Dit is het proberen waard.Misschien reageert hij inderdaad alleen op de lactose. ik zou dit een aantal weken kunnen geven en dan kijken hoe hij reageert.
Er zijn dus inderdaad wel veel meer opties als alleen Soja. Wil nu niet ineens alle verschillende soorten uit de winkel gaan trekken. Maar lijkt me zeker de moeite waard om uit te testen of het echt de koemelk of de lactose is. Ik denk niet dat mijn zoontje KMA heeft, dan was er vast wel een belletje gaan rinkelen bij de kinderarts. Maar ik merk gewoon dat hij lekkerder in zijn vel zit wanneer ik de zuivel inperk/vervang. Bedankt voor jullie tips!
Minstens 40% van kinderen met kma kunnen geitenmelk drinken, het is licht van eiwit in tegenstelling tot koemelk en veel sneller verteerbaar.
Even voor de mensen die hun jonge kinderen rijstmelk geven, daar zit best veel arsenicum in, beter niet dagelijks rijstmelk drinken dus....
Hier een meisje van 2 jaar en 2 maanden die lactose intolerant is, nu hebben wij haar terug gebracht naar 300 cc lactose vrije zuivel per dag inclusief kaas en boter uiteraard. Helaas moeten wij het echt van de lactose vrije producten hebben en kunnen wij geen soya gebruiken en vallen alle kant en klare poeders en pakjes ook af dus zijn echt gebonden aan lactose vrije producten rijst en spelt melk lust zij niet en de amandelmelk mag zij niet ivm allergie in de familie. Een hele zoektocht ik doe er soms voor de vorm een drupje aanmaak doorheen en roep dan heel hard dat ze joghy heeft geweldig vindt zij dat.
Als ik zo het verhaal lees zou ik eens lactose vrij proberen, hier hebben wij het officieel laten testen helaas niet makkelijk zoals bij ons, hier kwam het via het bloed (dna test ) er al uit en was het toen heel duidelijk, na de provocatie test (voeding ) hadden wij ook nog een blaastest kunnen doen dat wilden wij haar niet aandoen 3 keer bewezen middels bloed en provocatie en dat was voor ons en de kinderarts voldoende, mocht je dit gaan proberen dan voegt geiten schapen of wat voor een melk product niets toe sterker het wordt vaak alleen maar erger, dit bevat haast net zoveel lactose als gewone melk. (bij ons heel frappant dochter en ikzelf reageren het hardst op de zure producten terwijl dat eigenlijk minder zou moeten zijn , ook helpt het hier al als wij nuchter niets van zuivel nemen ook niet lactose vrij)