Hier ook 2 halfbloedjes. Maar ben ook niet zo van de geknutselde namen, maar wel van de aparte niet veelvoorkomende namen. Als ik moet kiezen vind k de eerste naam het leukste. Maar de andere namen die je noemt ook mooier.
Sorry, ik vind ze allebei niet mooi. Eerlijk gezegd zelfs verschrikkelijk. Ik vind Larissa of Noramay (en dan als roepnaam Nora) beter als eerste naam.
Zag dat het met MEL moest beginnen in een andere post van jou.. Misschien melanie, melissa, melody, meleah, melia ?
Woow ik vind de tweede naam heel erg moeilijk! geen idee hoe ik dat moet uitspreken. ik ga voor Melshara al vind ik dat persoonlijk ook niet zo leuk. Dan liever Larissa of Noramay. Is makkelijker voor de meeste Nederlanders hier uit te spreken.
Dit doet mij denken aan zo een filmpje wat ik heb gezien op youtube met 60 ghettonames, die laatste naam zou daar zo tussen passen.
Andere ideetjes nog: Mela Melaina, Melaine Melana, Melena Melania, Melenia Melanie, Melanie / Melany Melantha, Melanthe Melba Mele Melei Melesina, Melicent Melete, Meletia Meli / Melie / Mely Melia, Melea Melian Melica / Melika Melilot Melin Melinda / Melynda Melinoé Meliora, Melior Melis, Mellis Melisa / Mellisa Mélisande / Melisande, Melisende Melisandra, Melisandre Melisanthe / Melissanthe Melisenda Melisha Melissa / Melyssa / Mellissa Melisa, Melisi Melisse, Melise Melita, Melitta Mella Melli / Mellie / Melly Mellina / Melina / Melyna, Meline Mellony Melna Melodie, Melodia, Melodine Melody Melora Melosa Melpomene Melrose Melur Melusina, Melussina, Melusine Melva, Melvia Melvina, Melevine
Aan dit filmpje moest ik ook meteen denken! Erg grappig filmpje, dat wel. In een ideale wereld zou je niet benadeeld mogen worden op basis van je naam. Maar helaas gebeurt dat in praktijk wel. Als dit echt de 2 namen zijn waar je voor wilt gaan, dan is de 1e naam wel iets wat mensen onthouden (en kunnen uitspreken).
Jeetje. Sorry maar .. Nee .. Ik denk dat t met sollicitaties niet eens zo erg is maar je zal toch 4 van die namen hebben zeg. Kies dan voor die 3 en 1 daarvan als roepnaam. Opzich zijn dat wel mooie namen, Larissa bv als eerste naam. Mijn kindje heeft ook niet zo gemakkelijke naam maar dit gaat wel erg ver vind k persoonlijk
Van alle namen vind ik alleen Larissa leuk, de rest vind ik nogal gekunsteld en lichtelijk overdreven. Wanneer je dochter ooit eens formulieren moet invullen mag ze bijna haar ID er wel bij pakken om te zien of ze alle namen wel correct heeft ingevuld.....
Ik sluit me aan bij de voorgaande reacties. Het gaat er uiteindelijk niet alleen om of jullie de namen mooi vinden, maar ook of je kind het je later in dank gaat afnemen. Als je elke keer dat je je aan iemand voorstelt je naam een paar keer moet herhalen, is dat denk ik niet leuk. Om over het spellen nog te zwijgen. Ik geef miet vaak zo'n uitgesproken mening in een namentopic -over smaak valt niet te twisten en iedereen moet daarin z'n eigen gevoel volgen- maar dit zou ik je toch echt afraden.