Misschien stom maar waarom zou je dan Mallody kiezen? Want dat spreek je hetzelfde uit dus in principe heten de kindjes dan alsnog hetzelfde
Sorry, maar ik ben meer voor de traditionele spelling van namen. Melody is een hele mooie klasieke internationale naam. Mallody is volgens mij best wel een ongelukkige keuze. Komt door het begin ''Mall''... Het leest ook gewoon als of de ouders analfabeet zijn want iedereen kent de juiste schrijfwijze van de naam. Ik zou gewoon voor Melodie gaan als je de naam mooi vind. En wanneer de volwasse Melody er ook is kan je de kleine even Mellie of Mell noemen tijdelijk. Wij hebben het hier ook in de familie, Marr-ie, Marjo, Mara, Ma-rie, Rietje en toch heten de dames allemaal Maria. Komt goed joh, mensen zijn niet achterlijk en best vinding rijk.
Melody vind ik een mooie naam. ik zou die naam gewoon doen als het de naam voor jullie is. Elody vind ik ook mooi
Ik ken iemand en die heet Melory (uitspraak: Mèlorie) edit: misschien was het Mellory .. ik ben niet zeker over de schrijfwijze.
Morgen hebben we weer een echo, hoop dat we morgen wel te horen krijgen (vooral te zien!) Of het inderdaad een meisje en een jongen zijn. Ik zal morgen wat laten weten! Verder wat betreft de naam, mocht het Melody worden dan blijven we gewoon bij de schrijfwjze zoals het hoort. Mallory of Mallody vond ik te "mal" klinken.. De andere namen vallen eigenlijk ook al af, wil niet overkomen bij het schrijven van de naam als een analfabeet o.i.d.
Kijk!! http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/588194-geslachtjes-tweeling-echo.html 😊
Het 'probleem' bij Melody is dat mijn vriend uit een andere relatie een kind heeft dat Melodie heet. Staat dus erg dichtbij hoewel het wel zo is dat hij haar 1x in de 2 weken tot 4 weken ziet (en dan maar een paar uurtjes). Is al een stuk ouder, gaat dus al haar eigen gangetje. Wat daarbij ook is, Melody heb ik altijd al willen gebruiken voor mijn meisje maar durfde het denk ik niet zo. Nu denk ik toch vaker, nu is de (waarschijnlijk) laatste kans om de naam te gebruiken die al heeeeel lang in mijn hoofd zit. Wat vinden jullie?
Dan zou ik het niet doen. Ook al zie je haar niet zo heel vaak het lijkt me niet echt makkelijk, 2 kids met dezelfde naam.
Hij heeft hier ook geen probleem mee, vreemd genoeg. De kindjes krijgen allemaal 2 namen en Melody haar tweede naam staat wel al vast, dit is totaal verschillend met zijn andere dochter.
Je wil serieus jullie meisje dezelfde naam geven als haar (half)zusje? Dat vind ik erg vreemd. Alsof het wat uit maakt dat hij haar weinig ziet...
Dat snap ik, maar in je openingpost heb je het over een melody 'inde familie', dan denk ik aan een (achter)nichtje maar niet aan een zusje. Het doet me een beetje denken aan families 60 jaar geleden waarbij er een kindje overleed die Piet heette, en ze hun volgende zoon gewoon weer Piet noemden. Maat dit vind ik nog vreemder eerlijk gezegd...