Melkproductie verhogen, hoe?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door angie18, 2 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zou kunnen dat het dat niet is. Zoontje had spruw zonder witte vlekken.
     
  2. angie18

    angie18 Actief lid

    31 jan 2011
    115
    71
    28
    Vrouw
    Ik heb dinsdag een afspraak bij een lactatiekundige om te kijken naar het tongriempje, maar ik zal dan eventuele spruw ook meenemen. Goed dat je het benoemd.
     
    littlemunchkin, Shakes en Zoe123 vinden dit leuk.
  3. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Mijn dochter klakte ook met de voedingen steeds ja
    Ben benieuwd wat ze hebben gezien bij de controle
     
  4. angie18

    angie18 Actief lid

    31 jan 2011
    115
    71
    28
    Vrouw
    Ik ben net weer thuis vanuit de kliniek. Zowel het tongriempje als haar lipbandje zaten heel strak. Tongriempje was wel verborgen, waardoor het slecht te zien was. Beide gelaserd en nu hopen op verbetering!
     
    littlemunchkin, Zoe123 en Shakes vinden dit leuk.
  5. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik heb ook wat avonden gefrustreerd op de bank gezeten met een hongerige baby. Wisselvoeden hielp erg goed! Eerst om aan haar behoefte te voldoen, maar volgens mij ook om mijn productie te verhogen want echte clusteravonden heeft ze nu niet meer (met 8 weken). Alleen als we familiebezoekjes doen wil ze steeds drinken (en de familie maar klagen dat ze het zo raar vinden hoe vaak ze drinkt :p.)

    Ik heb ook wel eens gelezen over “power pumping”, via Pinterest. Misschien een fijn hulpmiddel om je van de kv af te helpen?
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu?
     
  7. angie18

    angie18 Actief lid

    31 jan 2011
    115
    71
    28
    Vrouw
    Lief dat je dat vraagt. In eerste instantie ging het veel beter, ik hoefde niet meer bij te voeden en ze groeide als kool. Toch koste het mij enorm veel energie en heb ik nogmaals een lactatiekundige gevraagd mee te kijken. Het bleek dat haar gehemelte zo hoog is door het compensatiegedrag al die tijd, dat het niet alleen mij, maar ook haar heel veel stress koste om goed te drinken. Mijn productie blijkt niet het probleem te zijn..
    Uiteindelijk hebben we besloten te stoppen om haar en mezelf rust te geven. Maar oh wat kost me dit veel moeite.. iedere keer weer tranen als ik een flesje geef. Uiteindelijk weet ik dat het beter voor ons is, maar ik vind het verdrietig. Een (hopelijk) volgende keer zal ik heel alert zijn op het tongriempje..
     

Deel Deze Pagina