bv om zeep , je productie is nl nog lang niet zo stabiel om dat op te kunnen vangen.
@Lovewinnie: ik begreep in een ander topic dat je gaat stoppen ? Jammer hoor. Heb je er nog een deskundige bij gehad ?
Een voedingskussen kan er als je het niet goed houdt voor zorgen dat je kind in een verkeerde houding aanhapt, waardoor het slechter de melk uit je borsten haalt. De volgorde hoort te zijn: eerst kind aanleggen, en dan kussen naar je toe trekken zodat je armen er op kunnen rusten!
ik ben inderdaad kv bij gaan geven. 2 dagen geleden kreeg ze snachts honger maar er kwam niks meer uit me borsten en ze bleef huilen en liet telkens de tepel los. ik ben gaan proberen te kolven en inderdaad er kwam niks uit. smorgens had ik weer een beetje melk maar nog niet voldoene. nu krijgt ze om en om tot dat het op is. wat ik wel heel zielig vind is dat ze al 2 dg niet gepoept heeft vanaf de kv zeg maar en dat terwijl ze met de bv wel4 tot 7 x op een dag poepte. ze begint er ook een beetje kast van te krijgen die arme schat en voel me erg schuldig
Nou meid, waarom probeer je haar niet weer aan te leggen? Om en om , die bv is heel licht verteerbaar voor je kindje, is voor haar darmpjes veel prettiger. Schuldig voelen heb je niets aan, daar help je je kindje niet mee. Ze is nu 6 weken, dat zijn echt regeldagen hoor. Misschien toch niet een lactatiekundige bellen?
Lovewinnie, zolang je kv bij blijft geven duren de regeldagen alleen maar langer hoor. En heb je kans dat het inderdaad steeds verder terugloopt. je borsten krijgen niet het seintje dat ze meer melk moeten maken. Veel heel veel aanleggen en dan kun je het weer opkrikken. En dat je met kolven er neits uit kreeg wil niet veel zeggen. Kolven is iets wat je moet leren namelijk, en sommige vrouwen leren het eigenlijk nooit helaas. Het is dus absoluut geen graadmeter voor de hoeveelheid melk die je hebt. Heb je nog hulp gezocht? Nemo had je de adressen al gegeven hè? gewoon doen als je de bv neit op wilt geven, daar zijn ze voor!
ik heb met kolven nooit problemen gehad dus er zat echt niks in. met de eerste x kolven had ik al 60ml ze was toen 3 wk oud. dit was buiten haar voedingen om en ging dan de vriezer in. na enkele dagen was het al 100 uit een borst en dus kreeg zij er smorgens 1 en de ander voor de vriezer
Hmmm... soms lukt het bij mij ook niet, als ik gespannen ben, dat kan ook nog meespelen... Maar ik ben toch wel heel benieuwd of je nog een vrijwilligster of lk gebeld hebt? En wat die zegt?
Ik kolfde ook 3 dagen na de geboorte al 50 ml maar toen een paar dagen niet en vervolgens ging ik ft kolven en moest ik toch echt weer "leren" kolven. Verder zegt wat je in de fles krijgt niks over wat in de borst zit. Een kind krijgt altijd meer uit de borst... als ik 130ml kolf savonds dan weer ik zeker dat mn zoon er nog wel 70 ml eruit kan krijgen. Een kind werkt veeeeel beter dan welke kolf dan ook Heb het idee dat je niet echt veel met de adviezen doet... met 6 weken is het echt heel normaal dat je regeldagen hebt en deze periode is bij regel bijna loodzwaar voor elke moeder. Ik denk echt dat het een kwestie van doorzetten is. Nu overdag minstens elke 2u aanleggen aan beide kanten, verder veel rusten, goed drinken, gezond eten, snachts mag er langer tussen zitten maar zou minimaal 2 nachtvoedingen geven (ook beide borsten) en dit een poosje volhouden... grote kans dat het dan nog allemaal goed komt maar hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt... nu half kolven, half kv zal je waarschijnlijk echt niet lang volhouden. Bij zo'n jong kindje moet die bv echt heel regelmatig gestimulleerd worden anders dan is het snel gedaan met de bv en zit je binnen no-time op volledig kv.
Als je kv gaat bijgeven, dan kun je er wel van uitgaan dat je melk snel op is! Zoals verschillende mensen je hier al uitgelegd hebben: je zit midden in de regeldagen en door die flesjes maak je het alleen maar erger en langduriger voor jullie tweetjes! ELKE 2 uur aanleggen en GOED aanleggen, dat is het recept. Op die manier zijn alle moeders die nu nog borstvoeding geven door de regeldagen heen gekomen! Slecht poepen is een bijwerking van kunstvoeding. Is zo weer over als je gewoon stopt met de kunstvoeding, en je kind aan de borst houdt. Door stress kan het zijn dat de melk niet uit je borsten komt met kolven, maar dat wil niet zeggen dat je geen melk meer maakt! Enige wat ik me nog afvraag: ben je soms kortgeleden met de pil begonnen?
ik ben inderdaad pas geleden begonnen met de "cerazette"pil. kan dit een reden zijn dan. deze pil mag gebruikt worden bij bv en hebben niks hiervan gezegt
Deze pil is de veiligste pil bij borstvoeding, maar sommige vrouwen merken TOCH dat ze er minder melk van krijgen. Op te lossen door heel vaak aan te leggen zodat je borsten weten wat er van ze verwacht wordt, of door te stoppen met de pil en een andere manier van anticonceptie te kiezen. Naast condooms zijn er ook nog andere manieren hoor!
Hier liep de bv gigantisch terug van de cerazette... zou daar dus accuut mee stoppen. Ik heb nu ene spiraal en dat gaat perfect.