Hoi allemaal, Ik ga even een heel sentimenteel onderwerp aan, hoe ga je om met deze aankomende Sinterklaas & Kerst??? Moeders die dit jaar hun kindje verloren zijn, hebben jullie hier al over nagedacht? En moeders die inmiddels al een 1e Sint & Kerst hebben meegemaakt, hoe geven jullie hier invulling aan? Wij vieren Sinterklaas met de schoonfamillie, onze zoon van bijna 4 is al helemaal in de ban ervan! Mijn ouders kopen meestal voor de kerst een kadootje voor onder de kerstboom. Gisteren showden zij vol trots het kadoo voor hun kleindochter van bijna 2, mijn nichtje, en ik kreeg een brok in mijn keel... Ik moet mijn dochtertje deze week alweer 6 maanden missen.... (zie; http://www.zwangerschapspagina.nl/vlindertjes-17-t-m-24-weken/279622-liefde-voor-mijn-dochter.html) het doet mij veel verdriet, mijn ouders hadden een kussen gekocht van Hello Kitty,shit zeg, dat was ook leuk geweest voor mijn dochtertje! Dus, ik wil graag iets doen, maar weet nog even geen invulling te geven... Vandaar mijn vraag, hoe geef je je kindje het plekje die hij/zij verdient deze 1e Sinterklaas/Kerst? Een mooie kerstbal kan ik misschien wel laten maken om in de boom te doen, ook voor de oma's..En voor Sinterklaas ;zie al een heel klein slofje staan voor de schouw met 1 pepernoot erin, is ook fijn voor onze zoon... dat Sinterklaas zijn kleine zusje ook niet vergeet...Jullie nog ideeen? Alvast bedankt voor jullie reacties... of anders een collectief potje huilen hier .....
Ik heb vorig jaar een ster met z'n naam in de kerstboom gehangen. Zo had ik toch het gevoel dat hij erbij hoorde. Dit jaar zal ik de ster ook weer ophangen. Tis gewoon een stukje papier in een stervorm uitgeknipt met een touwtje eraan. Heel simpel maar voor mij heel waardevol! Met sinterklaas heb ik niets gedaan. Maar dat komt denk omdat ik zelf niet zoveel met sinterklaas heb. Een mooie glazen kerstbal met haar naam erop is ook erg mooi!!
TS jeetje ik kreeg gewoon een brok in mijn keel van de zin, t kleine slofje met 1 pepernoot erin voor de schouw heel veel sterkte met t verwerken hiervan. t is natuurlijk nog niet zo heel lang geleden dat je je dochtertje verloren bent. misschien is t mooi ( mocht je een grafje hebben om te bezoeken) om daar ook een kadotje neer te leggen en dat je zoontje dat kadotje voor zijn zusje uitpakt zodat er daar ook iets tastbaars is. nogmaals veel sterkte en hopelijk krijg je een mooi idee om uit te voeren met sinterklaas of kerst
Hoi meiden, dankjewel voor jullie reacties. Het heeft me wel aan het denken gezet, en ben idd al gaan zoeken op internet om een kerstbal te laten graveren. Wij hebben geen grafje om te bezoeken, de urn van onze meid staat thuis, lekker dichtbij.. Maar een klein kadootje is sowieso een goed plan om bij de schouw te zetten, zodat mijn zoon die kan uitpakken voor zijn kleine zusje. Groetjes Evelien
Hey Evelien, Wat een ontzettend goed idee om een kerstbal te laten graveren!! Ik denk dat ik ook zoiets laat doen en dan ook voor de opa's en oma's. Bij onze ouders is het beide het eerste kleinkind. Moet eerlijk zeggen dat ik daar ook wel blij om ben. Kan me heel goed voorstellen dat het confronterend is. Liefs
@Eef, liep dit weekend op een kerstmarktje tegen allemaal sneeuwbollen aan, niets kapot hoor waren hele lieve kleintjes bij met een engelmeisje erin.... Ik was gelijk verkocht, heb er 1 voor onszelf meegenomen, en ook voor mijn moeder en zusje... Kippevel! Heb wel vaker dat ik ergens naar op zoek ben, en er "zomaar" tegenaan loop, dus de invulling krijgt steeds meer vorm, geeft me weer een beetje rust... (hoop dat jij deze week ook weer wat rust mag krijgen, keep the spirit high ) Mooi idee van je om voor de opa's en oma's een kerstbal te laten graveren ter gedachtenis aan jullie zoontje, jeetje zeg het is hun 1e kleinkind... Mijn schoonmoeder heeft 4 kleinzonen, ons dochtertje zou haar eerste kleindochter zijn, waarvan ik weet dat ze daar heel erg naar heeft verlangt...wie weet is ukkie ook een meid, maar heb zelf een jongengevoel.. Liefs
Hey evelien, Wat ontzettend goed dat je tegen die kerstbollen aan bent gelopen! En wat fijn dat er niks kapot is haha . Ik denk dat ik eens bij een hobbwinkel ga Kijken of ze spullen hebben om kerstballen te versieren. Denk je een jongen ja? Ik ben benieuwd. Ik dacht mijn vorige zwangerschap een meisje en toen was het een jongen. Heb nu eerlijk gezegd echt geen idee. Als we morgen de vlokkentest krijgen weten we het al heel snel. Ik ben erg benieuwd. Maar ja erg cliche maar we weten allebei, het maakt helemaal niks uit, als het maar gezond is Liefs
Heel veel succes morgen met de vlokkentest, en het cliche is zo waar! Een gezonde baby is het mooiste kado wat er is! X
Idd de gezondheid van je kind.. dat is de grootste zegen! Wij doen niets met sinterklaas. Ik zet wel een kerstboompje neer. Dat idee van die kerstbal vind ik wel leuk, een engelmeisje is ook wel leuk. Naja, ik kijk komende maand wel overal even rond voor wat moois! Misschien haar plekje hier op de kast een beetje kerstachtig aankleden Collectief potje huilen doe ik sowieso ook wel aan mee.. dagelijks kan ik wel een emmer vullen denk ik Knuff meiden. Evelien alweer 6 maanden geleden dus.. zo zwaar. Waarom moeten we onze kindjes toch missen hier. We denken iedere dag aan ze, en met sint en kerst niet minder. Dat weten ze..
Hey evelien en de andere meiden hier, Ik heb ook zoiets gaafs voor kerst!! Ons symbool voor james is een hartje en ik kwam een super mooie kerstbal tegen van glas met daarin een zilver hart. Ik heb met zilveren lettertjes de naam en geboortedatum van james erop geplakt. Is echt zooooo ontzettend gaaf geworden. Ben er helemaal blij mee Liefs
Wat ben je creatief Eef maar vooral wat bijzonder dat je tegen deze kerstbal aanliep, zo zie je maar, waar je je voor open zet komt naar je toe Misschien heeft James hem voor je uitzocht.. Ik geloof wel dat onze Engeltjes ons een beetje op weg willen helpen.. Wordt helemaal blij van jouw kerstbal! Mijn moeder was enorm verrast met haar sneeuwbol, ze voegde er gelijk aan toe dat deze naast de foto van ons meisje word gezet in haar huiskamer. Fijn. @Desiree, onze kindjes vergeten wij geen dag, maar de intensiteit die kerst / sinterklaas meebrengt kan ik heel emo van worden, ons hummelke had dan toch 4 maand oud kunnen zijn.. Een groot gemis, maar fijn om een invulling te geven aan je verdriet, iets dat rust geeft in onrustige tijden... Het plekje van je dochter versieren voor de kerst is bijzonder fijn om te doen, je komt ook vast nog iets moois tegen Liefs