Al een tijdje heb ik 1 voeding overdag afgebouwd, maar ik vroeg me af wat nu beter is, een fopspenenfles of een fles met tuit of een fles met een rietje (hij kan uit alledrie drinken). Daarnaast vroeg ik me af hoeveel kunstvoeding ik het beste kan geven als ik 1 extra voeding wil afbouwen. In de middag geef ik 180 CC, soms gaat dit op soms 30 CC over, maar wil eigenlijk ook de avondvoeding afbouwen. Alvast bedankt voor het antwoorden. Oh ja de kleine is nu ruim 10 maanden. Begin oktober 11 maanden.
Vanaf een maand of 11 is opvolgmelk niet meer zo nodig en kun je overschakelen naar gewoon melk. Verder kunnen kindjes vanaf 9 maanden leren drinken uit een (tuit)bekertje, dus waarom zou je dan nog leren drinken uit een zuigfles... Succes!
Ja, daar heb je een punt. Maar mijn kleine valt na de voeding in slaap, niet tijdens, ik leg hem wakker weg. Zou de overstap dan makkelijk gaan? Dat is wel iets waar ik bang voor ben, dat dat toch niet lukt.. Heb je daar nog tips voor?
Nieuwe rituelen introduceren: boekje kijken, muziekje aan, dat soort dingen. Zelfde liedje zingen...En dan het borstvoeden overslaan. Of introduceer een stoel waar je nog enkel in voedt. Daarbuiten niet meer. Kindjes pikken dat uiteindelijk op en als die stoel niet op de slaapkamer is omzeil je het probleem