Meneer lust geen flesvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Eldoli, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eldoli

Eldoli Actief lid

16 mei 2013
    407
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe krijg ik mijn kind zover dat hij flesvoeding gaat drinken? Hij vindt het vies!
    Bv uit de fles gaat prima.

Mijn vriezervoorraad is bijna op en met kolven heb ik lang niet genoeg opbrengst voor een complete voeding. Op vrije dagen kolven zie ik niet zitten, dus wil ik mijn zoontje van 6 maanden graag 1 flesje kunstvoeding geven op werkdagen. Dat zijn er dan gemiddeld 3 per week. Maar hij wil niet!

Is het een kwestie van wennen? Moet ik het elke dag proberen? Of kan ik het mengen met bv?

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb weleens meer gehoord dat je t kunt mengen... Steeds dan dus een beetje meer kv ipv bv

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mengen kan wel. Alleen loop je dan de kans dat je ook wat bv weg moet gooien als hij het nog steeds niet lust. Maar als het werkt, dan kan het een manier zijn.

Smaken verschilt ook per merk. Ik hoor vaak dat Friso wat zoeter is en meer op bv lijkt.

En anders toch geen bv, en een bekertje yoghurt? Weet dat mijn neefje niks wilde aan bv of kv op de opvang, en hij kreeg dan een bekertje yoghurt bij de boterham. Hij dronk 's avond we extra bij mama.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je mag in principe beginnen met volle yoghurt, dus als hij het echt niet lekker vindt zou ik geen kv geven maar een kleine portie yoghurt en live bij jou laten drinken.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon vlak voor je weggaat borsten helemaal leeg laten drinken, en meteen als je je kind weer ziet aanleggen. Dag laten overbruggen met de hoeveelheid die je wel kunt kolven en aanvullen met groente en eventueel wat yoghurt (in het begin aanlengen met wat water). Yoghurt natuurlijk alleen als er geen sprake is van KEA>

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn oudste dronk ook geen KV. Helaas ook geen BV uit de fles. Die kreeg na 6 mnd inderdaad yoghurt op de opvang en fruit en hield het daarmee wel uit totdat ik weer thuis was.

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Nutrilon was hier geen succes ook, maar friso pakte ze wel...
    Het proberen waard misschien?!

Groetjes!

8. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    M'n oudste bliefde het eerst ook niet, maar icm bambix dus
    een papfles wilde ze wel. 2 weken later accepteerde ze de kv zonder bambix ook.
    Ik had ook friso

9. Eldoli

Eldoli Actief lid

16 mei 2013
    407
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ben ik blij om te lezen dat yoghurt ook mag! Ik maakte me echt een beetje zorgen, want ik wil gewoon heel graag volop bv blijven geven. Ik ga misschien nog wel Friso proberen, maar als dat niet lukt ga ik zeker yoghurt proberen. Fruit en groente vindt hij ook lekker, dus anders kan ik daar misschien wat meer van geven?
    Kan ik gewoon volle yoghurt kopen voor bij de gastouder? Of liever Griekse yoghurt?

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij fruit en groente lekker vindt, gewoon meegeven naast de gekolfde melk! Volle yoghurt of grieks/turks kan ook.

Deel Deze Pagina