Ik ben al vanaf vorige week maandag verkouden. In de loop van de week ging het beter maar begon van het weekend weer te niezen en kreeg hevige keelpijn. Heb ik nu nog last van en kan moeilijk slikken. Sinds maandag heb ik ook erge hoofdpijn. Als ik hoest trekt de pijn van me voorhoofd naar me achterhoofd. Echt zo een stekende pijn. Die pijn heb ik ook Als ik me hoofd beweeg. Ik heb ook continu erge hoofdpijn. Ben al sinds gisteren ochtend kotsmisselijk en heb wat verhoging (38.2)En als ik op me oogkassen en jukbeenderen druk ga ik door de grond. Ik slaap er erg slecht door. Paracetamol doet niks Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en wat ik er aan kan doen?
Klinkt als holteontsteking. Goed stomen en neusspray gebruiken. Als het niet nu met een paar dage over gaat/beter wordt, naar de huisarts voor een antibiotica-kuur.
Misschien voorhoofdholte-ontsteking. Ik heb het een paar jaar geleden gehad en dat was geen feestje. Ik heb daar ongeveer 4 kuurtjes voor gehad voordat het volledig weg was. Ik denk dat als ik jou was, ik de huisarts zou bellen voor advies. Beterschap.
Ik heb dat in de milde variant gehad en dat was de griep die heerste. Veel hoesten, keelpijn, koorts en enorme hoofdpijn. Anders even langs de huisarts
Voorhoofdsholteontsteking? Je kunt sowieso stomen (gewoon alleen water, geen menthol of iets gebruiken in het water) en neusspray gebruiken maar aangezien je ook koorts hebt en paracetamol eigenlijk niks doet zou ik even bij de ha langs gaan.
Dank jullie voor de tips. Ik denk dat ik om 8 uur de huisarts maar even bel. Ik moest net hoesten en aangezien ik ook kotsmisselijk kan je wel raden wat er gebeurde . er kwam allemaal ( sorry voor de details ) dik groen slijm met bloed uit. Schrok toch wel van dat bloed Me hoofd doet nu zo een zeer dat ik eigenlijk ff met me hoofd tegen de muur wil bonken
Koorts? Ze heeft 38,2! Kom op mensen!!! Groen met bloed. Tja, je bent gewoon erg verkouden. Heel raar is dat niet hoor. Van binnen is het gewoon wat beurs en kapot. Antibiotica is prima als het echt niet anders kan. Maar het is geen snoep. Denk er niet te licht over. Ik zou eerst kijken of je zelf iets kunt doen met huismiddeltjes. Een goede huisarts vraagt hier ook naar: wat heb je zelf al geprobeerd om het beter te maken?
Iets voor de pijn zou wel fijn zijn. Dan kan ik wat beter slapen. Ben erg moe maar door de pijn kan ik niet in slaap komen. Neusspray met zout gebruik ik al meer dan een week en voor de nacht de xylometazoline neusspray
Of ja koorts, verhoging. Even wakker worden nog. Maar ze was al verkouden wat beter ging maar nu deze klachten. Wanneer paracetamol niet helpt zou ik wel de huisarts even bellen.
@Fleur... Probeer eens de neusspray en pilletjes van a.vogel cinuforce. Stomen met kamilosan en alleen de zoutoplossing sprayen of evt een neusdouche (weet niet precies hoe het ding heet, maar spoelt zacht je neus schoon met zelf aangemaakt zout water). De meeste ha raden dat namelijk ook aan, om diezelfde reden als Merah aangeeft. Daarbij staan we pas aan het begin van het herfst/winterseizoen (lees: griep, verkoudheid etc) als het opgelost kan worden zonder antibiotica betekent het juist dat je weerstand er uiteindelijk beter van wordt!
Klinkt wel een beetje als een voorhoofdholte/kaakholte ontsteking. Voor mij helpt dan paracetamol in combinatie met ibuprofen(ontstekingsremmer)
Toevallig ik heb de lichtere variant.. Al een aantal dagen flinke hoofdpijn, neus iets verstopt en sinds vanmorgen zo misselijk dat ik boven de toiletpot hing. Vnl lastig, vanmiddag en vanavond heb ik een sollicitatie gesprek..beiden part-time opdrachten, die ik graag zou willen..
@eenkadootje. Logisch dat je naar de sollicitatiegesprekken wil. Ik vind dat ik me momenteel niet kan ziekmelden ivm reorganisatie op het werk. Ben dan bang dat ik op de transfer lijst kom als ik me ziek meld. Ben overigens wel 12 jaar in vaste dienst maar dat zegt niks meer tegenwoordig
Maar jij bent veel zieker dan ik.. Ik voel me gewoon niet zo lekker.. En ziek is ziek.. Ook met 12 jaar vaste dienst in een reorganisatie... Bovendien dit is maar een paar dagen ziek thuis..
Ik heb het ook gehad! Phoe kan veel hebben maar dit deed pijn! Maar met 8 pcm, antibiotica en neusspray was ik er binnen een weel gelukkkg vanaf!
Ik heb idd een fikse holte ontsteking en een keelontsteking. Heb nu ibuprofen 600 gehad. Mag daarvan 3 per dag en ook nog 8 PCM. Vrijdag moet ik weer terug en indien het niet minder wordt krijg ik antibiotica. En uiteraard rust houden
Ik dacht al dat het een holte ontsteking was. Ik heb dat jaren geleden ook een keer gehad en had zoveel pijn. Kon ook niet meer normaal functioneren en dus ook niet werken. Dat werd mij toen niet in dank afgenomen (maar had toen een stomme werkgever). Beterschap!