Zijn er nog meer mensen die bezig zijn met een verhuizing naar het buitenland? Mischien kunnen we ervaringen delen?? Wij zijn bezig een huis te kopen in het buitenland.
Wij zijn ook aan het overwegen om te vertrekken naar het buitenland, maar weten nog niet waar naartoe. Ik zat meer te denken aan zuid-Frankrijk. Dit zal waarschijnlijk ook niet binnen een korte termijn zijn. Wat is jullie beweegreden geweest om naar het buitenland te vertrekken? En waar gaan jullie inderdaad naartoe?
Wij gaan naar duitsland hebben het er lang over en nu hebben we het perfecte huis gevonden. Dus we zijn nu overal mee bezig. De beweeg redenen zijn vooral dat ik me niet kan vinden in het nederlandse stelsel zo als het nu is en word. Daarnaast worden ze woonlasten etc veel lager terwijl we een veel groter huis en tuin krijgen
Ik heb het gedaan en er nog geen moment spijt van gehad. Niet dat ik NL beu was of zo ... maar er is nog zoveel meer. Ondervind het en zie of het bij je past. Het beste wat een vriendin ooit tegen me heeft gezegd is 'je kunt altijd terug!'. Dat gaf mij zo'n rust over heel de situatie dat heeft me echt geholpen om te gaan.
Ik ben 15 jaar geleden naar Engeland verhuisd, en vorig jaar van Engeland naar Frankrijk. Ook hier nog geen moment spijt gehad, van beide stappen niet.
Wij zijn een jaar geleden naar Zweden verhuisd. Mijn man komt hier vandaan. We wonen hier prachtig (en goedkoop), maar wat was het een hoop regelwerk...
Ik woon sinds drie jaar in Fr. Nog geen seconde spijt gehad. Wel veel regelwerk idd maar het is het waard geweest. @nic: dat is precies wat wij ook zeiden tegen elkaar.
Maar jij zit 'waar de zon schijnt' helaas hier bovenin wat minder zond e laatste tijd! We zouden eens met mensen van hier af moeten spreken. Er wonen er inmiddels heel wat in France! Geniet santéeee
Wij wonen in Duitsland, nou klinkt dit ver weg maar ik woon maar zo'n 7km van waar ik in Nederland geboren ben. Wij hebben er ook nog geen spijt van gehad!
Ja is ook zo'n idee wat nooit van de grond komt. Ik verkijk me nog steeds op die afstanden. Denk ik als ik in het zuiden ben ... go we kunnen morgen wel ff naar daar rijden ... zit je zo 2,5 uur in de auto. Weet nog goed de eerste vakantie met mijn lief ... toen zei ik nog heel eigenwijs dat de tomtom het fout had!!
wat ik me nu afvraag he. kenden jullie de taal al goed toen jullie gingen verhuizen of heb je dat daar geleerd? hier in brussel spreken ze grotendeels ook frans. ik heb de taal in brussel geleerd door mijn man en had het binnen een jaar redelijk onder de knie, moet er wel bij zegge dat mijn man alleen maar frans en turks spreekt en we elkaar dus niet konden verstaan hierdoor heb ik het sneller geleerd omdat ik dat de hele dag hoorde
Engels sprak ik vloeiend toen ik er ging wonen. Dat was ook één van de redenen dat we dáár zijn gaan wonen en niet in Nederland (vriend is Engels en sprak/spreekt alleen Engels). In het Frans kon en kan ik me redden, maar spreek het ook nu niet vloeiend. Het gaat wel steeds beter, maar ik heb het voor mijn werk niet nodig en spreek thuis voornamelijk Engels. Dan merk je dat je het toch een stuk minder snel oppikt.
Ik wil heel graag na duitsland. Ben er al van kinds af aan altijd al geweest en nu wil ik er zelf heeeeeeel graag wonen. Moet alleen me man nog mee krijgen die ziet allemaal beren op t pad haha. Hoe zit het alleen als je daar heen wil? Dan moet je toch eerst ook werk daar hebben?
Wij willen naar Turkije, zijn er (voornamelijk mijn man + familie) er nu zo'n 2 jaar mee bezig. Mijn man hoopt komende weken een huis te kopen daar.
Ik heb als kind een aantal jaren in het buitenland gewoond, en we overwegen nu om binnen een aantal jaar de stap te zetten om naar het buitenland te gaan. We zijn na een vakantie verliefd geworden op Costa Rica en zouden graag allebei iets betekenisvol met ons leven willen doen. Geen idee wat, nog. Iets met lokale projecten en voor het levensonderhoud een eco-lodge waar je betaalbaar, mooi en schoon kan overnachten. En lekker kan eten, want eten is wel meer dan een hobby voor me. Niet heel vast omlijnd, dus. Het enige dat ons tegenhoudt om er echt stappen in te zetten is Fay en onze ouders. De ouders van zilverman zijn niet erg gezond, mijn moeder heeft net borstkanker gehad, mijn vader hart- en vaatziekten en ze zijn allevier verzot op hun (enige) kleindochter. En ik vond het zelf helemaal niet leuk om als kind weg te moeten uit Nederland, weg van school en familie. Dat wil ik Fay niet aandoen. Als we gaan, dan gaan we 100%, dus niet voor een paar jaar. Ik ben bang dat ik nog jaren Nederlandse ambtenaar blijf ipv een coole Costaricaan met een groots en meeslepend leven
Wat leuk!! Wij zijn ook bezig te verhuizen naar Turkije, Istanbul. Mijn man (en ik) hoopt volgend jaar daar te wonen