Memkes uit Friesland

Discussie in 'De mama's' gestart door mem81, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanillajaguar

23 nov 2011
    41
    0
    0
    Hallo memmies!

Mag ik ook meepraten?? ik ben nog niet helemaal een memmie, maar een memmie "to be" ben 18 augustus uitgerekend.

ik woon in Oudeschoot vlakbij Heerenveen, woon samen met mijn vriend en 2 katten. en om de week met de kinders van mijn vriend :D.

Groetjes

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Welkom theelepel en vanilla jaguar

3. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Welkom Vanilla!

Joyce, ik denk dat het beste is om te laten zien dat ze best verdrietig mag zijn. De dood is tenslotte ook heel verdrietig, maar (helaas) ook de normaalste zaak van de wereld. Als ze dingen vraagt wil ze ook echt het antwoord weten, neem ik aan... Dus ik denk dat je dan ook het beste maar eerlijk antwoord kunt geven. Hoe pijnlijk ook... Kindjes mogen ook best rouwen. Misschien kun je haar een tekening laten maken en die aan opa geven, als een soort afscheid ofzo. Zodat het afscheid nemen voor haar wat tastbaarder is.

Ik bedenk ook maar wat hoor, wat mij logisch lijkt. Jij kent je meisje het beste, kijk wat bij haar past... Sterkte, dit moet heel moeilijk zijn om je meisje bij dit soort dingen te (moeten) betrekken.

4. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Dan ik ook maar 'aanschuiven' :)

Ik woon in hetzelfde dorp als Miffy, ZO friesland.
    Kom oorspronkelijk meer uit het midden van de provincie..

Ben nu 22 weken zwanger en uk is super actief. Vooral met duwen op de blaas, zucht
    Maar ja, als dat alles is doe ik 't er voor :D

Ben 32 en dit is ons eerste kindje samen. Manlief heeft al kinderen uit een vorige relatie die ook bij ons wonen. Drukte alom dus :)

5. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Ah...hier hangen de friese dames tegenwoordig rond!

Hallo allemaal!
    Ik kom uit Leeuwarden (oorspronkelijk zo friesland), heb 2 kindjes en ben getrouwd met een noord hollander. We spreken geen fries of leeuwarders thuis. Ben er trouwens ook niet mee opgegroeid.

6. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe mems!

Fijn dat er telkens meer Friese dames komen!
    Hier eigenlijk weinig te melden... Rustig aan gedaan vandaag. Dingen geverfd voor de babykamer, beetje opruimen etc.
    Ons pupje is sinds donderdag voor het eerst loops... Schattig! We moeten nu meid zeggen ipv meisje....
    Fijne avond!

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    het is wel rustig hier, dat vond ik niet zo erg aangezien ik een paar drukke dagen achter de rug heb
    vrijdag huishoudbeurs + 9maandenbeurs
    zaterdag me zus helpen met voorbereidingen van haar verjaardag feest + het verjaardagsfeest ;)
    zondag mama 50 jaar geworden dus verwend en daarna weer anderhalf uur naar huis mogen rijden
    al met al ben ik nu gesloopt!!!

8. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

heeey Dames :D

Ik ben Rozeroos en woon tussen Leeuwarden en Harlingen in. Ben van oorsprong niet een Fries, maar kom uit het zuiden van het land.
    Ik heb een partner (wel een Fries) en samen krijgen we een kindje. Het is nu nog heel pril, en hopelijk gaat het allemaal goed.

9. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Leuk om te lezen allemaal meiden uit friesland

Ik woon er ook, net als rozeroos tussen Harlingen en Leeuwarden en dat al mijn hele leven.
    Ben getrouwd met ook een Fries.
    Ben 26 jaar en heb 2 kinderen oudste dochter is bijna 2 (april) en jongste is nu 12 weken.
    Wij praten thuis gewoon nederlands, zelf kan ik fries wel verstaan en lezen maar praten niet, en dat terwijl er om mij heen vroeger altijd fries werd gepraat.
    Manlief is bewust nederlandstalig opgevoed met een vleugje dialect uit de plaats waar wij wonen.

10. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het word hier nog gezellig! Welkom!
    @Rozeroos; spannend... Kan me de 5 weken nog wel herinneren! Helemaal in een roes en onder de indruk.
    @Spriet; leuk zeg, twee kleine meisjes.... 12 weken.... Zolang moet ik nog...max.

Fijne dag dames!

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nooooouuuu.. Nog maar net hoor :p

12. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Thirza
    Bedankt voor je getypte verhaal. Ja het is echt heel moeilijk, want wat snapt het ene kind van 3 en wat snapt een ander kind van 3 he?
    We hebben haar geen afscheid laten nemen, de vrijdags zijn wij nog bij hem geweest 's avonds en heeft ze hem nog een kus en knuffel gegeven en dat zou nu niet meer knunnen, tenminste hij zou haar niet meer kunnen knuffelen, dus dat wilde we niet.

13. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
  14. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Welkom nieuwe mama's! Zo wordt het een gezellig clubje hier! :)

15. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik ben zo onrustig, weet niet meer wat te doen. En heb ik ook toevallig nog een weekje vrij van me werk.
    Gelukkig ben ik alleen met vlagen misselijk. Ik voel me zo ongeduldig/ onrustig, hadden jullie dat ook?

16. theelepel

theelepel Lid

21 feb 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij wonen tussen leeuwarden en ferwert in, redelijk dichtbij blije en nog dichterbij burdaard.
    ik zoek nu al uren naar een babyspeelgroep hier in de buurt maar er is nergens iets te vinden. hebben jullie nog tips? ik zou het zo fijn vinden om andere memmies uit de buurt te leren kennen. in april gaan we lekker bebyzwemmen in burdaard maar ik ziu graag al eerder met wat mensen contact willen :D

17. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zozo.. net terug van een weekje Limburg en ik zie dat er al meerdere "memkes" zich hebben gemeld!! Leuk leuk!! Welkom allen!!

Hier een heerlijke week gehad. Genoten!! Maar eerlijk is eerlijk het is soms meer topsport dan ontspanning als je met je kids iets gaat ondernemen.. :p

@Theelepel. Heb familie in en om burdaard wonen. Weet wel dat er een peuterspeelzaal is.. maar daar heb je weinig aan. Denk dat je dan toch zal moeten uitwijken naar Dokkum of Leeuwarden. :(

@Rozeroos. Allereerst gefeliciteerd meid!! Voel je je goed? Al een termijn echo gehad? Of moet je hier nog even op wachten?? Onrust herken ik deels. Vond het zelf vooral heel onwerkelijk. Kon het bijna niet geloven. Die eerste echo zat ik echt naar uit te kijken!!

@Joyce. Moeilijk hoor.. er zijn ook erg leuke voorleesboekjes over "doodgaan". Weet toevallig dat er een boekje van nijntje is.. maar er zijn vast ook andere. Misschien helpt dat je dochter om het verlies van opa te verwerken? Als jullie gelovig zijn zou je ook eens kunnen informeren bij een evangelische boekwinkel.. En verder vooral de ruimte geven. Je mag verdrietig zijn. Het niet wegstoppen.. en het is ook niet erg om als moeder een keer te moeten zeggen dat je het niet precies weet..

@Spriet. Twee meiden... Grote zus trots op kleine zus? Zit ook niet veel leeftijdsverschil tussen. Merk nu thuis dat de oudste wat grenzen op begint te zoeken. Ze was 20 maanden toen wij de tweede kregen.

@miffy. Kan me voorstellen dat je bekaf was na de huishoudbeurs, negenmaandenbeurs, verjaardag, etc.. Heb je nog leuke dingen gescoord op de beurzen??

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @mem81
    ik heb wel wat leuke dingen gescoord, zoals het speelkleed die ik heel graag wou met draakje erop
    dus helemaal blij :D

verder ben ik afgelopen erg ziek geweest dus weinig actief geweest op het forum
    begin weer wat op te knappen dus hoop weer lekker mee te kunnen kletsen :)

19. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snel weer opknappen Miffy!!
    Ik zie dat je over een paar weken gaat trouwen!!!
    Wat super! Zijn hier ook alle voorbereidingen al voor getroffen?

20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @mem81
    ja over 2,5 weekjes al :D
    komt al snel dichtbij nu
    over 1,5 week al de jurk op maat laten maken en afpassen enz
    komende week nog eventjes de laatste dingetjes regelen
    maar verder is alles rond, is alleen nog de puntjes op de i zetten, zeg maar :D

Deel Deze Pagina