Hallo, Ben even benieuwd hoe en waarmee jullie het doen. 's Ochtends wordt onze kleine man gebadderd, gedoucht of uitgebreid gewassen en na het verschonen van een vieze poepluier gebruik ik billendoekjes. Na alleen plassen niet altijd. Jullie dan ook? Weet eigenlijk helemaal niet of dat zo hoort. En hoe doen jullie het 's avonds dan? Dan maak ik de handjes graag nog even schoon en zijn gezichtje en nekje met een vochtig hydrofielwashandje maar kan ik hier ook gewoon sensitive doekjes voor gebruiken? Lijkt me handiger eigenlijk. Voor na het eten gebruik ik van die snoetenpoetsers. Vraag me alleen af als ik zijn handen hier ook mee doe, of dat niet erg vies in zijn mondje is als hij zijn handjes in het mondje stopt. Hoor het graag.............
Je doet het prima lijkt me! Ik doe mijn zoon eens per 2 dagen in bad en tussendoor met een emmertje en een washandje inderdaad zijn handen, gezicht en billen. doekjes gebruik ik tussen alle luiers door en ik smeer altijd zijn billen in met bepanthen.
Bepanthen of Zinkzalf gebruik ik inderdaad ook maar smeer het er alleen 's ochtends op en 's avonds voor het slapen gaan eigenlijk
hier ga ik elke avond met de kleine man douche... maar hier heeft de kleine kerel ook geen gevoelige huid.. dus denk dat het daar ook een stuk aan ligt...
Van de kraamhulp leerde ik (okt. 2009) dat de billetjes afvegen na het plassen niet meer nodig is. Eigenlijk doen we dat ook nooit. Ik gebruik alleen zalf als het echt heel rood is. Meestal gaat ons meisje 's avonds in bad. Haar huidje smeer ik daarna in met lekkere olie. Als we haar niet in bad doen was ik meestal wel haar handjes en ik maak haar neusje (verkouden) goed schoon. De volgende ochtend dan een doekje over haar gezicht.
Het ligt hier ook niet zo zeer aan gevoelige huid of zo, maar wij badderen of douchen 's ochtends en er wordt toch wel beetje gekliederd of gespuugd en dan wil ik toch graag dat hij schoon naar bedje gaat maar vind het natte washandje soms zo'n gehannes en vraag me daarom af of jullie er speciale doekjes of zo voor gebruiken.
Ik bader/douche de kleine man om de dag. Ik kleed hem lekker elke dag schone kleding aan en snachts slaapt ie in een pyama. Ik maak met een goedenmorgen washandje of een vochtig doekje de nek, handjes en gezichtje even schoon. Vind het nogal een gedoe om een washandje te pakken en erna weer alles goed te drogen als ie al moe is. Bij elke luier doe ik met een billendoekje alles na lopen ook de plekken op de benen waar de luier zit
wij doen hem juist savonds lekker baden..overdag mag hij zich lekker vies maken maar voordat hij naar bed gaat ga ik met hem douchen. daar slaapt hij ook veel beter van. bij elke keer de pamper verschonene gebruiken wij billendoekjes, of dat het nou een poep of plaspamper was.. maar met jouw manier is er niks mis mee hoor..alleen zou ik bij het verschonen van een plaspamper ook gewoon even een doekje erover heen halen.
hier gaat zoonlief elke avond in badje...oschtends wassen met washandje en hele dag door wannee rhet nodig is met snoetepoetsers...hij izt nu in een "handje0inde-mond" fase...dus ik maak het tussen vingetjes vaak schoon
Ons meisje gaat om de twee dagen in bad, altijd 's avonds.. 's morgens was ik haar iedere dag met een washandje.. Bij iedere verschoning gebruik ik een billendoekje, ook bij een plasluiers dus.. Handjes en gezichtje haal ik paar keer per dag washandje overheen(meestal na het verschonen), zeker nu ze zoveel aan het zeveren is..
Onze man gaat elke avond in bad/onder de douche. Het is een echte smeerpoets en vindt het badderen heerlijk als avondritueel. Elke ochtend bij de eerste verschoning was ik zijn billen eventjes na met een washandje. Billendoekjes bij plasluiers doe ik meestal wel, maar niet altijd. Als ik het even druk heb of als ik ergens anders ben dan thuis, sla ik het nog wel eens over. Sudocrem doe ik iig 's ochtends na de nachtluier, 's avonds na het badje en meestal ook wel na de poepluiers, maar ook niet altijd. Wel als het rood ziet, uiteraard! Na het eten poets ik zijn gezichtje en handjes met een natgemaakt spuugdoekje. Deze was ik gewoon en zo hoef ik geen snoetenpoetsers o.i.d. te kopen. Ik hou sowieso niet echt van al die geurende poetsdoekjes, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Het zal zeker geen kwaad kunnen hoor!
Wij poetsen de monden en handen niet met die doekjes. Ik heb het bij mijzelf geprobeerd (de mondhoeken en tussen de vingers met die doekjes smeren) en de huid wordt er alleen maar plakkerig van. Ik kreeg er zelf geen schoon gevoel van, dus doe ik het bij de kinderen ook niet. Hier worden ze om de haverklap naar de wasbak gebracht en we wassen netjes het gezicht en de handjes en drogen ze af met een spuugdoekje. Dus ook 's ochtends, 's avonds, vóór het eten, ná het eten, bij een snotneus, vieze handjes enz. Eigenlijk net zoals we het bij onszelf doen. Billen doen we bij elke luier poetsen met een doekje. Bij een flinke poepluier worden de billen ook gewassen onder de wastafel in de badkamer, en afgedroog met een fydro-luier. (als ik alleen thuis ben met de kinderen lukt dit niet altijd).
Mijn oudste zoontje gaat om de dag in bed. Na het eten maak ik zijn handen en gezicht schoon met een billendoekje (de sensitive van de etos, die ruikt niet zo sterk en mijn zoontjes huid reageert er niet op... dat is met andere doekjes wel anders geweest). De jongste gaat met mij mee onder de douche wanneer het nodig is. Minimaal 2 keer per week, maar meestal vaker. In ieder geval altijd wanneer ie zichzelf onder gespuugd heeft. @ adi: ik heb altijd begrepen dat ZO vaak de handen wassen niet eens goed is. Of in ieder geval niet bijdraagt aan een sterke weerstand.
We wassen hun handjes niet zo vaak omdat we zo pietje precies zijn , maar omdat ik nogal kliederende dreumesen heb. Ik was de handen in principe als ze zichtbaar vies zijn (en dat is hier nogal vaak. )
ik vind die doekjes nu wel genoeg...plakken helemaal niet ...maar tis nog een kleine baby die zich nog niet echt vuil kan maken...dnek idd niet dat ik broodje chocopasta ofzo met die doekjes ga schoonmaken...dat wordt ook gewoon onder de kraan handen wassen enz...