Doorslapen hoe lang?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nike, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Mijn zoontje slaapt 's nachts erg veel. Vanaf geboorte 's nachts 5 uur, oplopend tot ongeveer 7-8 uur op dit moment.
    Afgelopen nacht was het toppunt tot nu toe. Om 19.30 uur lag hij in bed. Om 03.45 uur werd ik wakker. Al 9 uur dus!!! Hij was nog steeds niet gekomen. Toen heb ik hem maar wakker gemaakt. Hij heeft goed gedronken en daarna weer geslapen tot 8.00 uur. Vandaag leek hij er geen last van te hebben, kwam om de 3-4 uur.

Zijn geboortegewicht was 3500 gram. Vorige week vrijdag woog hij 4420 gram. Bij iedere voeding heeft hij een volle plasluier. Hij lijkt er geen last van te hebben. Kan overdag meerdere keren in de box 'spelen' en liggen brabbelen en lachen.

Kan zo lang slapen kwaad? Moet ik hem wakker maken of kan ik hem gewoon laten liggen tot hij van zich laat horen?

2. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0

Ik bedoel al meer dan 8 uur dus en geen 9....

3. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    In principe wordt in de beginperiode een doorslaapperiode aangehouden van maximaal 6 uur. Dit in verband met de bloedsuiker van de baby,die kan anders teveel dalen.
    Jouw baby is al ruim 5 weken en kan dus zijn bloedsuiker al wel wat beter reguleren. Overleg maar even op het consultatiebureau wanneer hij langer mag slapen.

groet
    Linda

Deel Deze Pagina