Hoihoi Woensdag de 16e hebben onze kids studiedag en willen wr naar de efteling. Maar.... Elke keer als wij denken dat t rustig is, is t afgeladen vol met schoolreisjes en studiedag kinderen. Dus even een vraag: hebben meer scholen studiedag? En hoe zal t zijn met de drukte? Ik zie dat t pas om 11;00 open is. Dan moet t wel rustig zijn, wil je alle attracties kunnen doen?
Tja schoolreisjes zal je sowieso niet omheen kunnen. Wij ( in het zuiden van zuidholland ) hebben geen studie dag maar ik zie wel dat het op een woensdag is dan heb je sowieso kans dat het in de middag druk word omdat dan veel basisscholen vrij zijn. Dan zou ik op een studie dag gaan die niet op een woensdag valt.
Hier (midden-limburg) ook vrij op goede vrijdag en op 'derde paasdag'. Wij wilde een van die 2 dagen ook naar de efteling gaan dus ik volg even welke dag het handigst is want ik lees hier al dat er meer scholen goede vrijdag vrij zijn? 16 maart moeten ze gewoon naar school.
Goede vrijdag is weer een week later. Hier geen vrij op 16 maart. Wel rond pasen vrij (donderdag t/m maandag).
Hier morgen studiedag (en vrijdag roostervrij, dus wij hebben vanmiddag al weekend ) maar ik dacht dat dit per school verschillend was, niet per regio. Mijn buurjongens moeten gewoon naar school morgen, die zitten op een andere school in de wijk. Ik zou anders gewoon de Efteling bellen en vragen of er veel schoolreisjes gepland staan, of op de site kan je zien hoeveel drukte er wordt verwacht.
Op de site staat rustig! Een studiedag die niet op woensdag valt lukt niet.. Dit is de enige studiedag nog dit jaar. Wellicht gaan we t erop wagen. Heb er wel zin in
Wij waren vorige week maandag toen was het voorjaarsvakantie. En de langste rij die we gehad hebben was 20 minuten (bij de nieuwe attractie baron 1889) bij alle andere attracties konden we zo doorlopen of stonden we max. 5 minuten te wachten. Ik denk dat als je op een doordeweekse schooldag gaat het dus zeker niet druk zou zijn.
Onder de rivieren hebben ze met carnaval voorjaarsvakantie en mijn nichtje uit Arnhem had ook de week van carnaval vrij, denk dat het daarom zo rustig was, bijna de helft van Nederland zo ongeveer moest gewoon naar school
Op 16 maart zullen er toch nog niet zo heel veel schoolreisjes zijn? Hier geen studiedag trouwens... Maar gaan wel begin april met de cliënten van mijn werk naar de Efteling, zo zul je op elke dag wel wat groepjes van het één of ander hebben.
Via de website eftelstats.nl kan je in de gaten houden hoe de wachttijden zijn geweest in de voorgaande dagen/weken en op de dag zelf. Heb je misschien wat aan . In maart is het doorgaans doordeweeks rustig (op feestdagen enzo na natuurlijk)
Studiedagen plannen de scholen zelf in, is dus afhankelijk per school! En dus niet per dorp/stad of regio! De meeste schoolreisjes zijn op "hele schooldagen" en dus minder vaak op woensdagen (maar ook dat plant een school zelf in), de meeste schoolreisjes beginnen weer vanaf medio april (en dan t/m de zomervakantie.)