meneer (11mnd) drinkt wéér niets...

Discussie in 'Voeding' gestart door Juud, 10 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hallo,

Siem is nu 11 maanden en voor de tweede keer in zijn korte leventje drinkt hij niets meer: geen melk, geen water, niet uit de fles, niet uit de beker. :(

Hij eet wél yoghurt van een lepel en verder gewoon boterhammen, fruithap en groente.

De vorige keer was het een periode van ruim een week, en bleken het tandjes te zijn (druk op de kaak/oren). Kan ik hier nu weer van uit gaan, of is het misschien zijn leeftijd?

Siem is verder kerngezond en lust normaal gesproken alles.

Heeft iemand daarnaast tips hoe we er toch wat vocht in krijgen? Ik word er namelijk een beetje dol van en ben natuurlijk bezorgd :(

Dank je!

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    waterrijk fruit en groente geven. Meloen, komkommer, bloemkool.

Kan me voorstellen dat je erg bezorgd bent!

3. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Wat guppie zegt, lekker fruit laten eten daar zit wel vocht in. En de yoghurt is natuurlijk ook vocht.
    Wil hij misschien wel pap? Dan zou je misschien van 1 fles een bordje pap kunnen maken...

Niet fijn als je kindje alle drinken weigert, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
    Succes en hopelijk is het gauw weer over.

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Aan meer fruit zat ik ook al te denken, net als de pap. Helaas waren we juist net van de pap af, dus dat hebben we niet meer in huis. Ik zal morgen eens wat halen.

We hebben ook besloten dat ie maar gewoon meer yoghurt krijgt. Dan weer met wat Roosvicee, dan weer gemengd met vanillevla of jam. Helemaal puur vindt ie nog niet zo heel lekker.

Gelukkig nam ie net voor het slapen gaan toch nog zo'n 50cc uit de fles en wat slokken Roosvicee uit een ander bekertje dan vanmiddag. Hij zal toch dorst krijgen, denk ik.

Ik ben bang dat ik maar gewoon moet blijven proberen en hem goed in de gaten moet houden.

Heeft iemand nog een idee wat de oorzaak kan zijn?

PS: afgelopen zondag is hij van de commode gevallen. Hij heeft weinig last gehad, alleen een erg blauw oog. Ja, heel naar, maar gelukkig goed afgelopen. Zou het daar nog mee te maken kunnen hebben? Het lijkt mij sterk...

5. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Het lijkt mij niet zo logisch dat het te maken heeft met die val, maar anders zou je daar de huisarts misschien wel voor kunnen bellen morgen, even overleggen?

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    We zijn direct met hem naar de huisartsenpost en de EHBO geweest, om hem helemaal te laten onderzoeken. Toen bleek er niets aan de hand te zijn, afgezien van dat blauwe oog.

Maar ik dacht misschien aan stress, of toch pijn aan de kaak? Hij is op de zijkant van zijn hoofdje gevallen...

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Als je hier bang voor bent zou ik even de huisarts bellen. Met alle respect, maar ik denk dat je niet zoveel hebt aan wat "wij" ervan denken (met geen medische achtergrond).

8. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Het zou ook een sprong kunnen zijn. Maar het zou ook best pijn kunnen zijn (misschien doet drinken wel pijn aan zijn blauwe oog of kaak). Ik zou toch ook even naar de huisartsenpost gaan.

Heel veel succes, het is slopend om zo bezorgd te zijn voor je schatje.

9. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Je hebt gelijk, maar ik vraag niet om jullie medische inbreng. Ik hoopte eigenlijk meer dat anderen misschien dezelfde ervaring hadden, en mij gerust kunnen stellen dat het dus normaal is en over gaat. Sprongetje inderdaad, of gewoon leeftijd.

Maar ik had al besloten dat als het me te lang duurt, dat ik dan terug ga naar de huisarts. We hebben dit al eens gehad, en toen waren het tandjes. Als er echter mensen op dit forum zitten die een medische achtergrond hebben, en mij meer kunnen vertellen, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Vandaar dat ik het erbij zette.

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Gisteren ging het vrij goed, en waren we heel positief gestemd. Vandaag is het weer drama.

Word er zo verdrietig van...

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

He verdorie Juud, het zit je niet mee...:( Ik weet niet wat de oorzaak kan zijn, Lize heeft ook wel eens 2 weken heeel slecht gedronken, maar dat was overduidelijk in een sprong. (pfff, weer dat woord, maar ik was blij dat ik het in de boeken kon teruglezen).
    Heb je misschien al waterijsjes geprobeerd?
    Ik heb ontdekt dat Lize het super vindt om zelf te drinken, ik geef haar soms 'nonchalant' een klein flesje met water of verdund sap. Zo'n flesje dat ze goed kan vasthouden. Ze drinkt het dan met gemak op.

sterkte!
    Amber

12. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dank je! Gaan we proberen. Melk, gemengd met wat yoghurt van een lepeltje gaat prima, dus dat blijven we doen. Verder tussendoor regelmatig water en roosvicee, maar dan echt slokjes.

We houden vol!

13. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Hoe is het nu met Siem?
    Drinkt hij al wat beter?

14. Suus78

Suus78 Actief lid

18 apr 2006
    156
    0
    0
    Hier ook een lastige drinker. Kreeg een tip van een collega: de rietjesbeker van Nuby en....... al 2 bekers met water leeg gedronken vandaag! :D :D :D

15. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Het gaat al iets beter, al is het heel wisselvallig.

Siem is de afgelopen week vaak koortsig geweest en krijgt overduidelijk weer tandjes. Dat zal dus wel weer de oorzaak zijn. Ik ga alle nieuwe tips proberen en hoop dat het snel beter gaat. Gelukkig is hij nog wel heel fris en helder en plast en poept hij prima. Soms minder, maar nooit te weinig.

Ik probeer het daarom ook los te laten, maar is moeilijk...

Deel Deze Pagina