Bijvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door nijn86, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hallo,

Toen mijn dochter 3 maanden was woog ze 5275gram. Op het advies van het CB mocht ik al overstappen naar 4 voedingen. Onze dochter was namelijk in 2 weken tijd 570 gram aangekomen en ik moest haar sochtends vaak wakker maken voor de fles en de avondfles was een ramp, die dronk ze slapend maar half leeg. Eigenlijk gaat het super nu ze maar 4 voedingen krijgt en laat ik haar overdag soms gewoon wat langer slapen zodat we meestal rond 21:00/21.30uur uitkomen en meestal sochtend krijgt ze de eerste fles om 8.30/9.00uur. Nu mijn dochter bijna 4 maanden wordt wil ik gaan starten met bijvoeding en wil gaan beginnen met wat rijstebloem in haar flesje. Nu lees ik veel verschillende mening over welke fles hier het meeste geschikt voor is dus vandaar dat ik jullie benader.
    Kan ik haar het beste in de ochtend of in de avond wat rijstebloem in haar flesje doen? En moet ik dit langzaam opbouwen? Op de pak staat dat je voor de fles 2-3 eetlepels moet gebruiken maar ik zou dan beginnen met 1 eetlepel of is dit niet nodig zo?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Het is inderdaad goed om te starten met 1 eetlepel en dat verder rustig op te bouwen. Helaas kan ik niet meer duidelijkheid geven over het moment van de papfles. Zowel in de ochtend als in de avond is prima om te doen. Vaak wordt het moment gepakt waarop de kleine het meeste trek heeft. Succes!
    groeten Femke

3. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Aangezien onze meid maar 4 voedingen krijgt zou ik haar dan ook 2 papflessen mogen geven, de ochtend en de avond, of wordt dit teveel en wordt ze hier misschien te dik van?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    2 zou ik niet aanraden, dat is inderdaad wat veel van het goede. Probeer eerst maar 1 evt kan je uitbreiden met fruit en groente.
    Succes
    groeten Femke

Deel Deze Pagina