Sinds dit weekend begint onze dochter keihard te huilen als je haar in haar bedje legt en als je dan troost en wacht tot ze rustig is, begint ze weer keihard te huilen als je de kamer verlaat. Als je doorzet en vertrekt, huilt ze 20 seconden en dan is het over. Is dat nu verlatingsangst en hebben jullie tips hoe ermee om te gaan? En klopt het qua leeftijd (bijna 1 jaar)? Ik vind het zo zielig, al huilt ze maar kort. Tot voor kort ging ze 9 van de 10 keer lekker liggen en slapen, zonder een piepje, en dat was een fijn gevoel.
ik denk het wel hoor. mijn dochter is ook bijna 12 maanden en ze gaat pas rustig slapen als ze echt heeeeel erg moe is. de andere keren is het precies zoals jij het zegt. en dannog die zielige traantjes erbij zuchhtttt
Ik denk eerder een poging om jou uit te proberen! Hechtingsrondes zijn meestal rond de 8-9 mnd en rond 1,5 tot 2 jaar. Dus ik denk dat mevrouwtje kijkt wat jij nu doet. Niet al te veel aandacht aanschenken. Gewoon toch weggaan en benoemen; Mamma wil dat jij (liefst haar naam) nu lekker gaat slapen, mamma komt als je weer wakker bent jou uit je bedje halen. Weltrusten lieverd. Dan weglopen. Elk slaapje zelfde zinnetje halen en misschien iets meer in de gaten houden dat je op tijd boven bent om haar uit bedje te vissen zodat ze niet eerst heel hard hoeft te brullen. Dan ook weer; heb je lekker geslapen ****, hier is mamma weer om jou uit je bedje te halen. Helpt het snelst en het best .
Zou kunnen, maar dan waarom nu? Normaal gaat ze dus gewoon genoeglijk slapen. Ze lijkt ook echt boos te zijn, gaat zich overstrekken/achterover gooien... Ik ga jouw tip uitproberen! Ik zing trouwens altijd wel een liedje en wens haar weltrusten. Ik zal in ieder geval toevoegen dat ik haar weer kom halen als ze wakker is. Ik zie dat je zwanger bent, Nicoletta! Jij herinnertje mij misschien niet, maar ik heb gereagerd in jouw onderwerp over de translocatie en heb je daarna nog een tijdje gevolgd. Wat heerlijk dat je zwanger bent! Al 35 weken! Gefeliciteerd!
Waarom nu? Omdat ze nu steeds meer ontdekken dat actie-reactie geeft. Ze ontdekken steeds meer dat hoe zij iets doet, dat ook van jou een reactie geeft. Het eerste deel eigen willetje ontstaat en daarnaast denk ik ook dat er steeds meer prikkels komen; ze horen, zien en voelen steeds meer en kunnen vooral steeds meer. Eerst lagen ze in een box, nu evt kruipen en misschien al lopen. Dat opent een nieuwe wereld met nieuwe onbekende dingen. Dan zoekt een kindje denk ik altijd extra bevestiging van veiligheid.
Ja, dat zou kunnen. Ze is er trouwens weer (tijdelijk?) mee opgehouden en gaat weer gewoon lekker pitten! Dus uiteindelijk heeft het maar zo'n 4 daagjes geduurd.
Ach ja, die fase hebben wij ook gehad. Ging ze voorheen zonder problemen in 1 keer slapen en huilde ze nooit, zeker niet om in slaap te vallen. Opeens had ze een periode dat ze inderdaad ging huilen! Ik vond er niks aan! Ik had veel liever die vrolijke zwaaiende baby die zich met een glimlach omdraaide. Ging met een rotgevoel haar kamertje uit, maar inderdaad binnen 1 minuut sliep ze. Echt uitproberen is dit niet denk ik, dan houden ze wel langer vol dan een paar seconden hoor! (die hebben we hier ook gehad.... Zucht) Het goede nieuws: het ging hier vanzelf weer over! Het heeft een maandje geduurd denk ik, of missschien een week of 3, en toen ging ze weer zwaaien en zonder mopperen slapen. Ik zie dat het bij jou nog korter heeft geduurd. Mooi zo!