twijfel, stoppen of doorgaan

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Cilia, 31 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilia

Cilia Actief lid

23 jun 2006
    287
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Scherpenzeel
    Ik geef mijn dochter van 7 maanden nog volledige bv. Ze krijgt nu wel fruit, groente en korstje brood tussendoor. De bv gaat nog steeds perfect, alleen merk ik dat ik zelf erg vermoeid ben en last krijg van mijn rug doordat mijn borsten aardig groter geworden zijn. eigenlijk vind ik het zonde om te stoppen als het zo goed gaat maar het breekt me af en toe gewoon op. teijfel erg of ik de dagvoedingen ga leten vallen of niet... Tips?
    groetjes cilia

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    Hier kan ik je eigenlijk geen tips voor geven. het besluit of je stopt of door gaat is een besluit wat je zelf moet nemen.
    wat betreft je rugklachten. kijk eens goed naar je houding tijdens het voeden. zorg dat je een goede stoel hebt dat het kind op borsthoogte ligt en niet zo dat jij je naar het kind toe buigt. zorg eventueel voor een voetenbankje. veel mensen hebben rugklachten tijdens borstvoeding, voornamelijk door de verkeerde houding.

vermoeidheidsklachten komen ook vaker voor. borstvoeding vraagt veel energie van je lichaam maar vermoeidheid is vaak niet alleen aan de borstvoeding toe te schrijven. soms helpt het om eens een weekend niets te doen. maar eens lekker uit te rusten en bij te komen. 1 week-end kan je vaak net weer de energie geven om er weer tegen aan te gaan.

Deel Deze Pagina