melkproductie niet genoeg...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door alexanne, 2 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 40 wkn bevallen van een gezonde zoon van 6 pond. Omdat ik bij de eerste twee kinderen moeite had met bv geven door over gevoelige tepels ben ik begonnen met een tepelhoedje.
    Vanaf dag 1 vroeg hij al meer dan ik kon geven. Na een dag of drie gaf ik bijvoeding omdat hij zoveel huilde. Hij dronk dan met gemak 50 ml extra weg na de borst
    !Doordat hij zo hard zoog deed dit best zeer dus wilde deze keer proberen het tepelhoedje na een week af te bouwen. Tot nu toe is dit wel gelukt alleen het probleem is nog steeds dat ik niet voldoe aan zijn behoefte. Wat ik al gedaan heb:

- Kolven dan komt er 50 ml per 2 uur uit. Hij vraagt 80 dus voed ik 30 ml bij.
    - 3 uur lang cluster gekolfd waarbij ik elke 40 min mn borsten leegkolfde.

Nu hoor ik elke x meer aanleggen maar heb het volgende probleem:

-ik leg al elke twee uur aan. Moet ik dan elk uur aanleggen?
    - als hij extra aangelegd wordt zuigt hij hooguit 2 min krachtig en is dan al moe. Als ik dan van borst verwissel zuigt hij daar ook maar weer 2minuten. Mijn tepels zijn op het moment helemaal beurs van elke voedingsbeurt meerdere keren te wisselen van borst. Een voedingsbeurt duurt hier al gauw 25 minuten

wat kan ik nu het beste doen?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Heeft er al een LK meegekeken? :)

3. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Dit! Of bel vrijwilligster van LLL.

En, lees je beetje meer in over hoe borstvoeding werkt. De eerste paar dagen heeft niémand genoeg voeding. Daarom komen babietjes ook zo vaak. En daarom vallen ze af. Na paar dagen 'snappen' je borsten wat er gevraagd wordt en gaan ze meer melk produceren. Dat is meestal moment dat je stuwing krijgt.
    Daarna is het op elkaar afstemmen. Zolang je bijvoeding geeft gaan jou borsten niet meer produceren. Want je kindje vraagt dat niet aan je borsten!

En, elk uur aanleggen kan best hoor! Als mijn Uk clustert 's avonds dan ligt ze soms elke 30 minuten een paar slokken aan en laat dan weer los.

probeer te voeden op verzoek, en heb vertrouwen in jou lijf en instinct van je kindje.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Ik sluit me aan bij.bovenstaande :)

Echt, laat een LK meekijken. Bijvoeden en een tepelhoedje, dat zijn 2 zaken die je productie niet echt helpen. Er is met de laatste niets mis, maar je moet er wel voorzichtig mee om gaan, omdat het soms kan gebeuren dat baby de borst minder goed leeg drinkt.
    Nu je er van af bent, is het voor je baby ook weer anders drinken.

Ik zou je graag tips willen geven, maar echt, schakel een LK in.
    Je hebt een lastige start, maar je inzet is super! Met wat begeleiding en hulp komt het vast goed, maar dan moet je wel om die hulp vragen :)

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ten eerste een lactatiekundige inschakelen. Ten tweede 25 minuten per voedingsbeurt is voor dit termijn nog niet te veel. Hier was het toen 45-60minuten. Misschien lukt het je kleintej niet goed om effectief te drinken en dan is deskundige ondersteuning echt wel belangrijk hoor.
    Succes!

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Laat een lk meekijken voor het aanhappen. Is er gekeken naar het tongriempje van je zoontje?
    En neem de rust en tijd voor een voeding. De eerste weken is het investeren en investeren. Ga niet aan de slag met tepelhoedjes en kolven, dat werkt de productie tegen.

Go with the flow en dan gaan je borsten leren hoeveel melk nodig is voor je zoontje.

Succes!

Deel Deze Pagina