Hallo, Ik zit met een probleempje, het kolven wil niet meer goed lukken. Ik ben sinds vorige week maandag begonnen met kolven om een voorraad op te kunnen bouwen voor als ik straks weer aan het werk ga. Ik moet 13 oktober weer beginnen. Nu kolfde ik wel steeds 's ochtends, maar vaak zo'n 50 cc of zo, maar dat is dan natuurlijk tussen de voedingen in. Ik had later zelfs een keer 125 cc gekolfd. Maar nu lukt het eigenlijk sinds zaterdag niet zo goed meer om te kolven. Gister lukte het helemaal niet, vanochtend dan wel ong. 60 maar vanavond krijg ik er niks uit. Ik heb m'n zoontje namelijk vanavond een flesje met eerder gekolfde melk gegeven, om te kijken of hij ontdooide melk lust en of het drinken uit een fles nog lukt. Daarna wilde ik gaan kolven (dus eigenlijk een volledige voeding wegkolven) maar het wil niet lukken, ik heb er amper een bodempje uit. Ik heb het idee dat de kolf minder goed aanzuigt, zou dat kunnen (ik heb de handkolf van avent) volgens mij zitten alle onderdelen er goed op. Ik kan de hendel nu helemaal inknijpen en dan wordt mn tepel maar een klein stukje naar binnen gezogen, terwijl dit eerst bijna pijn deed, omdat mn tepel zo ver naar binnen werd gezogen. Ook heb ik een vraagje over de toeschietreflex, ik krijg bijna altijd meteen een straaltje en vaak ook meerdere straaltjes. Maar die zwakken af na 2x knijpen en dan komt er niks meer? Sorry voor het onsamenhangende verhaal, maar ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
Hallo, Ik snap je verhaal wle hoor. Bijna weer aan de slag, spannend hoor. Hoe is het nu met kolven. Kon eerder even niet antwoorden, was een weekje er tussenuit. Op zich, de hoeveelheden die je tussendoor kolft, helemaal niet slecht. Dat je 'savonds niet veel kolft in plaats van een voeding kan door verschillende dingen komen. Je kunt teveel met het kolven bezig zijn en daardoor minder makkelijk een TSR krijgen. Zelf lukte het me in de avond ook slecht. Toch te druk overdag en niet voldoende rust om dan even te gaan kolven. (Wel de tijd maar niet de psychische rust) Bij de Avent is het syliconen stuk cruciaal. Soms helpt het om het iets nat te maken. Dit deel moet helemaal goed passen. Soms wipt het onderste randje net iets van het schild af als je de kolf plaatst. Dan kan je al geen vacuum meer zuigen. Even proberen dus, desnoods zonder silicone deel. Als het vacuum beter in stand blijft zal het TSR ook iets langer kunnen aanhouden. Hopelijk lukt het al beter en kan je straks met een goed gevoel aan het werk. Ilse